Jag orkar inte ta hand om allt och alla :-(
Jag är generellt nöjd med mitt liv. Men jag är så fruktansvärt trött. Jag har ett barn från ett tidigare förhållande, som är helt mitt ansvar. Lever med en underbar sambo sen flera år nu och han hjälper till mycket med mitt barn osv. Men sedan ca ett år har han varit deprimerad. Detta har varit jättehårt på mig eftersom jag nu är personen som lagar mat alla dagar i veckan (förutom någon enstaka, eller om vi köper hämtmat), jag jobbar heltid med långt pendlingsavstånd (och får hjälp av sambo med hämtning och lämning av barnet i skolan/fritids). Helgerna spenderas med att handla för nästa vecka, städa hela huset, och spendera tid med mitt barn eftersom vi inte hinner ses så mycket under veckorna. När måndag kommer igen är jag utmattad. Jag orkar bara inte mer. Jag behöver någon som pysslar om mig. Jag behöver hjälp med hemmet. Jag är inte arg på min sambo, han har en sjukdom och han försöker komma ur den med mediciner osv, men just nu tar jag hand om alla och ingen tar hand om mig. Hur orkar man? Kan inte sjukskriva mig jag också för då har vi inte råd att leva. Vad ska jag göra?