• jemi02

BF Juni 2015

Jadå, gråtit har jag redan gjort ett par gånger och påverkas av det mesta!!! Mannen bara skrattar åt mig....

• jemi02
    Awe83 skrev 2014-09-30 21:37:45 följande:

Hoppar in här med! Är beräknad den 3 juni enligt babyappen (kollade i helgen). Första graviditeten för mig och min sambo och blev gravid på andra försöket! Är så lycklig. Har ont i ryggen idag, kände förra helgen att mitt humör var galet. Mår annars bra. Hur har ni det brudar? Känner ni också att det stramar i nedre delen av magen redan? För mig känns det väldigt mycket på den högra sidan, stramt å ibland som ett litet håll. Känns det igen av någon här?

Samma symtom som du, det molar och sticker lite emellanåt. Det är väl livmodern sombörjar förbereda sig på att växa
  • jemi02
    wishing skrev 2014-10-01 15:17:37 följande:

I omgångar glömmer jag nästan att jag är gravid - har i stort sett inga symtom. Lite sugande hunger från och till men ingen direkt matlust - men inget illamående, ingen yrsel, ingen överdriven trötthet eller kissnödighet... Förra veckan var det en del ont i magen, men det är i stort sett borta nu. Kanske ska vara glad så länge det varar, men jag vill ju ha lite tecken på att allt är som det ska.

Idag ringde jag MVC och fick tid för första möte den 4/11. De bokade in UL direkt också, blir två veckor senare. *Det* kändes i alla fall verkligt när inget annat riktigt gör det.

Exakt så känner jag med! Det som kändes i magen förra veckan är borta nu!
  • jemi02
    Iida01 skrev 2014-10-01 15:14:22 följande:

En intim fråga kanske men till er andra som plussat. När jag och min sambo hade sex och jag fick orgasm fick jag världens kramp i livmodern? Precis efteråt. Som en riktigt illa mensvärkskramp. Det avtog lite lite så vi fortsatte en liten stund men fick avbryta för att det gjorde för ont. Har även innan varit lite känslig vid sex att det gör lite ont. 

Är det någon som känner igen detta eller har upplevt samma sak? Blir ju nojig över allt nu så blir ju orolig att det hände något. 

Idag har dock flutit på precis som vanligt så hände väl inget.

Känner igen det från förra graviditeten. Det hände ett par gånger, men är säkert inget farligt!
  • jemi02
    Sinilam skrev 2014-10-02 06:48:20 följande:
    Hej! Är från norra Stockholm bor i Täby :) vart bor du?mår är illa,extrem trötthet ryggvärk och rejält svullen . Skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud då jag fick missfall i juni. .om man ber om ett brukar man få det då?
    Också från Stockholm! Mer åt västra hållet men jag ser det iaf som samma sida om stan!
  • jemi02

Jag ska också på långflygning snart. Flyger runt v10 och har inte haft en tanke på mussfallsrisk. Jag tror inte det kan påverka.

• jemi02
    Amfam skrev 2014-10-02 20:35:39 följande:

Någon som har tips om bra MVC i Sthlm? Var inte helt nöjd sist.

Var bor du och var jobbar du? Jag gick i gamla stan förra gången och var väldigt nöjd men valde ett annat ställe nu då det känns smidigare att ha det i närheten av jobbet.
  • jemi02
    Manelma skrev 2014-10-02 21:07:38 följande:
    Jag gick i Bromma första gången men denna gång är det inte aktuellt då jag flyttat ifrån Bromma, fick bli MamaMia på Kungsholmen denna gång. Hoppas jag valt rätt. :) 
    Har du varit på inskrivning än? Jag funderade på att gå där också.
  • jemi02

Inga känningar här heller, kände mer förra graviditeten men nu är det Lixom ingenting. Inga ömma bröst ens

• jemi02
    Awe83 skrev 2014-10-06 18:07:18 följande:

Jag ska gå till mamma Mia i slutet av okt på inskrivning. Är det någon som vet om det kostar på den mottagningen med kub och ultraljud mm, eller ingår det i "grundpaketet" för alla gravida? Hur ligger det till?

Det ingår i grundpaketet. Eventuellt att man måste betala om man vill göra extra vul utan särskild anledning.
  • jemi02
    Fläderpärlan skrev 2014-10-07 08:21:48 följande:

Hej igen! Jag är fortfarande väldigt orolig för missfall, mitt streck på testet är fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket, jag är på vad jag tror bim+3, borde strecken vara lika starka då? :/ hur snabbt ska strecken öka i styrka?

Jag plussade inte ens förrän bim+4 förra graviditeten och vid bim+7 var strecket hälften så starkt som kontrollstrecket. Tycker inte su ska vara orolig.
  • jemi02
    malito87 skrev 2014-12-08 16:26:05 följande:

Hej! jag är ny här på familjeliv..... Mitt första barn, 27 år gammal bor i Stockholm. Finns det fler från sthln här? Bf  1 juni 2015, har ni någon fb grupp?

Välkommen! Det finns en fb-grupp! Det står längst upp i presentationen av tråden hur du ska göra för att gå med. Tror det är tinkywinky du ska kontakta.
Svar på tråden BF Juni 2015