• Mee

Träningsutmaning

Hej!

Jag är gärna med här jag med! :) dock börjar jag inte fören imorgon :) då jag inte har hunnit med någon träning idag och ville inte missa tråden så jag skriver redan nu ^^ hoppas det är okej! :D

• Mee

Pass 1/60: 1 timmes promenad med barnvagn, varav 2 km i uppförsbacke.

Imorgon blir det gym för min del :)

• Mee

Ett jobbigt pass på gymmet blev det idag. Kände mig såå orkeslös och uttråkad! Men men blev ett pass iaf och en promenad till stan :)

Pass 2/60 avklarat! :)

• Mee
    hjärtemamma skrev 2014-09-18 05:35:45 följande:

Det är jättebra, det svåra tycker jag är att ta sig i kragen och göra något. Men det brukar vara skönt när man väl har gjort det

Ja, verkligen! Det är så lätt att hamna i soffan och jäsa istället :P

Senare idag blir det ett till pass på gymmet :)
  • Mee
    isaswe skrev 2014-09-18 10:00:59 följande:

Så känner alla vissa dagar.. Jag brukar trösta mig själv med att det är bättre med bara en kvart på gymmet än inget alls.

För att hålla motivationen upp tog jag kort på mig själv i början och kan se framstegen man gör. Annars är det lätt att ge upp. Funkar för mig i alla fall :)

Ja absolut så är det :) Ja jag har börjat med att fota mig också. Dock är det en väldigt långsam process. Men tröstar mig med att jag ser att jag kan dra in magen mer/bättre nu än förut. Vilket måste betyda (hoppas jag) en starkare bål :)
  • Mee
    isaswe skrev 2014-09-18 20:21:07 följande:

Ja, processen är för långsam. Men vad kul att börjar se något :)

Jag tyckte det var motigt att komma i väg första tre veckorna, sen vände det och jag längtar till gymmet nu. Gäller bara att komma över tröskeln.

Märker du någon skillnad hur det känns i kroppen? I början kan det ju kanske vara den största skillnaden... Intalar jag mig själv :)

Ja, riktigt långsamt. Jag är väl tyvärr kvar i att det känns motigt att ta mig till gymmet. Känner mig alldeles för fläskig för att vara där :/ Sedan är jag grymt besviken på hur lågt jag är låtit mig sjunka kroppsligt. Lagt på mig många kilon och vet inte hur jag ska ta mig ut ur det. Egentligen vet jag ju hur jag ska göra (inge godsaker och sådana saker) men det är sååå svårt att komma ur den negativa spiralen! Hur gör ni för att motivera er till tusen?

Men brukar träna styrka hemma när jag inte går till gymmet, så det blir träning ändå :)
  • Mee
    isaswe skrev 2014-09-18 23:01:37 följande:

Nej, så får du inte tänka. De negativa tankarna måste bort.

Jag tror på medelmåtta. Alltså att inte förbjuda sig själv något. Då blir man bara besatt av det förbjudna.

Och ha realistiska mål, annars är man dömd att misslyckas. Delmål och belöning är bra också. Belöna sig själv när man lyckats med att ett mål.

Jag gillar att frysa in vindruvor och äta. Jättekonstigt, men det fungerar väldigt bra som substitut för godis :)

Sen köpte jag proteinpulver. Vissa smaker är väldigt söta . Testa potionspåsar från fitnessguru. De har väldigt många smaker. Funkar bra att dricka det istället när man är sugen på något :)

Nej jag vet att jag inte borde tänka så men det är så otroligt lätt för mig att göra det nu då jag vantrivs så otroligt med min kropp. Fel, jag vet men svårt att inte göra det nu tyvärr...

Ja, så är det ju. Lite av allt är nog bäst :)

Haha frysa in vindruvor har jag aldrig gjort :P men låter gott. Så kanske något man ska börja med :)

Hmm protinpulver har jag aldrig testat. Vet inte om det är något för mig men får testa :)
  • Mee

Vad ni kämpar på! :)

Själv har jag bara gått promenad med barnvagn idag. 2x35 min

Så pass 3/60 promenad med barnvagn 35 min

4/60 promenad med barnvagn 35 min

• Mee

Pass 5/60 promenad 50 min

Pass 6/60 promenad med barnvagn varav 2 km uppförs 1h20 min

Pass 7/60 styrka hemma; plankan, situps, benlyft i 15 min

• Mee

Vad hurtig du är hjärtemamma! :) Härligt! Kämpa kämpa ^^

Själv är jag inte hemma för tillfället utan ute på äventyr hos släkt långt hemifrån så det har inte blivit nå träning alls. Mest umgås och ta igen förlorad tid och sådant :)

Men på onsdag då man har landat hemma blir det promenad till dagis det första man gör på morgonen och "lättare" mat och mycket mindre socker/godsaker! :) Måste göra något radikalt här nu för gillar verkligen inte det jag ser i spegeln eller på foton! :O Har en övervikt på 20 kg och kan inte skylla på någon graviditet längre då sonen är 15 månader..

Svar på tråden Träningsutmaning