• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Jag fick mitt tredje barn för 6 månader sedan. Sedan dess har hela vårt liv blivit verkligen jobbigt. Pojken skriker/gråter all vaken tid. Han sover 3-7 tillfällen per dag, i 10 minuters stötar.. På kvällen somnar han vid 20, men vaknar en gång i timmen fram till kl 5.... Mellan 5-8 är den enda sammanhängande sömnen. Resten av tiden är det bara skrik, skrik, skrik. Han ligger bredvid mig och skriker just i detta nu.

Jag orkar inte längre ha honom i famnen för han spänner, vrider och vänder sig och skriker tills han kräks. Pojken är förmodligen allergisk mot någonting. Vad vet vi inte och pricktest ger ingenting. Han är mycket liten för sin ålder trots att han var fullgången. Han låg runt nedersta kurvan när han föddes. Nu har han gått upp "riktigt bra" eftersom han klättrat till kurvan under den genomsnittliga. Men han är fortfarande också väldigt liten för sin ålder. (Han väger 6kg och är 60 lång).

Jag har slutat med mjölkprotein mm. Det ger mindre spyor men fortfarande lika mycket skrik. Jag börjar märka att han är smått efter i utvecklingen. T.ex lyfter han inte huvudet i magläge eller intresserar sig för leksaker mer än max någon minut. Förmodligen för att han istället skriker så hysteriskt. BVC tycker han verkar helt normal. Han är bara lite svårflörtad. Endel barn är lite mer missnöjda än andra. Kolik, det går över. Ja jag har hört allt.

Mitt hår är inte tvättat på snart 3 veckor, inte borstat på 2. Går säkert inte ens få ut tovorna längre. Mellanbarnet (5år) får inte längre några sagor på kvällarna, får fixa frukost själv osv. Det går helt inte göra så mycket när lillebror bara skriker, och gör det tills han kräks.

Och ja, vad gäller pappan så har han stuckit för han orka inte heller det här helvetet vi fick med den lilla. 0 avlastning. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.
  • Mati2

Det här är inte bara lite pruttighet! Pojken går ner i vikt, har blod i avföringen, är sen i utvecklingen och har extremt störd sömn. Han skriker så att han kräks dagligen. Han har ONT! Kräv en utredning TS, denna lilla pojke lider.

• Chinchilli
    Anonym (-_-) skrev 2014-12-12 11:17:15 följande:

Barnmottagningen har tid igen andra veckan i Januari. Dom tycker inte det låter akut. Eftersom han bajsar ca 1 tillfälle per vecka så är det troligtvis så att han är hård i magen och därför det kommer lite blod. Ge mer Laktulos.

Jag förklarar att han ammar, då ska det ju kunna vara normalt att inte bajsa på upp till 2 veckor. Han äter vanlig mat (smakisar) 2-3 tillfällen per vecka och då kommer ju det mesta upp så jag ser inte det konstiga i att han inte bajsar mer.

Nu kommer jag säkert låta hemsk men jag blir så ARG!! Ditt barn mår INTE BRA!! Har inte gjort sen han föddes för flera månader sedan!! Och du som mamma verkar ha hamnat i ett apatiskt tillstånd. Du får inte sova och din man harlämnat dig så man förstår att du inte vara på topp men du måste ändå vara hans MAMMA!

Flera i tråden (inkl mig) har sagt åt dig att åka in akut, ge dig inte, kräv hjälp m.m. För det är det man gör om man är allvarligt orolig för sitt barn! Du har alltid en ursäkt/förklaring till varför du inte gör det, men det håller inte. Jättebra att du försöker med din kost etc men det räcker ju uppenbarligen inte! Det du måste förstå är ditt barn har bara dig som kan slåss för honom och nu kan inte du det. Då får du hitta någon som gör det. Ring pappan som får ta honom till sjukhuset. Eller din mamma. En vän. Någon som kan stå på sig och som orkar, för barnets skull!!!

Önskar er lycka till
  • Anonym (-_-)
    Chinchilli skrev 2014-12-12 12:41:09 följande:
    Nu kommer jag säkert låta hemsk men jag blir så ARG!! Ditt barn mår INTE BRA!! Har inte gjort sen han föddes för flera månader sedan!! Och du som mamma verkar ha hamnat i ett apatiskt tillstånd. Du får inte sova och din man harlämnat dig så man förstår att du inte vara på topp men du måste ändå vara hans MAMMA!

Flera i tråden (inkl mig) har sagt åt dig att åka in akut, ge dig inte, kräv hjälp m.m. För det är det man gör om man är allvarligt orolig för sitt barn! Du har alltid en ursäkt/förklaring till varför du inte gör det, men det håller inte. Jättebra att du försöker med din kost etc men det räcker ju uppenbarligen inte! Det du måste förstå är ditt barn har bara dig som kan slåss för honom och nu kan inte du det. Då får du hitta någon som gör det. Ring pappan som får ta honom till sjukhuset. Eller din mamma. En vän. Någon som kan stå på sig och som orkar, för barnets skull!!!

Önskar er lycka till

MEN VARFÖR TROR DU JAG SKRIVER HÄR?! Dom gör ju inte ett skit. Jag åker in akut. Blir mottagen. Sitter på ett rum 3-4-5 timmar innan man får träffa läkare. Förklarar. Dom tar blodprov, lyssnar på hjärta, lungor, sen får man vänta ytterligare 3-4-5 timmar på provsvar. Sen blir man hemskickad för att någon ska skicka ut kallelse för det ena, det andra eller det tredje. Vägrar man gå så får man sitta i korridoren ytterligare 3-4-5 timmar innan någon kommer och pratar med en och gör samma procedur igen!

