• Manelma

BF Juni 2015

Alvolina skrev 2014-11-03 20:15:13 följande:
    Här är det 14 dagar efter BF som är sista dagen för igångsättning. Du behöver alltså inte gå längre än så. Du menar att man skulle kunna vara gravid en månad längre än vad bebisen är beräknad? Kan det vara så bra egentligen? Anledningen till igångsättning är väl att moderkakan blir sämre och sämre vilket såklart inte är bra för barnet.
    När jag gick över tiden med sonen va jag 10 dagar efter BF, och bm o vi hade bestämt att hade han inte kommit efter helgen skulle jag ringa in på måndagen (11 dagar efter bf) och få tid för igångsättning ungf tisdag-onsdag. Men hade tur, hon gjorde hinnsvepning i samband med vårt möte BF +9 o proppen gick samma kväll, lördagmorgon började värkarna o på söndag föddes han.
  • Manelma
    Alvolina skrev 2014-11-03 20:44:54 följande:
    Låter som att du hade en ganska lång förlossning. Hur upplevde du den? Öppnade du dig sakta hela tiden eller gick det fort mot slutet?
    Jag hade väl en vanlig förstagångsföderskeförlossning. Började med latensfasen då på lördag med oregelbundna värkar som inte gjorde särskilt ont, sen natten mot söndagen började det värka så vi åkte in, vid 7 på morgonen söndag va jag öppen 5 cm o hade väldigt ont fick epidural runt 10.00 gick sen omkring nöjd och fortsatte hjälpa vid 13 va jag 7cm öppen vid 17 va jag 10 cm öppen, mådde bra skojade och studsade på pilatesboll i väntan på att han skulle skruva sig ner tog några timmar till kl 20 kände jag krystvärkarna o slängde mig upp på sängen 20.16 va han ute. I mina ögon en drömförlossning, mådde finemang efter o ingen rädsla inför nästa. Tog den tid kroppen behövde helt enkelt. :)
  • Manelma
    micra skrev 2014-11-04 12:55:34 följande:

En liten undran.

Kan man lägga till i trådstarten att det finns en Facebook-grupp och kanske vem man ska lägga till för att komma in?

Många verkar ha gått över till fb och det är ju lite tråkigt om de nya här inte vet om att den finns.

Jo måste dock få ok av ansvariga personer som är admin i FB gruppen att deras namn ska stå synliga i tråden.
  • Manelma
    Baby Doll skrev 2014-11-04 13:00:05 följande:

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla. smile5.gif

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu smile1.gif

Nä men hej! Möts vi ännu en BF tråd?? Jag var med i Januari 2013 tråden när du väntade lilla O.

Välkommen!!
  • Manelma

Lägger till BF-listantråden ikväll när jag är hemma. Även info om FB gruppen.

• Manelma
    Haggstrom skrev 2014-11-06 09:58:02 följande:

Facebook GRUPP!

www.facebook.com/groups/540436162759981/546498022153795/&notif_t=group_comment_reply

Sök Annars på : Gravid BF juni 2015

Toppen tråd!

Det finns en grupp redan dit många medlemmar har anslutit och som vänder sig till både maj och juni 2015 då vi är en salig blandning här. Den är hemlig och inget vi lägger ut länken till här för att alla ska få behålla möjligheten att inte vara helt öppen på FB med det.
  • Manelma
    Haggstrom skrev 2014-11-06 14:04:10 följande:
    Förstår de, men jag har inte kunnat få hjälp att bli medlem där nämligen. har kontaktat twinky eller vad hon nu hette, vill inte missa massa.:D
    Jag kan hjälpa dig ansluta. Pma mig vad du heter så jag kan lägga till dig som vän på FB och jag kan då bjuda in dig i gruppen.
  • Manelma

Förtydligar en gång till. FB gruppen som många anslutit till är Hemlig och alltså osynlig, den går inte att hitta om man söker på det och det är den jag beskriver i TS presentationen ovan. Det är även en tråd där det finns tjejer som väntar bebis i maj och juni. Inga fb vänner ser denna grupp då den är Hemlig och man kan alltså fortsatt vara så hemlig man vill vara i sin facebook. Jag till exempel uppdaterar inge på FB först bebis är född så kommer inte lägga upp något i min FB tills juni. Men är med i gruppen och inget av det jag skrivit där syns för nån utanför gruppens medlemmar.

• Manelma
    Baby Doll skrev 2014-11-07 23:20:05 följande:

Är det sant??

Va roligt, ja då möts vi igen! .-D Vilken vecka är du i? När har du BF?

Jag är i vecka 11 nu, BF 1 juni
  • Manelma
    FrökenF60 skrev 2014-11-08 20:57:35 följande:

Hej alla här! Vi är två tjejer som också plussat precis. Vi tycker att det är lättare att prata i en Facebook grupp och har därför skapat en grupp som heter "sommarbarn 2015". Alla som är gravida och ska få en bebis under sommaren nästa år får vara med. Eftersom det är så nytt och man inte vill avslöja för alla än att man är gravid är därför gruppen hemlig och det går inte att söka efter gruppen. Enda sättet att bli medlem är genom att skriva ett mail om att man vill bli medlem till denna adress sommarbarn@Yahoo.se på så sätt hålls vi hemliga. Så välkomna <3

Finns redan facebookgrupp där många är med i.
  • Manelma

Hade visst felstavat! Synd ingen märkte innan. Har bifogat ny kommentar och skrivit in rätta namnet samt hennes profillänk så man snabbt hittar henne. Tack för notisen! 

• Manelma
    Nillan77 skrev 2014-11-21 16:23:30 följande:
    19 maj tycker inte jag är slutet av maj, men det spelar väl ingen större roll egentligen. Jag bara funderade.
    Om du syftar på JosPhi så vet jag inte varför hon blivit kvar i BF -listan hon var med smått i början men fick tyvärr missfal tidigt i oktober. Kanske bra att uppdatera BF listan. 
  • Manelma
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis till förlovningen! Vi gifte oss gravida det var extra speciellt för mig att jag kände små buffar när vi sa våra JA, så kan verkligen rekommendera.
  • Manelma
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:33:42 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Åh härre gud, vilket besked! Skickar mina tankar till dig och styrka! <3
Svar på tråden BF Juni 2015