Inlägg från: missan75 |Visa alla inlägg
  • missan75

Jag orkar inte ta hand om allt och alla :-(

Anonym (Stämmer inte riktigt......) skrev 2014-09-21 09:33:22 följande:

Tycker det är något i situationen som inte stämmer TS.

Det står att sambon är för "sjuk" för att orka ha det ostädat, laga mat, tvätta sina kläder mm, men samtidigt klarar han att gå till sitt jobb och sköta det?!

O så lever ni på bara din inkomst, hur kommer det sig om han nu kan bidra ekonomiskt med sin lön? Flera tusen i skulder kan man ju också undra över.

Han försöker komma ur depressionen med mediciner osv stod det. Vilka mediciner, terapi, vad är planen?

Vart står det att han jobbar? Jag förutsätter att han är sjukskriven.
  • missan75
    Anonym (Stämmer inte riktigt......) skrev 2014-09-21 09:33:22 följande:

Tycker det är något i situationen som inte stämmer TS.

Det står att sambon är för "sjuk" för att orka ha det ostädat, laga mat, tvätta sina kläder mm, men samtidigt klarar han att gå till sitt jobb och sköta det?!

O så lever ni på bara din inkomst, hur kommer det sig om han nu kan bidra ekonomiskt med sin lön? Flera tusen i skulder kan man ju också undra över.

Han försöker komma ur depressionen med mediciner osv stod det. Vilka mediciner, terapi, vad är planen?

Och vad är det du undrar över med deras skulder? Om en person jobbar och den andra varit sjuk och sjukskriven länge kan jag tänka mig att det kan bli en del skulder liggandes, det är väl inte konstigt?
  • missan75
    Anonym (Stämmer inte riktigt......) skrev 2014-09-21 09:48:53 följande:
    Förutsätt på du bara. Står i #9 att de bor nära sambons jobb, för den som orkar läsa då förstås.
    Jag har läst #9 och det står att de bor nära hans jobb. Inte att han jobbar.
Svar på tråden Jag orkar inte ta hand om allt och alla :-(