Inlägg från: Anonym (Har varit barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har varit barnet)

Har inget barn längre

Jag flyttade från min mamma när jag var tretton och hade ingen kontakt med henne fram tills att jag blev myndig. Nu vet jag inte alls hur situationen är i ditt fall men för min del så var det helt frivilligt, men ändå inte. Jag hade under flera år känt att min pappas nya fru skulle "tycka om mig" om jag bara flyttade dit och bröt kontakten med min mamma. Nu var (och är) pappas nya fru inte helt frisk och det blev naturligtvis inte bättre, men ur mitt barnperspektiv så såg det ut som den bästa lösningen. Jag har i efterhand fått veta att mamma försökte skapa kontakt men det var tyvärr inget jag kände till då. Men såhär i efterhand kan jag säga att hade någon berättat för mig att jag faktiskt kunde bo hos mamma utan att riskera några repressalier från min styvmammas sida så hade jag flyttat till mamma på en sekund. Som sagt, jag vet inte alls hur det ser ut i ditt fall, men misstänker du att ditt barn har blivit pressad till det så tycker jag att du ska försöka få någon neutral person att förklara att barnet faktiskt har rätt att ha kontakt med dig utan att riskera att få skit för det.

Sorry för rörigt inlägg, bara att fråga om du undrar över något!

Svar på tråden Har inget barn längre