• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Använt en nu.. Är inget fan av glidmedel då jag tycker det blir för vått.. Nog vått ändå utan massa extra tjafs.. Får nog använda mindre nästa gång :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-14 17:51:33 följande:
    Haha, det skulle nog jag också tycka ;D

Idag är det bara 4 dagar kvar till mens (om den kommer som den ska) men jag har inte alls ömma bröstvårtor som jag brukar ha. Jämt en vecka innan mens börjar dem att ömma, men inget alls nu. Dock har jag känt någon konstig/annorlunda känsla runt livmodertrakten (är ju så svårt att säga vad som är vad och vad det är som känns) typ som att det kliat/ilat lite därinne. Det känns även som att det "rinner till" men det knappt kommer några flytningar liksom. Konstig känsla :P men jag tror att jag tänker och känner efter för mycket.. Huvudvärk, trött och förhöjd temp kan lika gärna påvisa att mensen kommer :)
    Jag hoppas det visar ett plus när du testar sen! Skrattande Hjärta{#emotions_dlg.flower} Låter ju som att du kan ha något litet där inne i magen om du har symtom du aldrig haft förut :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-14 18:32:07 följande:
    Vad gullig du är! :D :* jag hoppas det också.. Känns som att dem här dagarna kommer bli väääääldigt långa nu innan jag får veta, haha!
    haha, jag väntar på äl, ska komma om 6 dagar och känns som att jag väntat 1 månad redan. Fybubblan vad segt tiden går då man vill plussa alltså.. 

Du får hålla min uppdaterad så jag får veta om du får plus :D
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-14 20:47:05 följande:
    Mmm, man ska egentligen inte läsa in något alls och bara fokusera på något annat i några veckor så blir det om det blir :) Hade varit skönt om man kunde hålla sig till det :P

Nä, fast så är det lite för mig ändå, jag beställer varorna och ibland får jag göra dom hemifrån, men det är inte så ofta iallafall. Stannar över en hel del med, men vi får inte betald övertid, det är bara timmar som försvinner in i tomma intet. Men men. Living the dream ;) 

Jaha, nu får man höra! Varför flytt hit och varför blev det inte så? Kommer det möjligen bli så framöver? *hoppas* ;) 

Aha, verkar ju som en bra sak. Men jag håller med dig, blir ju bra vått ändå alltså, men kan ju vara värt ett försök iallafall :) Nästa månad ska jag äta kosttillskott och göra allt annat man kan för att det ska gå vägen! :) Jag förstår inte det där med munkpeppar? Det enda jag fått fram är att det ska ta bort symtom för pms? Förklara igen för planera-barn-newbien ;)

Idag har jag och mannen varit på spabehandling, som vi fick i bröllopspresent. Det var helt underbart! Duobehandling med ryggmassage och jetstrålar i vattenbad, en sak i taget då ;) Efteråt var vi helt avslappnade. Behövs verkligen i dessa tider! Så det kan jag rekommendera, om ni har möjlighet. Guld värt!
    haha, lätt att säga till andra, inte lika lätt att följa själv ;P 

oh, det suger ju.. man borde ju få betalt om man stannar efter att man slutat, jobba.. men tydligen tycker inte dom det.. jag skulle aldrig ställa upp på det utan hade bara farit hem. men jag är lite väl bångstyrig också.. o.o

jadu, jag har alltid hatat vintern och snö, men då man får höra att vintern där nere är så slaskig och regnig så blev det lite mer tillbakadraget, och sedan när man inte kan säga upp en lägenhet här och bara hitta ny där nere + ett nytt jobb över en natt, så ligger tanken lite mer i bakhuvudet ;) sen älskar jag somrarna här uppe, ljust hela dygnen, norrsken.. men, å andra sidan blir det sommar tidigare där nere ;) pluuus att sambon är från Trollhättan så hans rötter är ju nere i södern :) men, sen känner jag ingen där nere, sure, sambon har en hel del vänner i Trollhättan men dom känner ju inte riktigt jag ;P jaså, det hoppas du? vad kom detta hopp ifrån? ;) 

