Inlägg från: enannanmaria |Visa alla inlägg
  • enannanmaria

BF Juni 2015

Elsa83 skrev 2014-10-03 18:33:56 följande:

Haha denna fick min stackars pojkvän leta rätt på idag ;)

phpBFCEmp73632.jpg
    Åh, så gott Tack för tipset! För mig blev det Tagiatelle al lemone igår och ikväll slängde jag ihop pasta med tomatsås. Men det var med nöd och näppe för jag är sjukt trött. Den där ska jag ta och leta reda på i affären, den ser riktigt god ut!
  • enannanmaria
    Isabella89 skrev 2014-10-03 21:16:59 följande:
    Får äta upp nu ett jag sa att jag inte känt något. Mår illa men 'bara' så att det står upp i halsen. Men fick bli mackor till middag för det var det enda jag kunde tänka mig att äta.

Jag började träna mer regelbundet igen i våras men kom av mig när jag var ledig i sju veckor i somras. Har nu försökt igen men blev sjuk. Har en pt-tid på måndag. Får se hur det går att träna. Vill vara mer i gymmet så jag inte är låst till passen. Men får be pt:n ordna något som funkar även som gravid ???? behöver träna upp bålen mer...
    Det låter som här då med maten. Enkel och snabb energi verkar min kropp kräva just nu. Till lunch kunde jag också bara klara av bröd. Kolhydratladdning Har svårare för kött just nu. Det blir vegetariskt, fisk eller skaldjur.

Vad lyxigt med en PT, det hade jag gärna haft en nu..

Angående träning så känner man vad som funkar och inte. Jag har nyss kommit igång med pass efter ett uppehåll ända sedan i våras. Med undantag för väldigt lugn yoga i somras. Jag tränar lugnare än vanligt nu mest för att det känns bättre, men det är säkert inte någon fara att köra på som vanligt.
  • enannanmaria
    Lg85 skrev 2014-10-03 22:34:50 följande:

Detta med hunger är väldigt av och på. Både idag och igår har jag knappt vart sugen på nåt äta... Inget smakar när de väl står på bordet. Slängde i mig middagen nu för att inte känna att de tar stopp.

Men lite mackcraving har jag vilket är svårt då jag försöker äta lchf (liberalt dock).

Inte mycket molvärk idag heller, bra eller dåligt? Oroar mig egentligen inte för missfall för jag väntar ju ett barn men kan bli nojig när jag läser om andras funderingar.

Illamående nattetid, nån mer som vaknar å känner av de?

Jag har också mått illa på natten, men det är bättre med Seabanden. Nu känns illamåendet mest när jag måste gå upp och kissa på natten. Det känns mer på småtimmarna när det har gått lång tid sedan jag åt senast. Igår var jag nog uppe och kissade fem gånger på natten, helt galet.
  • enannanmaria
    tove78 skrev 2014-10-04 16:51:37 följande:

Hej, alltså - jag var på en middag igår, och satt och smög med uppknäppta jeans under bordet. Magen är verkligen helt uppblåst!
    Dessutom är jag så sjuuuuuukt trött. Fattar inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag!! 
    Hur är det med er andra?

Är också svullen och trött. Gick och lade mig kl. 20 igår zzzz.
  • enannanmaria
    Lina881 skrev 2014-10-04 22:14:45 följande:

Här kommer bilden som inte ville med på förra inlägget phpd5XLvb61945.jpg

Grattis!

Jag är lika långt gången idag, 6+1, härligt att se hur det ser ut på VUL.
  • enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-05 12:21:21 följande:

Illamåendet blir bara värre och värre. Ska inte klaga, har inte spytt än, men jag går runt med konstant åksjuka känns det som. Var in på Apoteket igår och köpte ett par sea band. Men vet inte om det hjälper...lite svårt att veta im jag sätter dem rätt också. Känns mest som att det gör lite ont på handlederna...

Jag tyckte också att det kändes konstigt i början. Men nu har jag vant mig och de hjälper. Vaknade inatt och mådde illa, men då hade de åkt upp för långt på ena armen. Jag gick upp, rättade till banden, åt lite, tog en extra huvudkudde. Då gick det bättre.
  • enannanmaria
    Limpan nr2 skrev 2014-10-06 12:35:48 följande:

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

Så här såg det ut för mig.

Dag 27.

Dag 32.

Dag 39.
    BF 29/5, KUB 18/11
  • enannanmaria
    TinkyWinky skrev 2014-10-06 18:48:48 följande:

Bara en liten fråga, varför är det många från maj som är med i listan, finns dte ingen maj tråd ? 

?°? Kewin 9/7-09 ?°?°? Theo 9/1-13 ?°?
    Jag gick över 4 dagar sist och tror att det blir så även denna gång. BF 29/5 så det är inte långt ifrån juni
  • enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-07 07:37:26 följande:

Uj uj, illamåendet alltså. Det blir värre för varje dag och nu är det allra värst på morgnarna. Vaknar med en härlig blandning av åksjuka och bakfylla känns det som, och kräkreflexen sätter igång direkt. Måste få i mig nåt innan jag kan börja göra mig i ordning, men är ju inte sugen på nåt alls. Jobbigt är det, men hoppas att det är ett gott tecken <3 (förra gången när jag fick missfall mådde jag inte illa alls)

Det blir värre här med. Nu behöver jag äta lite strax innan jag lägger mig också för att dämpa illamåendet på natten. Behöver även äta något efter promenaden till jobbet på morgonen trots att jag redan har ätit frukost.

Funderar på att börja med fluortabletter för att inte förstöra tänderna. Hur gör ni andra som behöver äta oftare och vad äter ni? Jag läste om någon som tuggar tuggummi, hjälper det? Äter helst något med lite fett och socker. Hittills har det blivit riskakor. Läste någon som blev hjälpt av citron, men det kanske är svårt att ha i handväskan (och munnen kanske inte gillar allt för mycket syra heller).

Jag är inte konstant illamående så jag vill försöka utan Postafen (kan inte bli tröttare än vad jag redan är).
  • enannanmaria
    MalinA87 skrev 2014-10-07 11:02:02 följande:

För er som läser och hör att många mår ganska dåligt i den här perioden kan jag berätta att det inte är alla som mår så - jag mår jättebra. Mår inget illa alls - tack gode gud för det! Jag har ömma bröst och är enormt trött och kan kännande en molande värk som mensvärk lite då och då. Men inget annat.. Jag försöker njuta så mkt jag kan och försöker intala mig att alt kommer att gå bra. Och om det, mot förmodan, inte gör det så är det kanske "lika bra" då det förmodligen va något fel på barnet..

Dock har jag en hemsk förkylning med en jobbig hosta och tydligen får man inte ta hostmedicin.. så får stå ut och dricka varmt för att lindra så gott det går..

Det är såklart olika, jag mådde inte illa med mina två första barn.

Men, den här känslan av att man måste äta ofta är inget vidare. Kan inte koncentrera mig.

Jag tar fortfarande tacksamt emot tips på vad man kan småäta på för att dämpa illamåendet. Nu äter jag riskakor. Funkar tuggummi? Vill undvika Postafen om de gör att man blir tröttare.
Svar på tråden BF Juni 2015