• Mammamelle82

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

I have a kid skrev 2015-01-06 04:41:22 följande:
     Hoppar in ! Fick MF  vecka 7+ före jul :(

väntar nu på att mensen ska komma ....  om den inte kommer innan 22 januari så får jag tabletter för att sätta igång den :)

Sen blir det pergotime + ovitrelle  ( för att jag har ingen egen ägglossning)

Hoppas så mycket på ett plus snart igen...

vet att mf kan hända men jag blev så chokad då jag inte fick mf med dottern ....
     berättade redan i vecka 5 att jag väntade barn :)

Nu när jag blir gravid ska jag INTE gå med i bf grupper , inte handla kläder osv... förs en efter RUL

Finns det fler här som tar pergotime ?
    beklagar ditt missfall=( man tror ju inte att sånt händer en själv tyvärr och man tror inte att det är så vanligt som det är...

jag håller tummarna för att det snart är er tur igen, har tyvärr ingen koll på pergotime alls
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-06 12:36:13 följande:
    Testade imorse med clearblue plus, kan det vara kanske bim-2 eller så mycket som bim-6, jag vet inte :p i vilket fall var det bländande negativt. Testade för jag ville ändå se om det visade minsta lilla för är fortfarande grymt uppblåst och mår illa från och till. Men nehe! Inte nå klokare vart jag :p Hade du ont i hela magen också? Tarmarna liksom, eller var det livmoderområdet? Och du plussade efter bim va? :) Skicka över lite av din tur till oss är du snäll :D tiden går sååå sakta!
    jag hoppas du bara har testat för tidigt bara, ja jag testa när jag hade gått över 4 dagar då jag inte kom åt att köpa ett gravtest tidigare haha
    jag hade ont precis som maddie beskriver det, och det molade och gör fortfarande emellanåt mot svanken och jag var åxå hård i magen och är ännu haha ursäkta infon men annars innan mens brukar jag bli lös, jag har även märkt en annan grej att jag har inte lika mycket flytningar längre som jag brukade, skönt

jag skickar lite tur till er åxå

• Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-06 20:14:12 följande:
    Jag blir så glad när ni ger mig förhoppningar smile2.gif Även fast jag inte själv vill tro att jag har tecken, har fortfarande ont i svanken, känns typ som att jag legat i sängen i flera dagar och fått ryggont men det har jag inte, har jobbat! Åhh hoppas! Skulle bli så bra start på nya året!:) skulle bli en fin 30-årspresent om jag plussar
    låter lovande håller tummarna=) ja jag brukar åxå ha flytningar oavsett men de har minskat=)
    jag kände inget i brösten eller illamående innan jag plussade men nu däremot det började igår att kännas lite ont i bröstvårtorna och ett molande illamående bläääää, men jag är glad att jag börjar känna lite symptom iallafall=)
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-06 18:26:33 följande:
    Men ååååh, har mått kasst sedan nyår och idag känns det helt plötsligt mycket bättre efter promenad och coca cola (??!). Förstår ingenting, men nu vill jag ju inte må bra, för nu känns det helt kört istället. Inga symtom och inget plus, känner att jag kastar in handduken här lite ;) skit också.
    godmorgon=) kasta inte in den än heller, än finns det hopp, som sagt jag kände inte mycket innan min mens INTE dök upp och var det inte för att den INTE dök upp så hade jag nog inte förstått att det var små små symptom på graviditet, jag vet när jag klagade över ont i svanken så sa sambon att det berodde säkert på den långa resan då vi rest 60 mil haha men det gav sig ju inte=)
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-07 12:59:47 följande:
    Tack för stöttningen mammamelle :)
    Haha man kan ju ändå förstå att han inte uteslöt resan som anledning. 60 mil lär ju knappast ha haft en god inverkan på den redan onda svanken!

