Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Är de någon här som har addat mig på facebook? När ni gör de för att bli tilllagda i gruppen så måste ni skriva antingen här eller ett meddelande så ja vet att ja ska lägga till er å godkänna vänförfrågan.

• carolinheiner
    Alvolina skrev 2014-12-13 11:01:37 följande:
    Jag kan gärna adda dig. Gör det med en gång :)
    Lagt till dig i gruppen.. Admin måste också godkänna innan du kan se den :)

Har fått en vän förfrågan som ja inte känner å ja menar man kan ju inte bara adda å sen ska ja veta vem de e.. :(
  • carolinheiner
    Jossi90 skrev 2014-12-14 15:51:31 följande:

Jag är så glad att magen hårdnat denna vecka så jag faktiskt ser gravid ut. Är i v.14 (13+4) nu och ha kraftig övervikt ca +30 kg. Trodde det skulle ta en evighet innan det skulle synas och kännas men jag tror mig redan känt av en och annan fladder i magen:) finns det fler som gått igenom graviditet med övervikt?

Har också övervikt.. Känner av kulan å har fått gravidmage :) å kan inte ligga på mage längre :( hoppas ja inte går upp så mkt :)
  • carolinheiner
    avenell skrev 2014-12-16 10:45:59 följande:

Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?

För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?

För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.

Jag är i vecka 16 nu.

Låter lite som ischias nerven.. Den kan svullna upp å hamna i kläm när fogarna börjar :( köp eller låna ett foglossningsbälte å se om de blir bättre.. Tänk på hållning å hur du lyfter å reser dig.. Googla foglossning så finns de å läsa om hur man ska göra för att underlätta för fogarna. :) besök sjukgymnast å få övningar å hjälp :) ja har tecknat trygg hansas extra gravidförsäkring.
  • carolinheiner
    skorstenen skrev 2014-12-20 13:34:21 följande:

Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?

Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5

Ja säger att ja e i v 18(17+0) å pratar ja med min bmsäger ja bara 17+0 osv :)
  • carolinheiner

Ni som undrar om immunförsvaret så minskas de när man bli gravid för att inte stöta bort fostret. Så de e inte konstigt ni blir sjuka.

• carolinheiner

6 dagar kvar till RUL !!! Är rätt nervös då bebis har vart lugn.. Lite ont i magen i mellanåt å ont i ryggen.. Tror ja inbillar mig att de e bebis ja känt tidigare . Å tror att vi ska upptäcka att bebis har dött.. Dumma tankar..

• carolinheiner
    kanien skrev 2014-12-25 08:59:49 följande:
    När har bf? Jag är rätt säker på 2 juni så får se vad bm säger smile1.gif ska ni ta reda på kön? Vi ska kolla om lilla bäbis vill visa upp sig! Åååh bara 4 dagar kvar nu, så nära men ändå så långt bort smile1.gif
    30/5 har vi bf.. Vi ska ta reda på vad de är :) ska bli spännande :) har foglossningar som fan å svårt att sova:( har inte sett bebis sedan v 14 :(
  • carolinheiner
    Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:

Läkemedelsfrågor..

Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.

Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.

Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.

Jag äter Novalucol samt omeprazol för halsbränna.. Sen tar ja även Alvedon 665 mg (2st) för foglossning.. Dock inte varje dag. Läkaren sa att de va okey sålänge ja får sova :) tog även nässpray i början men har lyckats sluta med :)
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2014-12-30 17:56:09 följande:

Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?

Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O

Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P

Har bara hört typ "oj så fort de gick! Vad skönt för er att de har tagit sig så snabbt efter vad som hände i somras. Å hoppas att de går bra denna gången"
Svar på tråden BF Juni 2015