Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.

Såhär ser F!:s faktiska partiprogram ut och förklarat punkt för punkt;

nyheter24.se/debatt/776804-vi-som-inte-glomde-att-lasta-fis-partiprogram

Frågor eller diskussion kring detta lämnas fältet fritt för.

Sluta låta er luras så enkelt utav näthatare. Advekat samhällsupplysning är att söka sig till källan, inget annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 12:50
    En mer välkänd partimedlem är det som resonerar kring meningen, enligt honom, med dessa punkter. Glömde påpeka detta och det kan ju vara viktigt om någon helt missar detta. Vi får utgå ifrån att han har koll på partiets breda mening i dessa punkter.

Fokuset i den här trådstarten var dock punkterna och själva korrigeringen av bluffen i sig.

Ps: Nej, röstade på Centern och har ingen koppling till någon feministisk rörelse. Feminism är dock ett intresseområde för diskussion i allmänhet. :dS

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 13:22
    Här följer en direktlänk till F!:s partiprogram i pdf-format och ni kan igenom det innehållet verifiera punkterna i artikeln (och gärna vad ni övrigt har hört om detta partiprogram); feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2013/11/For_en_feministisk_politik_2013.pdf

• Svar på tråden Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.
  • Digestive

Och så säger de att det inte finns någon slags samhällsstruktur som inte vill att kvinnans ställning ska förändras till det bättre, jo tjena. 5 minuter efter trådstartaren har startats (jättenoga läsning av länkens innehåll garanteras säkerligen) så kommer en som argumenterar vilt och livligt när något liknande händer Sverigedemokraterna - och börjar fjanta sig.

• Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:56:30 följande:

Lustigt också att du åberopar en text skriven av en Fi-medlem (Tom Jerry Boman)  såsom varande objektiv. Nä, den där är ju lika vinklad som nidbilden du vänder dig mot.

Gör om, gör rätt.

Ja du, det vore ju förbannat konstigt utifall en känd F!-medlem har koll på F!:s partiprogram.

Tänk om, tänk rätt.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:13:51 följande:

Äh, gå och lyssna på din halvmiljonsstereo i stället, jag tror du gör mer nytta där än som självpåtagen politisk expert. Förut var det feminism som ideologi du visste allt om och nu är det Fi:s partiprogram. Vad tänker du förkovra dig och bli om inte världs- så åtminstone sverigeledande expert på härnäst?

På att göra bort dig.
  • Digestive
    Åttiotalist skrev 2014-09-15 11:15:58 följande:

Deras faktiska partiprogram var skrämmande nog. Enda glädjen igår var att F! missade riksdagen. 

Må så vara.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:22:58 följande:

Dit har du en bit  kvar.

Jag uttryckte åsikten att Fi:s partiprogram (för mig) består till största delen av flum, samt att en text på det ämnet skriven av en partimedlem inte är att betrakta som objektiv. Du hävdar att jag i och med detta "fjantar mig", i och med att min åsikt om Fi:s partiprogram uppenbarligen inte överensstämmer med din (det är helt okej, alla tycker olika) och att jag menar att värderingen av din källa går att ifrågasätta.

Eller hade du lydigt tuggat i dig och svalt om någon anfört en text skriven av t.ex. en SD:are i samma syfte efter att någon ironiserat över deras partiprogram? Hade du skrivit "det vore ju förbannat konstigt utifall en känd SD-medlem har koll på SD:s partiprogram"? Skulle inte tro det.

Nej.

Då jag faktiskt skrev fel angående "förklarat" i trådstarten och det egentligen borde stå "resonerat kring" så tror jag att de flesta förstår tiden som du tagit dig innan du kommit in i tråden och just fjantat dig. Du ifrågassätter alltså objektiviteten kring en uppenbart vinklad artikel, där någon resonerar kring partiprogrammet som den tror på. Ansåg dock att han illustrerade tankarna med dessa punkter väl och själva punkterna i partiprogrammet hänvisar med sidonummer och är korrekta.

Nu tror du lite väl mycket. Tycker att du kan backa några steg och börja om om så i loop. Du kommer ingen vart här, lägg ner.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:32:48 följande:

Alltså vafan. Så jävla onödigt.

Nej, nej mannen - det är sådant här du underblåser. Var stolt!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:41:07 följande:

Underblåser hur då menar du? Utveckla. Ska jag klä skott för hur andra uttrycker sig?

Med samma logik underblåser du feministiskt manshat av Joanna-Rytel-typ.

Det får stå för din logik. Du vet, vederbörande känner inte till våra diskussioner på annat håll - utan kom in här och såg för det första hur du fjantar dig om partimedlemars tveksamma förmåga att förklara/resonera kring sitt eget partiprogram och för det andra dina hån i inlägg #5. Applicera även att vederbörande tog mig för en F!:are och därtill kvinna - och vi har en fin lirare som hakar på din nystartade bashing-turné.

