Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Träningsutmaning

Under våren var jag med i en tråd där vi pepprade varandra mycket och även hade en träningsutmaning och jag tänkte starta en liknande utmaning igen och hoppas några vill hänga på

Man ska göra 60 träningspass av något slag innan julafton. Ett träningspass måste vara minst 30 minuter och man väljer själv vilken form av träning man vill göra. Huvudsaken är att man rör på sig. Efter varje träningspass så rapportera man det i tråden.

Utmaningen börjar i morgon så kom igen och häng på.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 09:07
    Tanken med utmaningen är att motivera oss som behöver komma i gång med träningen , men har svårt att ta tag i det. Kanske behöver man gå ner i vikt och behöver en liten spark där bak

• Svar på tråden Träningsutmaning
  • hjärtemamma

Vad roligt, då blir jag inte helt ensam iaf. Jag kämpade hela våren för att gå ner i vikt, men sen kom sommaren och kilona är tillbaka igen.

Solstråle00001 skrev 2014-09-15 12:51:20 följande:

Åh vad bra! Var ju med på samma utmaning som dig i våras och det var mycket motiverande! Så jag är med! Måste verkligen ta tag i min träning igen efter sommaren!

• hjärtemamma
    Sanjos skrev 2014-09-15 14:55:30 följande:

Jag hänger på :)

Blev sammanlagt 1 h kondition idag varav 40 min på gym, 30 min crosstraining och 10 min rodd, och resterande 20 min cykel till och från gymmet.

Vad roligt att du vill vara med och välkommen hit
  • hjärtemamma
    Mee skrev 2014-09-15 21:18:38 följande:

Hej!

Jag är gärna med här jag med! :) dock börjar jag inte fören imorgon :) då jag inte har hunnit med någon träning idag och ville inte missa tråden så jag skriver redan nu ^^ hoppas det är okej! :D

Det är helt okej, ju fler som vill vara med desto roligare.
  • hjärtemamma

Jag räknade lite snabbt på det och kom fram till att man behöver göra ca fyra träningspass i veckan för att nå målet till jul. Inte en helt omöjligt med andra ord

• hjärtemamma
    Mee skrev 2014-09-16 22:00:24 följande:

Pass 1/60: 1 timmes promenad med barnvagn, varav 2 km i uppförsbacke.

Imorgon blir det gym för min del :)

Bravo, känns alltid musköt när man kommer igång
  • hjärtemamma
    isaswe skrev 2014-09-16 22:06:22 följande:

Hänger på här :) Behöver motivation vissa dagar

Nu behöver jag förvisso inte gå ner i vikt, snarare tvärtom.

Skaffade gymkort för en månad sedan och kört styrketräning ca tre/vecka. Nu längtar jag nästan till gymmet haha.

Vad roligt att du vill hänga på, ju fler desto roligare
  • hjärtemamma

Igår blev det ingen motion för mig då jag jobbade i över 12 timmar och kom hem sent. Ikväll kommer jag också hem sent, men idag måste jag få till ett pass iaf

• hjärtemamma

Det var tungt idag, men jag tog mig åtminstone ut på en pw i kväll. Riktgt skönt var det när jag väl kom ut. Så nu är pass 2/60 avklarad

Svar på tråden Träningsutmaning