• Fiiaaa

BF Juni 2015

Malllis skrev 2014-09-26 14:17:37 följande:

Hej!

Tänkte jag skulle hänga på här. Fick ett plus igår och BF är beräknat till 5/6. Blir vår tredje, har en 7 årig son och en 5årig dotter. Vi blev gravida på första försöket, vilket vi absolut inte trodde. Och samtidigt som vi är glada skrev vi igår på papper för köp av ny bostad så det blev lite mycket att smälta på samma gång.

För övrigt så är jag snart 30, gift och jobbar som sjuksköterska på barnmedicin. Har än så länge inte berättat för någon att vi ska ha barn igen, men nästa vecka måste vi när vi ska hem till min mamma.

Grattis och välkommen =)
  • Fiiaaa
    frida-li skrev 2014-09-26 15:00:30 följande:

5+2 här och det är mitt första barn jag väntar. Känns som jag har mensvärk och är illamående mest hela tiden, brösten ömmar på yttersidorna. Jag är inte alls sugen på godis längre som jag annars är varje dag, svårt att äta över huvud taget nu. Bokade tid häromdagen för inskrivning den 3 november. Känner ingen direkt brådska då jag tänker mig att vi inte får veta så mycket det besöket ändå. Jag är bara ivrig inför något slags VUL. Men det är väl inte förns vecka 18.

V 18 är det väl typ dags för RUL? VUL kanske du kan boka privat annars?
  • Fiiaaa

På den här dagen (5+0) förra graviditeten började jag småblöda. Sen höll det på så i nästan 4 veckor, innan det började komma färskt blod, och ytterligare några dagar senare var missfallet ett faktum. Gyn trodde dock att småblödningarna av gammalt blod som jag hade i 4 veckor kanske inte hade nåt med missfallet att göra. Är ju ändå sjukt nervös. Skulle kännas skönt bara att ta sig igenom den här dan iaf utan blödning.

Har iaf mycket tydligare symtom än förra gången, så det känns ju lite hoppfullt :) trött är bara förnamnet och yrseln alltså...jag måste nog försöka få tag på nån hjälp mot den..börjar bli jobbigt på riktigt..

Hur mår ni?

• Fiiaaa
    Manelma skrev 2014-09-28 10:14:51 följande:

Jag mår fortsatt bra. Inte alls som med sonen. Lite humörsvängningar och sugen på massa mat hela tiden. Kollade med digital idag och visar nu 2-3 veckor. Molar lätt i magen vissa dagar annars oförskämt bra så långt. Nästan så jag undrar om det är normalt.

Skönt att du mår så bra! Det verkar ju kunna vara olika mellan olika graviditeter så det är nog bara att vara glad smålägenheter man mår bra:) å andra sidan tycker jag att det är lite skönt med fler tecken än förra gången eftersom det slutade dåligt då. Men tror iofs inte att det säger nånting... Jag är både hungrig typ jämt, yr/illamående, galet trött, har ömma bröst och molvärk och kan bli skitarg för ingenting...typ att sambon ville välja en annan grill än mig idag, vi skulle handla grill på rean inför nästa säsong, men kom hem utan, haha.

Ska checka med digitalt imorrn, blir spännande :)
  • Fiiaaa
    carolinheiner skrev 2014-09-28 10:45:10 följande:

Imellanåt känns de som denna graviditeten äg värre än med sonen :/ å ibland så känner ja mig inte alls gravid :/

Jag är också lite så. Oftast känner jag jättemycket, men precis efter att jag ätit känns det alltid bättre, då märker jag nästan inget :)
  • Fiiaaa
    jemi02 skrev 2014-09-28 21:35:36 följande:

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

Jag tänkte precis samma sak. Trodde jag gick in i v 6 (5+0) idag och jag är typ bim+9. Men känner mig lite förvirrad, räknar iaf kommande vecka som v 6, det var 3 veckor sen jag hade äl.
  • Fiiaaa

Om nån vill lägga till mej i bf-listan (vet inte om det blir så bra från mobilen)

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-09-29 20:07:54 följande:

Hej Fiiaaa 

Hej! Såg att du plussade i den andra tråden, såå roligt! Stort grattis och välkommen hit <3
  • Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-09-29 20:28:38 följande:

Taaack <3 

Är fortfarande i chock haha! 

Hur går det för dig? Mer symtom? 

Ja, haha, det är typ jag också över en vecka senare, men det börjar sjunka in mer och mer..,

Det går bra hittills, men tummarna håller jag hårt hårt hårt :) oron har inte släppt, men har faktiskt mycket mer symtom än under förra graviditeten när det blev missfall. Yrsel, trötthet, hungrig typ jämt, kissar flera gånger per natt, ömma och tunga bröst... Känns ganska skönt att märka av att det nog är nåt liv där inne ändå :)
  • Fiiaaa

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

Svar på tråden BF Juni 2015