Så var stolt mannen!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:40:04 följande:

Jag vet hur du brukar låta när det handlar om SD, så jag tyckte inte mitt andra stycke var speciellt långsökt alls.

Vad gäller det där med fjantandet kan jag väl säga så mycket som att det är tämligen ömsesidigt. Inget kommer emellertid i närheten av ditt skrytinlägg om den där stereon i den andra tråden.

Och jag har i olovligt många inlägg förklarat att jag inte har något problem med Sverigedemokraternas politik uti tråden vi ibland pardansar i, för att du rimligen ska kunbat missa det. Annars så vet du det nu. Jag har problrm med folket i Sverigedemokraterna, de påminner exempelvis om dig den här morgonen på sina håll - även om jag hade högre tankar om dig innan.

Ingenting kommer i närheten av det fula med att försöka vinna poänger i en intellektuell diskussion genom att ge sig på motdebatörens livssituation. Men du prioriter givetvis allvar efter eget huvud.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:53:49 följande:

Men vadå "fjantar mig"? Det är en fullt relevant invändning, i stil med "man ska inte låta företrädare för tobaksbolag förklara varför rökning inte är skadligt" eller något annat lika uppenbart. Det gäller inte bara Fi, utan samtliga partier.

Dessutom undrar jag fortfarande hur Fi hade tänkt finansiera allt det där de säger sig vilja göra.

Är vi på ett forum för yngre barn eller? I sådant jan jag förstå nyttan med en sådan försiktighe angående vinklad information. Det ska dock till mycket för att en vuxen människa inte ska förstå att någon har skrivit dit sina åsikter och resonemag. Du kanske inte heller förstår det själv i första tankesnurran men din invändning är just vad vi sysslar med i de politiska forumen här och du kan även fråga dig om det möjligen finns partimedlemmar som deltar i dessa diskussioner och som då just resonerar för sin sak.

Det undrar jag med. Det har framkommit som ett problem men det är ju inte heller rimligt att dessa punkter blir verklighet i första taget om inte F! får majoritetsstyre, och de lär nog ha ordnat till ekonomin på vägen i sådant fall. Och ja.. ja.. det samma kan även sägas om Sverigedemokraternas ekonomiska dito.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:59:02 följande:

Mitt problem med SD är detsamma som ditt. De har alldeles för många rövhattar alldeles för högt upp i sin partistruktur för att de ska kännas som ett seriöst alternativ.

Att du jämför dessa med mig för att jag har mage att ifrågasätta din värdering av en källa får stå för dig.

Och vem var det som började med att försöka vinna poänger med att beskriva sin överdådiga livssituation?

Ok.

Nej, utan för ditt plötsliga påhopp i allmänhet efter att jag skrev det där, eh, "skrytinlägget". Du har inte diskuterat med mig på veckor, förens nu och då handlade det knappast om vare sig diskussion eller sakämnet. Ska jag behöva citera dig här så att du inte kan missförstå vad jag menade igen?

Har ingen aning om vad du får frågan ifrån eller vad den skulle anbelanga. Förklara.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 12:17:44 följande:

Jag börjar tro att du driver med mig. Du skriver "så här ser Fi:s faktiskt partiprogram ut och förklarat punkt för punkt" (sic). Att se vem som skrivit det och att vederbörande var knuten till Fi gjorde jag själv, det var inget du klargjorde överhuvudtaget i din trådstart.

Vad det har att göra med att partimedlemmar eventuellt deltar i andra diskussioner på det här forumet förstår jag inte riktigt. Säkert har en och annan partimedlem skrivit här utan att redogöra för sitt partimedlemskap, och säkert kommer det att vara så framöver också. Det handlar om att ha ett kritiskt förhållningssätt och värdera det man läser, vilket du av allt att döma inte har haft till artikeln du länkade till i din TS. Den är lika positivt vinklad som den där nidbilden är negativ, varför ingen av dem äger någon större relevans när syftet är att ta reda på vad som egentligen menas (med för- och nackdelar) och hur det ska finansieras.

Jag har vidare så vitt jag vet aldrig uttalat mig gillande om SD:s ekonomiska politik heller (tvärtom, jag menar att den är ungefär lika naiv som Fi:s), så varför du tar upp det förstår jag inte riktigt heller.

Tillägskommentarer har gjorts, mer kan jag inte göra. Eller jo, ska lägga ut länk direkt till partiprogrammet också.

Du får fundera på kopplingen och på skillnaden eller då likheten mellan att resonera kring en viss politik här och med att göra det samma i en tidningsartikel under rubriken "debatt". Det är lite lustigt att du inte förstår att fokuset ligger på punkterna i sig och inte i artikelförfattarens tillägg hch än mer lustigt att du anklagar mig för att inte stå kritisk till punkterna när jag helt enkelt känner igen dem utifrån partiprogrammets innehåll (även om jag bara har läst det skummande). Läste du ens rubriken? Det är rätt självförklarande vart fokuset ligger i trådstarten..

