• jemi02

BF Juni 2015

Hej på er! Jag har nyligen plussat och väntar mitt andra barn, första född -12. Har inte riktigt koll på min cykel men tror på bf precis i början av juni.

Jag har inte heller några direkta symtom. Det spänner lite över tjejscen bara. Inga ömma bröst och inget illamående. Men det kommer väl säkert...

• jemi02

Hej allihop och grattis till plussen. Jag har nyss plussat,det blir andra barnet och är väl beräknad precis i början av juni, har inte riktigt koll. Har en dotter sedan innan som är född dec -12.

• jemi02

Jag är på 4+4 tror jag, eller 5+0. Känner väldigt lite symtom. Känner inget alls i brösten men däremot lite molande värk, ungefär som mensvärk till och från. Var på fest igår och känner mig bakis idag tror att jag inte drack och fick sova nästan 8 timmar. Tänker att det kanske är lite graviditetssymtom.

• jemi02

Vi har berättat för mannens familj och så två nära vänner. Kommer berätta för min familj nästa gång vi träffar dom. Berättar gärna för mina närmaste inom några veckor och sen efter kub kommer jag vara mera öppen med det och berätta på jobbet.

• jemi02

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

• jemi02
    summer88 skrev 2014-09-29 17:29:12 följande:

Plussade i lördags och är idag i vecka 6 (5+0) känns fantastiskt men också overkligt att jag är gravid. Jag och min underbara man gifte oss i somras och blev gravida på första försöket! Livet kan verkligen vara ett mirakel. Ska bli oerhört kul att följa er andra mammor här i tråden. Mår idag hur bra som helst, lite ömmande bröst men i övrigt inget.

Jag har dock en liten fundering gällande träning, hur gör ni andra? Älskar mina träningspass på SATS men vill inte riskera nått. Tacksam för alla tips!

Grattis till plusset!

När magen börjar växa ska du undvika magträning såsom situps (Bättre med stab-övningar som plankan). Annars kan du köra på. Undvik dock högintensiv träning då du närmar dig maxpuls. Sen kommer du själv känna när det är dax att sluta med hopp och studs och löpning. Min förra graviditet sprang jag fram till v20 tror jag. Då fick jag ta det väldigt lugnt mot slutet. Sen var jag på gymmet 2 gånger i veckan fram till v36.

Vilka pass brukar du köra?
  • jemi02

BF-lista

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

• jemi02
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Med första kändes det mer i brösten vid den här tiden. Men mådde lika bra då som nu. Känner mer av lite molande mensvärk och svullen mage om kvällarna nu.
  • jemi02

Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.

Känner dock att jag har dålig koll på vad man får och inte får äta.

Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.

• jemi02

Tycker det är lite häftigt hur nåt som man vanligtvis tycker om börjar smaka helt annorlunda. Har själv inte kännt av nåt sånt ännu och det enda jag märkte av förra grav var att mitt älskade lösgodis inte alls smakade så gott som det brukar vara.

Svar på tråden BF Juni 2015