• Fiiaaa

BF Juni 2015

Shit, åt sushi till lunch idag. Hade läst att det skulle gå bra att äta nygjord, och dit vi går ser man ju när de gör den, och ville dessutom inte att kollegorna skulle misstänka nåt eftersom vi äter sushi nån gång i veckan. Men jag fick så sjukt dåligt samvete, får försöka undvika sushiluncherna nu några veckor. Blev dessutom illamående av lukten. Hoppas det inte är nån fara med de bitarna jag åt iaf...

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-09-30 13:14:18 följande:

Jag tycker att det låter så himla mysigt med allas symtom! :) 

När börjar det? Vi är ju alla i väldigt tidigt stadie, men i vilken dag (efter BIM) började era symtom och vad har ni? 

BIM i söndags - Jag har mest en "obehagskänsla" i magen, varvat med lite molvärk, dålig i magen. Började få ont i brösten nu på eftermiddan och illamående. Men är det för tidigt att känna sånt? Är det inbillning? 

Mina började jättetidigt, innan bim, sen har det stegrats successivt, men känns lite bättre vissa dar. Försöker att inte haka upp mig så mycket på symtomen, man kan ju lätt få panik om det känns som de är mindre...
  • Fiiaaa
    tove78 skrev 2014-09-30 19:53:03 följande:

Jag måste bara säga att apropå sushi, så har jag dille på sushi och har ätit det tre dagar irad. Nu för tiden får man ju äta sushi och jag åt det under förra graviditeten också. :)

Låter bra :)
  • Fiiaaa
    jemi02 skrev 2014-09-30 20:21:25 följande:

Tycker det är lite häftigt hur nåt som man vanligtvis tycker om börjar smaka helt annorlunda. Har själv inte kännt av nåt sånt ännu och det enda jag märkte av förra grav var att mitt älskade lösgodis inte alls smakade så gott som det brukar vara.

Kaffet smakar annorlunda! Dricker för mycket kaffe vanligtvis, och jag blir fortfarande kaffesugen, men när jag dricker smakar det beskt och inte alls så gott som vanligt. Har därför inte varit så svårt att dra ner, nu dricker jag max 1-2 koppar om dan :)
  • Fiiaaa

Jag har inte heller ringt barnmorskan. Det var så jobbigt att ringa och avboka allt när jag fick mf förra gången (hade även RUL bokat etc). Så jag väntar med att ringa tills jag känner mej lite säkrare på graviditeten. Det enda som hände i början var ändå bara information om hälsa etc så jag känner inte att jag behöver det igen, har nog inte ändrats så mycket sen i våras :)

• Fiiaaa
    Gizza skrev 2014-10-01 08:14:59 följande:

Var ska du gå Fiiiaa?

Hjärtat tänkte jag. Det var där jag började sist, och då hade jag inget att klaga på. Har flera kompisar som varit nöjda där också :) Vart går du?
  • Fiiaaa

Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?

• Fiiaaa

Hur är det med flygresor? Har en jobbresa inplanerad snart med långflygning. Kan det påverka missfallsrisken? Usch, idag känner jag mig nojig för ALLT ;)

• Fiiaaa
    Kolibrin skrev 2014-10-02 11:57:49 följande:

Fiiaaa-

Gällande långflygning vi ska iväg på vår bröllopsresa i mitten av november och det är också en längre flygning. Pratade med försäkringsbolaget och hemförsäkringen täcker vård om man skulle behöva upp till v 20 något.

Annars rekommenderas det väl att försöka resa sig upp då och då, stödstrumpor och kanske ha med lite snacks. Men det är ju inte så att man är höggravid... jag oroar mig inte så mkt, alla mina vänner har rest under sina graviditeter.

Vet dock inget om det finns ökad missfallsrisk, men jag tänker tala med BM och sen försöka släppa oro för missfall. 

Grattis först och främst :)

Och tack för svaret angående flygning. Det var nåt som slog mig nu, jag fick missfall i våras och den första blödningen kom just dagen efter en flygning. Tror att jag kanske ska ringa och prata med en barnmorska trots allt, skulle va skönt att bolla lite...
Svar på tråden BF Juni 2015