• Digestive

Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.

Såhär ser F!:s faktiska partiprogram ut och förklarat punkt för punkt;

nyheter24.se/debatt/776804-vi-som-inte-glomde-att-lasta-fis-partiprogram

Frågor eller diskussion kring detta lämnas fältet fritt för.

Sluta låta er luras så enkelt utav näthatare. Advekat samhällsupplysning är att söka sig till källan, inget annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 12:50
    En mer välkänd partimedlem är det som resonerar kring meningen, enligt honom, med dessa punkter. Glömde påpeka detta och det kan ju vara viktigt om någon helt missar detta. Vi får utgå ifrån att han har koll på partiets breda mening i dessa punkter.

Fokuset i den här trådstarten var dock punkterna och själva korrigeringen av bluffen i sig.

Ps: Nej, röstade på Centern och har ingen koppling till någon feministisk rörelse. Feminism är dock ett intresseområde för diskussion i allmänhet. :dS

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 13:22
    Här följer en direktlänk till F!:s partiprogram i pdf-format och ni kan igenom det innehållet verifiera punkterna i artikeln (och gärna vad ni övrigt har hört om detta partiprogram); feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2013/11/For_en_feministisk_politik_2013.pdf

• Svar på tråden Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Oavsett om man läser själva programmet, den förstärkande eller den förringande tolkningen av det kvarstår faktum att mycket av det som står där är rent flum.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Lustigt också att du åberopar en text skriven av en Fi-medlem (Tom Jerry Boman)  såsom varande objektiv. Nä, den där är ju lika vinklad som nidbilden du vänder dig mot.

Gör om, gör rätt.

• Digestive

Och så säger de att det inte finns någon slags samhällsstruktur som inte vill att kvinnans ställning ska förändras till det bättre, jo tjena. 5 minuter efter trådstartaren har startats (jättenoga läsning av länkens innehåll garanteras säkerligen) så kommer en som argumenterar vilt och livligt när något liknande händer Sverigedemokraterna - och börjar fjanta sig.

• Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:56:30 följande:

Lustigt också att du åberopar en text skriven av en Fi-medlem (Tom Jerry Boman)  såsom varande objektiv. Nä, den där är ju lika vinklad som nidbilden du vänder dig mot.

Gör om, gör rätt.

Ja du, det vore ju förbannat konstigt utifall en känd F!-medlem har koll på F!:s partiprogram.

Tänk om, tänk rätt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-09-15 11:09:23 följande:

Och så säger de att det inte finns någon slags samhällsstruktur som inte vill att kvinnans ställning ska förändras till det bättre, jo tjena. 5 minuter efter trådstartaren har startats (jättenoga läsning av länkens innehåll garanteras säkerligen) så kommer en som argumenterar vilt och livligt när något liknande händer Sverigedemokraterna - och börjar fjanta sig.

Äh, gå och lyssna på din halvmiljonsstereo i stället, jag tror du gör mer nytta där än som självpåtagen politisk expert. Förut var det feminism som ideologi du visste allt om och nu är det Fi:s partiprogram. Vad tänker du förkovra dig och bli om inte världs- så åtminstone sverigeledande expert på härnäst?
  • Åttiotalist

Deras faktiska partiprogram var skrämmande nog. Enda glädjen igår var att F! missade riksdagen. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    Åttiotalist skrev 2014-09-15 11:15:58 följande:

Deras faktiska partiprogram var skrämmande nog. Enda glädjen igår var att F! missade riksdagen. 

Nu "fjantar du dig". Lyssna på Digestive, han vet vad han snackar om!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:13:51 följande:

Äh, gå och lyssna på din halvmiljonsstereo i stället, jag tror du gör mer nytta där än som självpåtagen politisk expert. Förut var det feminism som ideologi du visste allt om och nu är det Fi:s partiprogram. Vad tänker du förkovra dig och bli om inte världs- så åtminstone sverigeledande expert på härnäst?

På att göra bort dig.
  • Digestive
    Åttiotalist skrev 2014-09-15 11:15:58 följande:

Må så vara.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-09-15 11:18:42 följande:
    På att göra bort dig.
    Dit har du en bit  kvar.

Jag uttryckte åsikten att Fi:s partiprogram (för mig) består till största delen av flum, samt att en text på det ämnet skriven av en partimedlem inte är att betrakta som objektiv. Du hävdar att jag i och med detta "fjantar mig", i och med att min åsikt om Fi:s partiprogram uppenbarligen inte överensstämmer med din (det är helt okej, alla tycker olika) och att jag menar att värderingen av din källa går att ifrågasätta.

Eller hade du lydigt tuggat i dig och svalt om någon anfört en text skriven av t.ex. en SD:are i samma syfte efter att någon ironiserat över deras partiprogram? Hade du skrivit "det vore ju förbannat konstigt utifall en känd SD-medlem har koll på SD:s partiprogram"? Skulle inte tro det.
Svar på tråden Till er som faktiskt gick på nätbluffen om F!:s partiprogram.