Vi har gått igenom diverse ultraljud för blåsljud på hjärtat, pricktester, blodprover men sedan ledrer det ingenvart mer i det akuta skedet.

Barnmottagningen fick remiss för pricktest nu sist, när det visar noll så ber jag dom kolla reflux. Då KAN DOM INTE göra det samtidigt. För då måste dom ha en NY remiss från BVC. Läkaren kopplat till BVC har varit sjukskriven 2 veckor, kom tillbaka 1 vecka o då hann inte sköterskan prata med honom, sen sjukskriven igen och blir inte tillbaka förrän efter jul nu. Dom säger åt mig att vänta.

Jag kan inte sitta i korridoren på sjukhuset med 3 barn dygnet runt. Jag har inte ens bil så det tar mig 2 timmar att åka dit, 2 timmar att åka hem. Dom måste ha mat, gå i skolan och dagis, sova. VAD FÖRVÄNTAR DU DIG ATT JAG SKA GÖRA MER?

JAg skriver här i tråden för att få råd för jag kommer fan inte på någontng mer att göra. Jag vet inte hur jag ska få dom att ta mig på allvar? Jag har INGEN som kan ta över eller gå in och göra det här åt mig... SÅ Jag kanske ska ringa till soc och lämna bort barnet istället för mig verkar ingen lyssna på. Kanske lyssnar dom på ett fosterhem/soc handläggare. Det verkar vara enda alternativet som finns kvar!

• Anonym (åk in)

Håller med ovanstående. Du kan inte bara sitta hemma och vänta längre. Du M Å S T E åka in akut och inte lämna sjukhuset förrän ni blivit ordentligt utredda. Förstår inte varför du inte bara gör som alla säger. Du eller pojken kommer ju att stryka med annars.. Om inte annat av utmattning.

• Anonym (-_-)
    Anonym (åk in) skrev 2014-12-12 14:01:05 följande:

Håller med ovanstående. Du kan inte bara sitta hemma och vänta längre. Du M Å S T E åka in akut och inte lämna sjukhuset förrän ni blivit ordentligt utredda. Förstår inte varför du inte bara gör som alla säger. Du eller pojken kommer ju att stryka med annars.. Om inte annat av utmattning.

Och hur många gånger tycker du att jag ska åka in? 

Hur många timmar utan mat, sömn, skola ska dom andra två barnen stå ut med innan jag ger upp? 

• Anonym (kram)

först stöttekramar ts. Ammar du han? har han provat ersättning? vid reflux kan det hjälpa om välling eller ersättning inte är så tunn. det finns medel p å apoteket som går att tillsätta för att göra maten tjockare. men först du måste få avlastning. Ser att din m an varit hos d ig i bland. Finns det andra vänner? även om du inte vill lämna han skrikande så står vännerna ut någon timme.

• The past is now

Har alla barnen samma pappa? Kräv att han tar sitt jävla ansvar för sina egna ungar. Har du verkligen inga vänner? Mor - farföräldrar? Att det kommer blod i avföringen är oroväckande och bör undersökas. Och då måste de ju gå upp via ändtarmen på barnet.

Låter helt fruktansvärt! Hade jag bott nära dig hade jag hjälpt dig nu.

• finskaflikkan

Har ej läst kommentarerna

vår son vägde runt 5-6kg vid 5månaders ålder, kaskadkräktes, hade ont verkade de som, minifom hjälpte inte ett skit. 
    Vi prova flera olika sorters ersättning. Inget funkade. Tillslut sa dom på barn att ge bebisen välling redan vid 3månaders ålder (havrevälling från 4mån). Bara efter nån veka vart de bättre, sen börja vi ge mosad mat och de gick ännu bättre... Så ca. 4-5månaders ålder har han ätit gröt, mosad mat och välling. 
    Har du provat nåt sånt TS? 

• Anonym (-_-)
    finskaflikkan skrev 2014-12-12 14:09:28 följande:

Har ej läst kommentarerna

vår son vägde runt 5-6kg vid 5månaders ålder, kaskadkräktes, hade ont verkade de som, minifom hjälpte inte ett skit. 
    Vi prova flera olika sorters ersättning. Inget funkade. Tillslut sa dom på barn att ge bebisen välling redan vid 3månaders ålder (havrevälling från 4mån). Bara efter nån veka vart de bättre, sen börja vi ge mosad mat och de gick ännu bättre... Så ca. 4-5månaders ålder har han ätit gröt, mosad mat och välling. 
    Har du provat nåt sånt TS? 

Han är 9 månader nu. Ammar ofta men korta stunder. Äter mosad potatis, pyyyyyttelite mjölkfri gröt, och små smulor av bröd ca 3 ggr/vecka.. Allt annat kräks han på och blir gasig, ibland rödflammig i ansikte, hals och underlivet. Har testat att ge bitar av annat i sån där nät-napp men han spyr, blir skrikig även då oftast.

Flaskan vägrar han. Testat alla olika sorters ersättningar, vällingar, olika nappar osv...

• Toodiloo

Var bor du?
    Vår yngsta dotter har haft väldiga problem med förstoppning trots amning och nu när hon är 1 1/2 år så fick vi kanonhjälp av en jättebra erfaren barnläkare i Stockholm, tror det år privatmottagning men om du bor i närheten kan du ju höra av dig o få telefonnummer. Vi försökte med lactulos men han sa att efter de är 3-4 mån behövs kraftigare grejjor för att få fart på magen. Förstår att det känns hopplöst men som vår nya bvc kontakt sa, om en vuxen haft motsvarande problem hade det inte tagit så låg tid för ingen vuxen hade accepterat månader av smärta.

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.