• ajax

Vad inehåller nästa ingea kolhydrater?

Hej! Jag undrar vad jag kan äta när suget kommer? Något som inehåller så lite kolhydrater som bara möjligt går?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vad inehåller nästa ingea kolhydrater?
  • Pimpinellan

Vilket sug? Om du äter ordentligt blir du inte så sugen. Nötter är ju annars okey som snacks.

• Aniiee

Sallad...

Nej, men om du tittar längs ned på den här listan, så ser du antalet kolhydrater per 100 gram (högst upp är socker, dvs 100 g kolhydrater/100 gram, längst ned är kalvsylta med 0,1g kolhydrater/100 g)

We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Anni Me

Wild chips (torkat viltkött, finns i de flesta mataffärer) högt protein innehåll och väldigt lite kolhydrater. Dyrt men jätte gott att ha som snacks.

Annars det mesta rena proteiner, räkor, kräftor, kyckling

Hallon är oxå lågt på kolhydrater

• Zadre
    Pimpinellan skrev 2014-09-15 19:48:44 följande:

Vilket sug? Om du äter ordentligt blir du inte så sugen. Nötter är ju annars okey som snacks.

Om man precis börjat med en LC-diet så kan man få grymt sug då glykoslagret ebbas ut och innan kroppen fattat att den ska bränna fett istället. Vanligt övergångsbsvär.

TS. Jag har en ost med hög fetthalt i kylen. Får jag sug utan att vara hungrig så skär jag av en bit och äter. Brukar räcka för mej. Och nötter som sagt. Är iofs mycket kh i dom men de har även mycket fett så man äter för det mesta inga större mängder av dom. Babybell-ostar kan också funka.
  • SatanLendMeADollar

Isglass på fun light

• Annelie 76

Smör är jättebra när suget sätter in och helt kolhydratfritt. Nyttigt också, bygger bl.a. upp hjärnan.

• Nyfiken gul

vad sägs om att äta mat?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vad inehåller nästa ingea kolhydrater?