BF Juni 2015
CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
Då har även jag fått tummen ur och ringt in mig för inskrivning. 15/10 är det VUL inbokad och sen inskrivning den 27/10. Velade en del om var jag skulle skriva in mig då jag inte längre bor i närheten av där jag gick senast med sonen. Men igår kollade runt massa på nätet och beslutade mig för MamaMia. Himla bra första kontakt bokade allt med en gång med tanken på att jag måste ha VUL för att säkerställa att graviditeten är i livmodern. Så den 15/10 kanske det blir mer verkligt, blev det med sonen efter liknande VUL & man fick se lilla hjärtat slå. Magiskt. Nu får man längta!
Jag mår fortsatt bra. Inte alls som med sonen. Lite humörsvängningar och sugen på massa mat hela tiden. Kollade med digital idag och visar nu 2-3 veckor. Molar lätt i magen vissa dagar annars oförskämt bra så långt. Nästan så jag undrar om det är normalt.
Jag går in i vecka 6 imorgon alltså 5 fullgångna veckor och är även på BIM +7 då enligt senaste mens är BF 31 maj här på FL. Med sonen flyttades jag 3 dagar tidigare men så kom han ändå 10 dagar efter BF så jag tänkte mig försöka tänka på BF som runt den 9de istället. :) Hade ÄL 9de sept, med sonen den 13de o han föddes även den 13de men dom daterade till 3dje.
Från första graviditeten var det ingen som någonsin brydde sig om att veta när jag hade ÄL fast jag visste exakt på dagen då jag har ont i sidan vid ÄL. All gravuträkning gick efter sista mensens första dag, och en två frågade hur lång min cykel normalt är. Men medicinskt kommer det räknas från sista mensens första dag. Jag tyckte ju att dom tidigarela mig lite väl som att min mens var mkt tidigare än vad den var efter RUL men då gick dom efter barnet och inte mensen längre och korrigerade en. Men som sagt ändå föddes han 10 dagar senare än BF jag fick på RUL men exakt på dagen efter ÄL. :)
Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då.