• Natulcien

Hur gammalt var ditt barn när h*n slutade sova middag?

Sonen slutade när han var, ganska exakt, 2 år.
    Då slutade vi tvärt med sovandet eftersom han ändå bara hade sovit ca 30 min under ett par månader. Det gick väldigt lätt att sluta. Inga gnälliga eftermiddagar. Vi bara slutade.
    Han fick dock fortsätta att sova sina 30 min på förskolan 3-4 månader till eftersom han precis hade börjat där då, och vi upplevde att han behövde vila lite där. Men när han var 2 år och 4 månader så tog vi bort även den dagsömnen, och det gick också jättesmidigt.

• Natulcien
    jagärjagvemärdu skrev 2014-09-13 11:10:07 följande:

Själv är man 20 år och sover fortfarande middag! :)

Skönt! Ja, det är ju inget som säger att man måste sluta med det...någonsin. Kanske svårt att kombinera med ett jobb, dock...

Men många äldre människor återgår ju ofta till att sova middag också. Min svärmor sover som en bebis. Vaknar skittidigt, runt 5-6-tiden, och sover sen middag efter lunch sisådär 1,5-2 timmar...
  • Natulcien
    Honungsblomman skrev 2014-09-13 14:31:36 följande:
    Människan är inte menad att leva så länge. Alla över 50 år lever på övertid.
    Allt dör på kroppen - organen blir sämre och slutar fungera, håret blir grått, dör och trillar av, rynkor i hyn samt att pigmenten förändras. Hela kroppen dör men vi proppar i oss piller och opererar oss i tid och otid, för att "leva uti hundrade åååååååååår".

Inte konstigt att man då går tillbaka. Det slutar ju med blöja och en oförmåga att kunna gå och äta själv.
    Ha ha, här tar man i...

Nåja, svärmor njuter och har det oförskämt fint i sin härliga övertidsperiod. Piggare 73-åring har jag aldrig sett. Reser utomlands flera gånger om året, jobbar hårt med både hus och trädgård och rumlar runt med barnbarnen. Lever man så behövs inga piller och operationer.

• Natulcien
    Honungsblomman skrev 2014-09-15 07:59:38 följande:
    Min morfar orienterade tills för 5 år sedan, då var han 85 år.

Det jag menar är att när allt på och i kroppen dör, så fortsätter människan att leva. Inte konstigt att världen överbefolkas. Nuförtiden lever folk på en väldig övertid, samtidigt som man kan rädda barn som föds redan i vecka 23.
    Nej, allt på och i kroppen dör inte, för då skulle människan dö...

För övrigt är det stora delar av världen där folk inte lever tills de är 90 och där barn som föds i v.23 dör, så det där är ju en ganska västvärldsorienterad syn på världen...

...fast nu blev det väldigt OT... Flört
Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när h*n slutade sova middag?