Inlägg från: slightlymad |Visa alla inlägg
  • slightlymad

BF Juni 2015

Lägger till mig :)

Bf-listan

19 maj 
    JosPhi, första barnet, 22 år, Västervik 

24 maj 
    Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj 
    Lina881, 26 år, Blekinge 

27 maj 
    Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj 
    Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 
    carolinheiner, andra barnet (1 änglabarn), 26 år, Halmstad 

29 maj 
    enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

30 maj/1 juni 
    wishing, första barnet, 30 år 
    inilam, andra barnet, 24 år 

30 maj 
    Slightlymad 22 år, första barnet, Jönköping
    Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    Luttanlej, 30 år, Stockholm 
    Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

31 maj 
    Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 

1 juni 
    Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 
    MalinA­87, 27 år, Linköping 
    saran86, andra barnet, 28 år, Umeå 
    Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg 
    Aakesson, femte barnet, 33 år, Kalmar 

1-2 juni 
    ÄlskarMina, tredje barnet, 29 år, Småland 

2 juni 

Kanien, första barnet, 25 år från Sala 
    banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 
    Nhv, första barnet, 24 år, utanför Uppsala 
    MinniMouse, tredje barnet 

3 juni 
    tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna
    KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 
    jemi02, andra barnet, 30 år, Stockholm 
    Iida01, första barnet, 24 år, Karlstad 
    effilant, första barnet, 25 år, Göteborgstrakten 
    FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 
    Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 
    Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    MammaCamp, andra barnet, Göteborg 

4 juni 
    Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 
    Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 
    Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni 

Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    thuram, första barnet, 23 år, Jämtland 
    Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 
    emm84, första barnet, 30 år, Karlstad 
    Malinzzon, första barnet, 25 år, Skåne 
    Joseeffin, andra barnet, 31 år, Göteborg 

6 juni 
    dietcoke, andra barnet, 21 år, Stockholm 
    brallanmallan, första barnet, 27 år 

7 juni 
    Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg 
    Isabel­la89, andra barnet, 
    Fröken1987, första barnet 
    Hero77, andra barnet, 24 år, Jönköpings län 

8 juni 
    Lg85, första barnet, 29 år, Karlstadstrakten 
    MakeitHappen, första barnet, 29 år, Varberg 
    avenell, första barnet, 29 år, Uppsala 

9 juni 
    Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö 
    mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten 

10 juni 
    lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka) 
    Jag86: första barnet, 28 år, Västmanland. 

10/11 juni 

Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna 

11 juni 
    Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen 
    jjj78, andra barnet, 36 år, Malmö 
    Ekomy, tredje barnet, 32 år, Småland 

12 juni 
    Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna 
    Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 
    Lisa236, Första barnet, 38år, Linköping 

13 juni 
    Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm 
    emtfb, andra barnet, 25 år, utanför Uppsala 

14 juni 

TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad 
    Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland 
    Lisan26, första barnet, Uppsala 
    hemligönskan, första barnet, 25 år, Stockholm 
    Lilindski, första barnet, 32 år, Malmö 

15 juni 
    VioloLaviose, femte barnet, Skåne 
    Therese2014, första barnet, 23 år, Värmland 

16 juni 
    Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland 
    Carolaj83, ? , ? , ? 

17 juni 
    dstrl, första barnet, 24 år, Orust 
    Seniorita, 25 år, första barnet, bosatt i Jämtland 

18 juni 
    Calabalic, första barnet, 34 år, Östergötland 
    Skogsmallan, första barnet, 31 år

19 juni 
    Katten, 37 år, första barnet, Eskilstuna 
    Skogsviol, , fjärde barnet, 

20 juni 

Carri12, andra barnet, Skåne
    Enat, 26 år, första barnet, Göteborg 

25 juni
    pessaret, första barnet, 29 år.

26 juni
    pinglon, andra barnet, 26 år, Finland

27 juni
    PaulasMamma, andra barnet, 29 år, Göteborg
    Gummsan, 6e barnet, 32år, Herrljunga (försök 11)
  • slightlymad

Blir ledsen med alla som fått dåliga besked! Ni får kämpa på och ta en dag i taget. <.3

Jag har förövrigt fått mjäll!? Är det någon mer som fått det under graviditeten? Sjukt jobbigt.

