Inlägg från: Pajret |Visa alla inlägg
  • Pajret

Kvinna - har främmande karlar erbjudit dig praktisk hjälp?

ohh ja. Så ofta att jag inte ens orkar räkna alla gånger.
    Men så jobbar jag i ett mans dominerat yrke och med 99% män som kunder. När jag ska sköta mitt jobb! så får jag ofrivillig hjälp ibland av kunder! 

Detta är alltså ett yrke som ibland kräver lite extra styrka och jag är lite under medellängd så jag kanske ser lite för klen ut. Men jag klarar mig galant ändå, men vissa karlar bara måste "hjälpa" mig. När jag uttrycker att jag klarar mig själv och påpekar att detta faktisk är mitt jobb och jag har gjort det tusentals gånger förr, så säger dem bara. - Ja jo jag vet, men jag vill bara hjälpa till lite. 
    Tror inte att dem nedvärderar mig, men de litar inte helt heller på att en "liten flicka" klarar av ett mans jobb. Jag har vant mig, men det är så typiskt. 

• Pajret
    Mandel skrev 2014-09-19 13:02:42 följande:

Vad olika det är!
    Jag är i en mansdominerad bransch med och männen står oftast och tittar när jag tar en 25liters dunk i var hand och går ut och lastar på min bil...

Spelar ingen roll om jag kommer i arbetskläder eller långa målade naglar, klackskor osv.

Hehe, ja då skulle jag kunna tänka mig att de vara lite mer reserverade.

Men hade det varit deras dunk du skulle lasta så hade de nog erbjudit dig hjälp. ;)
    Det är ju när jag håller på med deras motorcyklar som dem blir lite mer hjälpsamma, eller vad man ska kalla det.

Sen ibland när man lastar av och på hojar på släp så kommer det alltid fram någon och frågar om man ska ha hjälp. Nej tack, jag kan sköta mitt jobb alldeles själv. =)

Svar på tråden Kvinna - har främmande karlar erbjudit dig praktisk hjälp?