För att du av någon anledning nämner Sverigedemokraterna i olika irrelevanta sammanhang här.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 12:20:23 följande:

Så som jag tolkade situationen var det någon (Rataxes?) som kom med den där vanliga invändningen som vi nog alla hört ett antal gånger, där det insinueras att någon som inte håller med en "borde tänka på viktigare saker" eller "skaffa ett jobb" eller whatnot. Underförstått: vi är gnällspikar med för mycket fritid som borde hitta något meningsfyllt att fylla våra tomma liv med. Ett vanligt, men icke mindre rätt fult, retoriskt "knep".

Sånt där brukar rinna av mig.

Du däremot tänder på alla cylindrar och börjar beskriva ditt framgångsrika liv med självgoda kryddor av typen "så jag vill nog inte byta med dig i alla fall". Jag tyckte det var lite underhållande.

Bra, det var liksom meningen. Jag diskuterar för utmaningen och för att det är kul, en hobby sedan 19-års ålder. Jag har få fasta ståndpunkter som värdenihilist och tillvaroagnostiker överhuvudtaget (även om förmågan brister ibland och något i övrigt känns väldigt viktigt för stunden) och jag kan anta och diskutera utifrån vilka ståndpunkter som helst, för utmaningen men framförallt för att prova hur väl vissa tankar håller för prövning (använder diskussion som en slags falsifiering av sak och man får ju massor av infalksvinklar, perspektiv och information i diskussion med andra). Som anarkist finns det även plats för alla i min världsbild, jag vill väcka tankar och inte spela löjliga diskussionsspel för att lobba hit eller dit och som går ut på annat (även om förmågan brister ibland, bla, bla..).

Det är inte direkt så att någon eller ens jag själv har en korrekt och bergsäker bild utav mig - och du märker nog att jag är en slags debattör av rätt dynamisk natur och speciellt om du springer på äldre diskussioner i religionsforumet. Jag bryr mig mest om rätt och fel rent pragmatiskt och kunskapsmässigt - som i det här fallet exempelvis eller angående ekonomi som är min huvudsakliga diskussion i vår andra tråd - resten kan i stor utsträckning kvitta.

Mitt livsmål är att vara helt dynamisk och totalt öppen - inte snickra på någon slags fixerad image i någon form. Det här görs naturligtvis efter förmåga det också. Det är inte verklighet för min del och totalt opraktisk då vi inte kan leva i stöpta former konsekvent i någon större utsträckning ändå i den praktiska verkligheten och i ett dynamiskt Universum. En människa kan handla tvärt emot det mesta den står för i rätt/fel situation och med min inställning så anser jag att man helt enkelt är som mest förberedd och utrsustad för vad som komma skall.

Det här är inte heller något viktigt för mig att få respons på och jag förstår att folk kan se mig som exotisk. Jisses, i över 10 år skrev jag i e-prime och därtill uteslöt alla former utav härledningar till begreppen "jag" och "du". Jag är rätt van.

Är vi klara nu?
  • Digestive
    iiingvar skrev 2014-09-15 12:53:59 följande:

Men om det är rasism att skriva n-ordet, varför är det inte rasism att säga att vita heterosexuella män inte är människor och grunden till all ondska? Kan någon förklara detta för mig, ni reagerar starkt när jag använder n-ordet men inte när Åsa Romson förespråkar hat mot vita heterosexuella män. Var god förklara er hållning.

Hon menade att alla är människor och hade en sarkastisk ton angående "de flesta [är inte vita, heterosexuella män]". En rätt vanlig social språkföreteelse som du säkert känner igen.

Varför tror du att hennes främsta politiska partiledarmotståndare, Jimmie Åkesson, eller för den delen någon annan ur Alliansen - inte tog en enda serverad gratispoäng kring det här under en hel valrörelse? Ganska bekvämt att kunna beskylla en motståndare för att ha uttalat sig direkt rasistiskt och sexistiskt i TV och i valets största tal samt framför flera hundratals åskådare på plats.

Kan det beror det på att de eller du har missförstått någonting eller alternativt på någonting konstigare än första alternativet?
  • Digestive
    SivSavant skrev 2014-09-15 12:58:50 följande:

fis program luktar fis.

Då vet vi!
  • Digestive
    Mentat skrev 2014-09-15 16:08:26 följande:

Självklart skall man gå till källan. Då ser man att (F!) är sexister, något som för mig är exakt lika motbjudande som rasister.

How you figure?
  • Digestive

Trodde att det här var ett diskussionsforum och inte en anslagstavla för oneliners utan vidare förklaring.

Svar på tråden Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.