• Frallanz

BF Juni 2015

cher82 skrev 2015-03-13 07:01:02 följande:
    :) Vi åker dit på söndag! ;)

Hoppas du fyndar mycket kul! :)

Nu ska jag iväg till BM och lyssna på lillplutts hjärtslag för första gången! <3
    Ååh det är ju sååå mysigt! Våran lilleskutt ville bara sparka apparaten och barnmorskan, så de small i högtalarna ;) haha.
  • Frallanz
    EW82 skrev 2015-03-16 11:28:21 följande:

Hej alla glada!
    Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 
    Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P
    Gravid

Hejsan!

Går in i v28 på fredag, och här kör vi på som vanligt och ofta :) eftersom missionären är obekvämt med tanke på magen, så är skeden väldigt bekväm för oss båda däremot, och bakifrån med benen ihop. Men just skeden är riktigt bra just nu så det rekommenderar jag iallafall :)
  • Frallanz
    Malinzzon skrev 2015-03-20 07:34:17 följande:

Någon mer som har gjort/ska göra glukosbelastning? Ska göra min om 30 minuter. Är det så äckligt som man hört talas om?

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Jag har gjort en och ska göra en till på tisdag :) det är inte alls så farligt som man tror, men det kanske du märkte idag. Hoppas det gick bra!
  • Frallanz
    EW82 skrev 2015-03-21 22:20:15 följande:
    Vad är och varför gör man en glukosbelastning? Glad
    Ett test man får göra i graviditetsvecka 28-29 nångång ( tror alla får göra det, här iallafall), för att se om man har eller riskerar att få graviditetsdiabetes. Man får dricka en vätska som smakar socker, och sen vänta två timmar efter det tills man får ta blodprov o så :) googla om glykosbelastning så kan du läsa mer, för min förklaring hjälpte nog inte haha.

Jag däremot har för högt bmi sen innan graviditeten, så jag fick göra en i v12 och ska göra en till nu på tisdag, är i v28 nu.
  • Frallanz
    Malinzzon skrev 2015-03-22 17:17:21 följande:
    Det gick jättebra! En halv citron i och det smakade sötsliskig citronsaft. Resultatet var ett värde på 5,2 efter 2 timmar. :)
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Men vad skönt att det gick bra! :) jättesmart med en citron i, det tänkte jag inte ens på.

Härligt att allt var bra också, minns inte vad mitt låg på men det var bra iaf :)
  • Frallanz
    bf2juni skrev 2015-03-24 14:28:11 följande:

Hej! Jag hoppar in här.... har bf 2/6..... lite sent att hoppa in nu kanske men det är ju ett par veckor kvar ;)!

Hur mår ni allihop? Själv går jag in i v 31 imorhon och längtar nu och hoppas att de sista 9 veckorna går fort.....

Hej! Mår bra här :) beräknad 16/6 så är i v 28.

Börjat tänka på förlossningen mer o mer tyvärr, men hoppas att det ska lugna sig :)

Första knodden, o vi väntar en gosse.
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-24 15:03:41 följande:

Idag gick Jag snitt beviljat så kommer få ett datum en månad innan Bf för dag och tid känns bra och läskigt på samma gång men vet att det är det bästa för mig:) någon här inne som har gjort snitt får gärna dela med er av era erfarenheter:)

Jag har haft funderingar på snitt tidigare, pga rädsla inför förlossningen tidigt i graviditeten, men ändrade mig snabbt :)

Varför ska du snittas? :) mysigt med att veta exakta dagen till bebis kommer!
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-24 19:11:33 följande:

Frallanz/ jag har extremt snabba förlossningar och hinner inte med smärtstillande och förra var det en planerad förlossning pga det och Dom höll inte förlossningsplanen så jag har tappat förtroendet och litar inte alls på vården till och med över läkaren bad om ursäkt för detta i dag då jag har depressioner som kommit och gått är det viktigt för mig med kontroll:) att jag hinner med att förstå vad som händer.

Oj, beklagar att du haft det sådär jobbigt! Förstår att du väljer snitt före allt det där, såklart vill man ha en så lugn förlossning som möjligt o de hinner man ju inte få när man har snabba förlossningar o så.

När är ditt snitt satt? :) vet du vad ni väntar för buse?
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-25 06:36:36 följande:

Frallanz/ två veckor innan Bf snittar dom och en månad innan får man Datum och tid, vi väntar en liten kille denna gång enligt ultraljudet:)

Okej, då är jag med :) vad mysigt!

Jag vill också gärna veta när min kille tänker titta ut ju haha ;)

Fick jag välja så skulle jag gärna ta snitt, men jag gissar på att jag inte är tillräckligt "rädd" eller har nån spec anledning till stt begära ett, så jag laddar inför en vaginal förlossning som förmodligen komme gå bra, men ack så nervös jag börjar bli. Fast det är man nog oavsett snitt eller vaginalt :)
  • Frallanz
    Pyssilullan skrev 2015-03-26 08:30:50 följande:

Kikar in - Datum 1.a juni, så har gått in i vecka 31 ... Det närmar sig :)
    Mår ganska bra, lite jobbigt nu på jobbet då jag sitter still mkt och sitter inte så bekvämt,
    Sover sämre och är upp och kissar tidigt på morgonen..
    Men vad vi Längtar nu!!!

V29 här imorgon - in i 8e månaden!! Helt galet.

Nervös inför förlossningen, men längtar efter att få träffa vår lille. Hoppas att man är mer redo för förlossningen när det närmat sig ännu mer :)
Svar på tråden BF Juni 2015