BF Juni 2015
I själva verket tog det närmare ett år! Men det är ju inget man går in på direkt..
Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!
Inatt vaknade jag till och skulle vända mig från sidan till rygg, då var det som att det låste sig och krampade något fruktansvärt mellan naveln och höftbenet och typ ner mot ljumsken.. Jätteobehagligt men efter några minuter släppte det och jag somnade om..
Någon som vet vad det kan ha varit? Nu på morgonen känns ingenting.. Är i v20.
Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P
Skulle utan problem kunnat sova 12-15 timmar per natt (med kisspauser).
Hur ligger ni till med vikten?
Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få
Får nog be dom kolla sockret nästa vecka.
Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.
Gör ni glukosbelastning?
Ja fick också ett extra besök hos bm i måndags å vi är i v 21.. Men de va bara för att prata... Tog blodsocker å blodtrycket å fick info om amning. Igentligen skulle vi inte ses försen i v 24.. Å innan dess va de inskrivningen i v 12.. Nu har ja turen å ha min ordinarie bm som även gör RUL. Men de finns inte så mkt å göra sp tidigt i graviditeten. Där av inga besök heller. Bara å bita i de sura äpplet å go with the flow ;)
Alltså, måste skriva av mig, för oron gnager i mig nu.
För snart två veckor sedan dog våran hund plötsligt i en olycka, jag hittade honom död när jag kom hem från jobbet. Gick såklart i fullständig panik - hyperventilerade, skrek och grät. Hela chock-situationen varade i kanske 15-20 minuter innan jag klarade av att lugna ner mig och min sambo kom hem så vi kunde köra bort hunden för kremering.
Jag är så orolig över att den där chocken ska ha skadat ungen på nåt sätt. Hur mycket stress tål en sån liten egentligen? Har precis gått in i v 20. Tror mig ha känt lite fladder, men jag är orolig för att jag inbillar mig och att barnet de facto har dött av någon adrenalinöverdos, eller något. Ska på ultraljud fredag om en vecka, men kan inte alls glädjas för jag är så orolig för att jag har haft ihjäl den lilla med min kraftiga reaktion.
Jag vet inte, kanske överreagerar jag. Men man får ju verkligen all världens fruktansvärda tankar i huvudet. Att hunden dog var en stor sorg, vi har förlorat vår familjemedlem, och att i samma andetag dessutom förlora barnet skulle var lamslående fruktansvärt.
Jag hoppar in här idag! =)
Jag har enligt sista mens bf 24 Juni. Var på rul idag men bm hade väldigt svårt att mäta vår bebis då hon eller han rörde på sig heeela tiden. Jättehärligt att få se de lilla livet.
Till sist hade hon fått så många olika mått och det vart för lång tid mellan åldern på huvudet och åldern på lårbenet. Inga avvikelser funna men eftersom åldern mellan huvud och ben som mest var fler än 10 dagar så får vi en tid till hos en doktor som ska prova mäta. Inget att vara orolig för sa bm. Jag försöker tänka att det blir härligt att få se bebis igen :D Är det någon mer som har fått såhär?
Bm tror iaf att bf kommer vara tidigare ä 24 juni. =) Får se vad bebis säger om det!
Hallå.
Jag har bf 5 juni. Varit sjukskriven sen vecka 8.
Någon mer i samma trista sits?
Jag är väldigt uttråkad på dagarna. Jag har gott om tid att planera å fundera, så jag har skrivit en lista på sånt som behövs inhandlas.
Men det jag undrar är om det är för tidigt att inhandla saker?
Hittar ju en del fynd när jag sitter å surfar. Slutreor och sånt
Men blir lite osäker när jag kommer till kassan.. de är iaf 4 månader kvar.
Fick hem vagnen igår iaf
Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.
Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).
Men herregud! Vad skönt att ni båda klarade er. Knyta an kan jag förstå kan ta tid i sådana situationer, det kommer! All styrka till er och hoppas ni mår bra och att även du får den hjälp och stöd som DU behöver <3
Conrad mår super bra :) är nu i v 33+0=7v.. Väger 2115 g :) ligger på värmebädd å har bara dippar 1 gång på flera dagar :) ögonundersökning igår å han kunde inte se några förändringar.. :) har börjat bajsa mer å mer själv :)
Sen Elton mår fortfarande bra. Vet inget om honom medicinskt men de går framåt för honom också :) vet inte om Hans föräldrar hänger här..
Sen blev de en påg till i gruppen igår kväll :) får se om mamman uppdaterar själv här :)
Sen har de inte kommit fler bebisar i gruppen :)
Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.
Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!
Tack för alla kramar <3 igår kom han vår lilla änglason, alldeles perfekt och så fin som bara ett barn kan vara <3
Helt obegripligt att han inte ska få följa med oss hem imorgon, det är så fel som det bara kan bli!
Hur har de gått för alla här? :) var ett tag sedan alla bebisar tittade ut :)