• slightlymad

Känner precis som er. Orkar inte med det längre och fattar inte att alla andra mammor orkat ta sig igenom detta. Sambon försöker lätta upp det lite genom att säga att jag ska tänka på resultatet, men det är lätt för honom och säga som inte känner av det på samma sätt. Spyr i princip en gång om dagen. Hoppas att det blir bättre snart. Går in i vecka 10 imorgon.

• slightlymad

Åh, namn! Min sambo har alltid velat att hans blivande söner ska heta Engelbreckt och Wolfgang. Jag TVÄRVÄGRAR! Nu har vi äntligen kommit överrens om att blir det en pojk får han heta Loke och om det blir en flicka Lovis eller Minna.

• slightlymad

Vaknade i samband med att sambon skulle iväg till jobbet, ganska pigg, så jag tänkte att jag skulle hålla honom lite sällskap tills han åkte (är ledig idag egenligen). När han åkt la jag mig i sängen för att sova en stund till, men hostade till och började spy! Har aldrig varit med om att spy sådär utan en förvaning innan. Känns ju skitläskigt! Sprang iväg till toan och råkade endast få lite på benen av ren reflex. Brukar oftast känna av det innan och hinna till toan. Kan bara tänka på om det skulle hända igen. Tänk om jag råkar spy på någon annan? Fasen vad trött jag är på det här nu. Nu hoppas jag resterande tre veckor går fort och att symptomen verkligen avtar efter vecka tolv.

• slightlymad

Hej hörrni! Jag har mått riktigt kasst sen vecka 6 ungefär. Spytt varje dag och mått illa i princip hela tiden och varit trött. Igår nådde det toppen av allt och jag kände mig helt förstörd. Idag v. 10+2 är alla symptom i princip borta? Jag vet att de flesta börjar må bättre denna veckan, men jag tänkte mig att symptomen skulle försvinna mer gradvis. Jag är orolig. Vad ska jag göra?

• slightlymad
    Nillan77 skrev 2014-11-20 15:33:03 följande:

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...

Jag kan ju svara för mig med bf näst sista maj att det främst handlade om att alla i majtråden var så mycket före att jag kände jag kunde ha större utbyte med de som hade bf runt samma dag som mig. För mig är det första barnet också och då antar jag att man är ännu mer nojjig i början. Sen är det ju vanligt att man går över några dagar med första och då är vi helt plötsligt inne i juni! (:
  • slightlymad
    Alvolina skrev 2014-11-20 18:49:38 följande:

Så känner jag också. Är med i juli också av samma anledning. Lite längre fram, efter RUL kommer det att spela mindre roll, dock kommer det bli jobbigt när alla börjar få sina bebisar och jag har minst en månad kvar:P

Precis! Nu blir det ju visserligen likadant för de i slutet av juni som för oss, men jag hade nog precis som du tyckt det skulle vara jobbigt att ha en månad kvar när alla andra postar bebisbilder! :)
  • slightlymad

Var på KUB igår och fick se en liten sprattlande bebis! Precis innan gick tankarna i banorna om att jag kanske inbillat mig allt, men där inne hittade hon en plutt på 66mm. Den sparkade och vred sig och hoppade till. Det känns helt otroligt. Jag har tyckt mig känna av lite vagt hoppande i magen, men har tänkt att det varit inbillning. Nu tror jag att det är den lilla jag känner av! Blev framflyttad två dagar vilket gör att jag gick in i vecka 14 igår! :)

• slightlymad

Någon mer än jag som har börjat få näsblod mest hela tiden?

Förutom näsblod och lite problem med magont känns det som att den där bra graviditetsperioden börjat sätta igång på riktigt. Fast jag antar att allt som inte involverar illamående gör att man är mycket piggare! Vecka 15 nu och känns som att det kommer gå snabbt nu! :)

• slightlymad

Vi har två katter här hemma varav den ena är mammagris och den andra pappagris. Nu den senaste tiden har pappagrisen dock börjat sova bredvid mig i soffan trots att sambon är hemma och i ett annat rum. Mammagrisen märker jag ingen skillnad på. Han kommer och gosar hela tiden som vanligt.

Är det någon mer med katter där ute som känner igen detta? Tror ni de känner på sig att det ligger en liten i magen och att de kanske blir lite instinktivt beskyddande?

• slightlymad

Jag tror nog också att det är något som gör att de känner det på sig. Annars hade det inte märkts en så tydlig beteendeförändring. Roligt att det är fler som verkar uppleva samma sak!