Jag drömde inatt att jag fick mens :p å andra sidan drömde jag också att jag gick på marknad i Stocholm, träffade kungen och åkte sedan forsränning med Harry Potter resten av natten haha, så jag vet inte hur tillförlitlig den drömmen är! ;) Den finns fortfarande hopp, men kan inte säga att jag direkt hoppas nu.
    haha ja men precis=) ja jag hade inte lite ont precis haha..
    haha forsrännig och harry potter hahahah.......

hmm märkligt det där att man drömmer att mensen ska komma, vill inte göra dig besviken men så har ju jag drömt flera ggr och mensen har sen dykt upp några dagar senare=/ men jag håller tummarna) testat nå mer?=)

innan jag ens visste om mitt MA så drömde jag två dagar innan att jag började blöda och fick missfall och innan jag ens hade plussat den gången så drömde jag innan det pluset att jag var gravid men jag fick det barnet alldeles för tidigt hemma i badrummet, i drömmen var det en pojk, fick den känslan...kusligt med tanke på vad som sen hände, sen om det skulle bli en pojk eller ej vet jag ej...

menstruationerna efter missfallet har jag alltid drömt två dagar innan att jag fått mens och det har stämt...

inför denna gång, drömde jag någon dag innan plusset om en barnvagn och en bebis och det var min och jag fick känslan en flicka i drömmen...jag har drömt flera ggr om att jag är gravid , senast i natt å då var jag nån vecka framåt än vad jag är nu... det ska bli intressant att få se om känslan flicka stämmer vid ul sen=)
  • Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:10:36 följande:
    Hej tjejer!!
    I natt var jag upp hela TRE ggr och kissa fast jag inte druckit mycket alls på kvällen, hade svårt att somna om också, gick upp en gång och ÅT för att jag var hungrig! Aldrig någonsin hänt, kl var 4!

Meeeeen! Idag vaknade jag upp utan symtom, men det kanske kommer och går?? Just nu känns det som att alla symtom är ett önsketänkande, typ wow jag såg en röd bil idag kanske det är ett tecken?!?
    Man är ju helt skruvad när man letar symtom hahaha
    åhhh ja det låter lovande=) hehe när ska du test igen?=)

haha ja man kan leta alla möjliga tecken=)

innan jag plussade denna gång så har jag glömt/struntat i att äta förebyggande folsyra/vitaminer, alldeles för mycket kaffe och vin *ops* vi var ju iväg på en spaweekend några dagar efter ägglossningen typ, dagarna innan jul=)

• Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:45:33 följande:
    Låter ju precis som jag denna månad! Har tagit mina vitaminer varje dag samma tid nästan, nu på senaste dagar har jag slarvat, kom på vid lunchen att jag glömde ta vitaminerna idag! Drack champagne på nyår, har inte druckit sedan i somras! Tjuvrökte till o med på nyår, moahha! Busig ;) jag som varit så noga med att man inte ska röka o dricka, men i längden orkar man inte tänka på ÄL och bim hela tiden!! Man måste ju få leva som vanligt också!

Jag ska testa i helgen, men bara kanske, ska hålla ut så länge jag kan, min mens kommer alltid på pricken, så efter måndag så kommer jag garantera testa smile1.gif om jag orkar hålla ut dvs
    ja man måste fortsätta leva trots babyplaner jag tror att man lätt blir för stressad och att man på nåt spänner sig om man hela tiden håller på och räknar på ägglossning med mera... jag har inte använt ägglossningsstickor men jag känner av min ägglossning väl, den går inte att ta miste på

åhh spännande snart helg=))
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-07 13:49:32 följande:
    Skönt på något sätt att ändå vara "förvarnad" :p besvikelsen är ju stor när mensen kommer, men kanske mer eller mindre :). Har inte testat nå mer, använde bara det enda testet jag hade låg sedan mf i september! (Off topic men skulle ha använt det på lördagsmorgon i mitten av sept för att få se ett tydligare streck än det vi fick först, men så på fredagskväll fick jag tokont i ryggen och började blöda! Så det blev liggandes).

