• Gizza

BF Juni 2015

Hej tråden!

Här kommer jag och hoppar in! Testade redan i månadgs, på dag 26 och är nu gravid med vårt andra barn.

Enligt ÄL är jag i v 5+1, går man efter mensen är jag på 4+2...

Jag har än så länge iiiiinga symptom alls, vilket gör mig lite orolig. Hade iofs inte jättemycket förra graviditeten heller (molvärk och ömma bröst), men nu alltså noll nada och ingenting... Önskar att jag kunde få nåt tecken iaf...

Har iaf inskrivning 27/10 så jag hoppas dagarna dit går fort...

• Gizza
    carolinheiner skrev 2014-09-28 21:06:10 följande:

De måste vara tvärt om va? Du kan ju inte vara gravid i v 5+1 enligt ÄL å 4+2 enligt mensen när mensen kommer efter ÄL.. Eller innan ÄL ;)

Äsch, de här jäkla verktygen är inte på min sida! :P

Hade sista mens 29/8, sen hade jag ÄL helgen efter. 6/9. Men det verkar ibte gå att få in när man försöker räkna BF via ÄL. Dessutom har min cykel pendlat mellan 16-34 dagar sen jag slutade med pillren i maj (26 i senaste cykeln), så jag vet inte hir jag ska få det att stämma bäst... Eftersom jag hade ÄL redan på dag 8-9 borde jah ju vara längre gången än vad senaste mens visar...
  • Gizza
    carolinheiner skrev 2014-09-29 09:24:22 följande:
    Ja får inte ihop de.. Först kommer mensen sen ÄL å sen BIM.. Därav borde du vara länge gången om man räknar från första dagen på senaste mens än ÄL oavsett... Eller e de ja som inte fattar ;)
    Haha, nä, det är där det inte stämmer... Fyller jag i när jag hade ÄL flyttar uträknaren bak min mens en vecka (till 23e) för att jag hade ÄL så tidigt. Det är därför det skiljer nästan en vecka. Och det är därför jag inte får ihop hur jag ska räkna eftersom jag vet att jag hade tidig ÄL och att standardmodellen (28 dagars cykel och ÄL efter 14 dagar) inte stämmer. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få det rätt...
  • Gizza

Ja, det här med att vara gravid är verkligen heeeelt fantastiskt när man tänker på hur mycket som ska klaffa för att det över huvud taget ska kunna bli nåt.

Förra gången var graviditeten inte planerad, men oerhört välkommen och jag kände bara lycka och pirrningar när jag tänkte på att jag faktiskt var gravid!

Nu var det mer planerat och när jag tog testet var jag helt säker på att det skulle vara negativt. När jag sen såg två streck blev det mer "Jaha, oj!" typ. Men varje gång jag kommer på att jag är gravid får jag verkligen en WOWkänsla. Ska vi verkligen få gå igenom det här fantastiska IGEN? Och då känner jagcatt jag redan nu älskar den där lilla millimeterstora bönan i min mage. Det där fantastiska som jag och min man skapat. Det är nog därför jag är mer orolig för missfall den här gången, nu vet jag vad man går miste om.

• Gizza

BF-lista

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

• Gizza
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Med dottern hade jag molvärk och ont i brösten, gick därför och väntade på en mens som aldrig kom... Det höll i sig till v 9-10 typ.

Den här gången känner jag iiiiingenting...
  • Gizza

Själv var jag tvungen att ta ett test nu bara för att se att det fortfarande ger utslag. Och det gjorde det, mycket starkare än förut, så förhoppningsvis betyder det att bönan där inne mår bra trots avsaknaden av symptom för mig...

• Gizza

Flytningar är väl helt normalt? Jag har massor och är itne ett dugg orolig över dem.

• Gizza

Jag fick välja om jag ville komma redan nu i v 6 och sen en gåbg senare, eller om jag ville komma bara en gång. Valde en gång. Det är ju bara två år sen sist och dessutom dricker kag varken alkohol eller kaffe och röker inte osv, så just hälsodelen går nog rätt fort den här gången med... :) skönt att behöva åka bara en gång oxå, bor ändå 4 mil från MVC...

Svar på tråden BF Juni 2015