Anonym skrev 2014-09-15 21:07:49 följande:
Känns som att detta skulle kunna vara min egen berättelse men att mitt ex har gjort helt sjuka saker som att hitta på ihop med min dotter att polisanmäla mig för misshandel! Som tur är så kunde jag visa att upp att detta handlade om konflikter med mitt ex o åklagaren bestämde sig för att lägga ner ärendet! Men socialen var snabb att haka på! Men jag är oskyldig så jag är inte orolig men det är jobbigt! Men detta har gjort att hon inte har någon respekt mot mig eftersom pappan visar att jag är ingen person man lyssnar på! Säger jag nej så säger han ja! Så vad ska jag göra! Skiter snart i allt detta! Allt som jag ställt upp under alla år o detta är tacken! Trodde aldrig detta kunde hända!
Exakt samma här. Fick samtal från socialjouren om att mitt barn var livrädd för mig.....Eh, vi har haft ett jättebra sommarlov och barnet ville ha en vecka hos pappa. Själv satt jag på jobbet när samtalet kom haha.... Soc har jag ingen respekt för längre, det har var varit en lång resa och ingen gör något iaf. De tittar bara på, nickar och ler. Vi har gjort 3 utredningar, samtliga säger att pappan har ett impulsivt beteende, barnen har sagt att han slagits, blåmärken finns.....men allt vi får är rekommendation till rådgivning. Soc gjorde dock en polisanmälan men den ledde ingenstans. Barnens advokat sa att man i princip behöver filma misshandel för att barn ska ha någon rättighet när det gäller vårdnadshavare. Tack för det, man står helt själv.
Igår fick jag chansen att prata lite med hen. Tog ett par timmar tills jag fick tillbaka det hundra gånger om, förvridet och imålat. Förstår inte vad som hänt. Bäst är att hålla låg profil så pappan inte behöver använda barnet.
Jag har kämpat som ett djur i många år. Jag orkar inte längre. Det får gå som det gör. Har sörjt och är inte klar än. Ligger i hennes säng och gråter varje natt....i 2ånader har det varit så. Äktenskapet mitt knakar. Mina andra barn känner att jag bara älskade hen som drog. Så jag måste avsluta, låta hen gå.