Inlägg från: slightlymad |Visa alla inlägg
  • slightlymad

BF Juni 2015

Jag hakar på här med. Plussade tidigare i veckan, men har bim idag egentligen. Har inte så mycket symptom. Ömma bröst och vagt illamående. Bf är enligt uträknare här ta maj, men känner att junigruppen blir bättre för mig om det går för sig? Är ju lite mer i fas med juni!

Är 22 år och från Jönköping förresten.

• slightlymad

Nu har första illamåendet på riktigt anlänt (v.5+1). Sitter på högskolan och ska ha föreläsning/workshop till 15. Vi får se hur det här kommer gå!

• slightlymad

Igår avstannade i princip alla mina symptom. Det enda som är kvar är lite ömma bröst. Inatt fick jag som sådan jäkla mensvärksliknande kramp, ingen blödning, men endå väldigt orolig :(

• slightlymad

Hej hörrni! Jag skrev i början på tråden och orkar inte läsa genom alla inlägg, det var över hundra sedan igår. Jag har börjat må illa och idag spytt första gången. Jag var på hälsosamtal i tisdags och barnmorskan nämde seaband. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det? Funderar på att prova. Inget roligt med detta illamåendet.

• slightlymad
    enannanmaria skrev 2014-10-02 16:09:18 följande:

Hej! Jag har Seaband och tycker att det hjälper. Men jag måste även börja dagen med att äta innan jag går upp ur sängen (typ ett kex). Dessutom måste jag undvika kaffe/te helt under förmiddagen. Jag kan ta lite te eller kaffe i samband med ett mellanmål på eftermiddagen. På förmiddagen fungerar det med lite grönt te, men ibland känner jag lite illamående även av det.

Håll koll på att banden placeras helt enligt medföljande instruktioner, annars hjälper de inte. Om jag ligger ner kan jag ibland behöva ha huvudet placerat högre än vanligt samt att jag mår sämre om jag ligger på sidan.

Lycka till och hoppas att det blir bättre!

Tack för svar!

Jag har varit iväg och köpt nu. Jag antar att det är för tidigt att avgöra effekten, men jag har fått halsbränna istället. "/ Vet ju inte om jag hade fått det utan banden också.
    micra skrev 2014-10-02 16:09:48 följande:

Jag har inte provat seaband men kan tipsa om Postafen om nu inte bandet skulle funka. Postafen är receptfria tabletter mot åksjuka. Funkar inte för alla men för mig tog det bort precis allt illamående så länge jag tog dem varje dag. Då hade jag ändå kräkts runt 5 ggr om dagen innan jag började. Åt dem till v 14. Hoppas du hittar någonting som fungerar! Inget roligt med illamående hela tiden, man blir ganska desperat till slut.

Tack för tipset! :) Ska ge banden en chans. Funkar de inte tänker jag absolut prova postafen!
  • slightlymad

Goddagens hörrni! Jag har mått riktigt illa de senaste två veckorna och kräkts ett antal gånger, men nu igår och idag känns det väldigt vagt och avlägset. Är i vecka 8 (7+1). Det känns ju underbart att kunna leva ungefär som vanligt igen samtidigt som jag blir lite orolig med tanke på att symptomen avtar. Är det vid denna tiden det brukar bli någorlunda bättre med symptomen eller borde jag vara orolig?

• slightlymad
    Fiiaaa skrev 2014-10-13 16:34:55 följande:

Har inget bra svar, men är i precis samma sits. Förra veckan kräktes jag flera gånger, nu (är också i v 8) känns det som att alla symtom är lite svagare. Men men, orkar inte stressa upp mej, det får jag ta senare om det behövs ;)

Håller med dig om att det känns onödigt att stressa upp sig, men hänger en här på fl blir det ju allt för ofta att en stressar upp sig. Det känns dock skönt att fler än jag har avtagande symptom, så nu kan jag slappna av lite! :)

Nä, jag har bestämt mig för att sluta oroa mig och börja njuta nu. Känns som att det blir säkrare och framför allt som att jag blir säkrare ju längre tid det går! :)
  • slightlymad

Det här med att åka buss. Nytt experiment varje gång 3

Luktsinnet reagerar på allt. När kommer de där strålande graviddagarna när man glittrar och lyser som jag allt för ofta hört om?

• slightlymad
    Diamant skrev 2014-10-15 13:25:10 följande:

Det är nog bara i Hollywood det händer ;)

Min BM sa att i andra trimestern kommer vad hon kallar spökveckor, då känner de flesta sig som innan graviditeten och alla symtom släpper (fullt normalt) och det är för att kroppen då vant sig vid den nya hormonnivån, då kanske man är "glittrande gravid" men jag är tveksam ;)

Haha, åh vad jag hoppas att det händer! Kanske får förflytta mig till Hollywood de kvarvarande månaderna annars. <./3
Svar på tråden BF Juni 2015