Både läskigt och intressant att du haft så verkliga drömmar!! Kan inte minnas att jag drömt så tydligt, drömmer bara konstigt :p Men du måste ju bara uppdatera oss sen om det är en tös där i! :D
    ja eller hur, man hinner förbereda sig på besvikelsen på nå sätt=(

jag är en sån som drömmer mycket, flera drömmar per natt och kommer ihåg dem haha, kanske inte alltid så bra men absolut så uppdaterar jag om drömmen stämde eller ej=)

när jag väntade min minsta som nu har hunnit blivit 3 år så var min lillasyster åxå gravid samtidigt, ingen av oss kollade könen på blivande bebis men jag drömde att både hon och jag skulle få en flicka, min mamma var dock säker på att jag skulle få en 3:e pojk men jag höll fast vid att nej det är en flicka och u t kom en flicka, även syster fick en flicka=) haha kanske lite synsk i mina drömmar
  • Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:53:59 följande:
    Dagen innan mitt mf drömde jag att jag fick ett negativt test och att jag inte alls hade varit gravid smile4.gif Läskigt! Gjorde därför ett test på morgonen som visade plus, men det var samma dag jag började blöda.. Hemska jävla drömmar!!!
    usch vad hemskt=( jag tror att det undermedvetna vill säga nåt när de blir sådär, att allt inte står rätt till=(
  • Mammamelle82
    AnEd skrev 2015-01-07 14:34:26 följande:
    Hallå allihopa! Jag hoppar in här!

Har för ca 2 v sedan haft ett MF och hoppas nu att nästa ägglossning ska komma igång så vi kan försöka igen!

Kändes lite snopet men det var som "tur" bara i vecka 6-7 någonting så blödningen gick över på 1 vecka! Enligt gynekologen jag träffade kunde vi försöka direkt igen och kunde se blödningen som en sen mens!

Förr i tiden rekommenderades man tydligen att vänta en mens innan man försökte igen!?

Är det någon som fått snabb koll på sin ägglossning efter MF här? Jag tänker köra ägglossnings tester, hur ska man annars veta?
    hej beklagar ditt missfall=(
    jag har bra koll på min ägglossning då jag känner ägglossningssmärtor och min kom igång som vanligt nästan efter mitt MA den flyttades fram nån dag bara första gången...

alla säger olika, min läkare tyckte att man skulle vänta en mens men jag tror såhär, man blir gravid när kroppen är redo.

Lycka till med kommande försök=)
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-07 17:24:05 följande:
    Drip drop, drip drop, blod. Ser ut som att min dröm var väldigt sann. Det positiva är väl att min cykel verkar vara tillbaka typ till det normala (27 dagar nu). Det negativa är väl precis allt annat, samt att det nu har gått 1 år och känns som att vi kommer få sekundär barnlöshet skriven i pannan.
    neeej, så tråkigt att höra:(

• Mammamelle82
    fruannie skrev 2015-01-17 00:03:24 följande:
    Jahopp då är jag mitt i mitt andra missfall.
    Jag blir så arg bitter och ledsen fan ska de ens ta sig för.
    Fick bruna flytningar redan för en vecka sen och när man läser och söker som man typ gör konstant så går de ju många gånger bra trots dessa bruna flytningar. Jag har kastats mellan hopp och förtvivlan varje dag till igår då det tilltog och jag kände att Nää nu är det kört. Den här gången hann jag gå två veckor längre.
    jag beklagar att det lilla livet inte fick stanna:´( så jävla orättvist!!
    styrkekramar!!
  • Mammamelle82
    fruannie skrev 2015-01-19 17:42:54 följande:
    I och med att jag fick bruna flytningar redan en vecka innan den stora blödningen kom igång så fick jag en tid på kvinnokliniken för vul imorgon. Bör jag ändå ta tiden o kolla läget. Eller ska jag lämna återbud? Har inga som helst tvivel på att det är missfall då blödningarna är stora med klumpar.
    Jag skulle ha tagit tiden ändå så att de kan kolla att allt är ute och att dina äggstockar med mera ser fina ut, så gjorde de på mig efter mitt MA
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3