BF Juni 2015
Är de någon här som har addat mig på facebook? När ni gör de för att bli tilllagda i gruppen så måste ni skriva antingen här eller ett meddelande så ja vet att ja ska lägga till er å godkänna vänförfrågan.
Är de någon här som har addat mig på facebook? När ni gör de för att bli tilllagda i gruppen så måste ni skriva antingen här eller ett meddelande så ja vet att ja ska lägga till er å godkänna vänförfrågan.
Jag är så glad att magen hårdnat denna vecka så jag faktiskt ser gravid ut. Är i v.14 (13+4) nu och ha kraftig övervikt ca +30 kg. Trodde det skulle ta en evighet innan det skulle synas och kännas men jag tror mig redan känt av en och annan fladder i magen:) finns det fler som gått igenom graviditet med övervikt?
Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?
För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?
För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.
Jag är i vecka 16 nu.
Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?
Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5
Ni som undrar om immunförsvaret så minskas de när man bli gravid för att inte stöta bort fostret. Så de e inte konstigt ni blir sjuka.
6 dagar kvar till RUL !!! Är rätt nervös då bebis har vart lugn.. Lite ont i magen i mellanåt å ont i ryggen.. Tror ja inbillar mig att de e bebis ja känt tidigare . Å tror att vi ska upptäcka att bebis har dött.. Dumma tankar..
Läkemedelsfrågor..
Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.
Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.
Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.
Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?
Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O
Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P