Är ni med djur förresten oroliga för hur djuren kommer reagera på ny familjemedlem?

Vi tror det kommer gå galant med kissarna, men att vi får hålla lite extra koll på den stora 7,5kg kolossen så han inte gosar sönder den lilla.

• slightlymad

Nu har även vi varit på rul och fått veta att det blir en liten pojk. Vi har varit eniga om namn ganska länge vilket känns skönt. Det blir en liten Loke. Allt såg bra ut förutom att moderkakan låg lite lågt? Det gjorde tydligen inget för den täckte inte öppningen. Nu har vi bata hälften av graviditeten kvar sen kan vi äntligen se vårt lilla kryp.

• slightlymad

Har gått in i sista månaden. Går in i vecka 36 på fredag. Tänker att när man var precis i början fattade man knappt att det skulle gå över för man var så inne i graviditeten, allt var så nytt. Nu känner jag mig tung och otymplig, somnar mitt på dagen om jag tillåts av omgivningen, har ont på natten i bäcken och rygg och kissar hela tiden. Känns som att det ska bli skönt att få ut den där lille busen snart och det märks att det börjar bli dags. Det är trångt och det utdelas en hel del jobbiga sparkar mot revben och andra inre organ. Jag känner att jag överlag haft en lindrig graviditet, men nu håller orken på att ta slut. Tänker på er stackare som fått massa komplikationer och orkar själviskt nog lite till. Hur mår ni andra? :)

• slightlymad

Frallanz: Sen på att svara känner jag. Första barnet är det, så det ska bli spännande.

Jag tänker mig att jag tar förlossningen som den kommer. Ställningar att föda i har jag verkligen ingingen aning om. Det känner jag nog i stunden tänker jag. Bedövning har jag tänkt eda (vill inte ha mer ont än jag behöver), men har även fått låna en tensapparat som jag ska använda hemma.

Vi har i princip fixat allt som behövs till bebis, så nu återstår bara att packa väskan. Funderar dock på vad som kan vara nödvändigt att ha där i och när en ska packa den. Vill ju gärna ha lite att göra de sista veckorna med för att känna att det närmar sig!

• slightlymad

Jag tycker det är svårt med vad man ska packa ner, men det du packar verkar ju vettigt ÄlskarMina.

Vi har turen att bo 10 minuter från förlossningen, så om det är något jag kommer på att jag behöver exakt precis just då kan säkert sambon åka hem och fixa.

Nu får vi njuta ordentligt av gravtiden som är kvar känner jag. Man vet ju aldrig riktigt när det sätter igång. För mig kan det vara allt mellan 2 och 6 veckor kvar, men det vore skönt med någon av de tidigare veckorna med tanke på att jag tar examen 5 juni. Känner inte för att stå i kyrkan när förlossning startar. Haha.

• slightlymad

Missyk: Första barnet, så det ska bli spännande. Går in i vecka 39 idag och känner att det börjar bli mer och mer nervöst. Nu kan han komma när som helst ju. Vet att jag är förberedd egentligen, men fysjutfysjutton vad nervig jag blir när jag tänker på det. Nervig, men kanske mest längtansfylld och glad! Är det första för dig med?

• slightlymad

Nu börjar det hända saker här! Slemproppen kom i torsdagskväll och fortsatte i omgåmgar under helgen tillsammans med mensvärksmolande i rygg och mage. Förrgår kväll spenderades på förlossningen på grund av att jag haft för högt undertryck och började få huvudvärk och kramp under bysten. Väl inne på förlossningen började jag få regelbundna sammandragningar som tillslut kom med 4 minuters mellanrum. Dessa avtog dock senare under kvällen. Blev undersökt och konstaterad 1cm öppen och i latensfas. Fick med sovdos hem som jag aldrig tog. Gårdagen gick med oregelbundna värkar som blev till var tionde minut på kvällen. Bestämde mig dock för att denna gång ta sovdosen och känner mig nu hur utvilad som helst. Som en ny människa! Nu har det kommit någon värk, men inte alls lika stark. Håller tummar och tår över att det drar igång på riktigt under dagen. Det tar på krafterna att gå runt och ha ont! Har bf imorgon, så möjligtvis att han håller sig till ursprungsplanen bebben.

Svar på tråden BF Juni 2015