enannanmaria skrev 2014-10-02 16:09:18 följande:
Hej! Jag har Seaband och tycker att det hjälper. Men jag måste även börja dagen med att äta innan jag går upp ur sängen (typ ett kex). Dessutom måste jag undvika kaffe/te helt under förmiddagen. Jag kan ta lite te eller kaffe i samband med ett mellanmål på eftermiddagen. På förmiddagen fungerar det med lite grönt te, men ibland känner jag lite illamående även av det.
Håll koll på att banden placeras helt enligt medföljande instruktioner, annars hjälper de inte. Om jag ligger ner kan jag ibland behöva ha huvudet placerat högre än vanligt samt att jag mår sämre om jag ligger på sidan.
Lycka till och hoppas att det blir bättre!
Tack för svar!
Jag har varit iväg och köpt nu. Jag antar att det är för tidigt att avgöra effekten, men jag har fått halsbränna istället. "/ Vet ju inte om jag hade fått det utan banden också.
micra skrev 2014-10-02 16:09:48 följande:
Jag har inte provat seaband men kan tipsa om Postafen om nu inte bandet skulle funka. Postafen är receptfria tabletter mot åksjuka. Funkar inte för alla men för mig tog det bort precis allt illamående så länge jag tog dem varje dag. Då hade jag ändå kräkts runt 5 ggr om dagen innan jag började. Åt dem till v 14. Hoppas du hittar någonting som fungerar! Inget roligt med illamående hela tiden, man blir ganska desperat till slut.
Tack för tipset! :) Ska ge banden en chans. Funkar de inte tänker jag absolut prova postafen!