jo, man kan ju alltid inbilla sig att man känner att dom simmar, men sånt är ju omöjligt att faktiskt känna ;) däremot så blev jag rätt fundersam.. trots en massa glidmedel så kom det inte ut lika mycket som annars efteråt, såå, det borde ju ha stannat.. eller..?! :s vad för kosttillskott hade du tänkt äta? Jag äter just nu folsyra, vitamin D och vitamin B, även lite magnesium för mina leder som hatar allt med kyla så jag blir superstel och får ont ;p 
    Jadu, jag går bara efter det andra säger med att dom känner när äl är osv + att dom fått kortare cykel, flera jag läst om har försökt ett år, 3 månader med munkpeppar så har dom plussat, för andra fungerar det inte alls så verkar rätt individuellt det också.,. men försöka skadar väl inte, sen om man får kortare cykel är det ju klart värt det :D 

men gud vad skönt! sambon har velat ge mig det i julklapp och födelsedagspresent, men har aldrig blivit av pga massa annat skit man planerar in och bara skjuter upp hela tiden. Men jag ska absolut ta mig tid och fara med honom på dubbelspa, måste ju vara bra innan man ska göra lite bebisbak så man får in rätt mood, är avslappnad och sedan hoppas på äl dagen efter? eller är det risk att man kokar spermierna i badet? :P haha, vilka tankar jag kom i på nu :o (sorry ^^)
  • Ztarduzt
    Kiki10 skrev 2014-12-14 21:45:45 följande:

Tjejer ett magiskt trick ja aldrig hört misslyckats: efter att ni haft sex upp med benen i luften (luta de mot väggen eller nått) direkt och ligg där typ 5-10 min! Det tar ofta direkt! Min kusin försökte i 4 år när hon gjorde det där blev hon gravid direkt. Samma här ja blev gravid så fort ja testade det! Haha

Jag har gjort så i snart 9 månader så här fungerar det inte alls. 
    Ledsen att du fick höra om ditt första misslyckande med den metoden..
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-15 00:21:07 följande:

Ja det gör ju det.. Som sagt, tålamodet är ju inte det bästa :P

Var och tittade på The Hobbit nyss och blev lite känslosam & fick tårar i ögonen på konstiga ställen haha :P min sambo frågade vad det var med mig. Men det kan ju också lika gärna vara mensen som är på g. Men klart jag håller dig uppdaterad :D

Gudars nej, tålamod existerar icket när det gäller detta, men jag har tålamod att inte testa innan mensen kommer iallafall, hur nu det går ihop :)

En film jag skulle somna till, sett halva första sen tog det stopp. Sambon vill se den men jag säger bara åt honom att ta med någon annan ;P
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-15 01:31:33 följande:

Haha, nej :P det är ju bra det iallafall :) kommer inte heller testa innan bim dels för att min mens varit oregelbunden och för jag inte vill få ett negativt test, haha!

Jaså? Jag tycker alla varit skitbra :)

Haha, min är tackochlov regelbunden, iaf hittills ;p och nej, negativa test är det värsta som finns.. Värre än mens!!

Jag gillar inte ens sagan om ringen såå ;) inte harry potter heller för den delen :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-15 02:11:38 följande:

Skönt det :) min brukar ju vara det annars på 33 dagar, men så har det ju inte varit de senaste 3 månaderna tyvärr. Men räknar på 33 dagar iaf :) Det kan jag tänka mig.. Usch! Nej då vill jag hellre få mens :)

Oj oj.. Jag är värsta Harry Potter-fantasten och bara äääääälskar det! Har alla böcker, alla filmer, var på Harry Potter-utställningen som var i Norrköping i somras och när jag var i USA så köpte jag en kopia av Bellatrixs trollstav :D haha! Är lite nördig kanske, men älskar det verkligen :)

Apropå helt annat så var du också 91:a va? :)

Jobbigt då den börjar krångla, så svårt att veta när äl är då :s iof så vet jag inte hundra ändå men, liten hum iaf :) inte för att mens är så jäkla kul men.. ;)

Haha, gudars.. Så fanatisk är inte jag av någon bok eller film, och då älskar jag att läsa! Men så mycket i harry potter hade jag gjort annorlunda om jag själv skrivit böckerna, det är det som stör mig ;p inget exempel nu men :p jag gillar mer werewolves och vampyrer, HATAR twilight dock. Lol. Jag är kräsen och älskar skräck! ;)

Jajjemen! ;D synd vi bor en bit från varandra :/ vill även hitta folk som bor nära så när man sedan får barn har man kompisar med barn i ungefär samma ålder, alla mina nära vänner är fortfarande i "lets parteeey all night loooong!" så har ingen jag kan umgås med på samma plan riktigt :(

Tråkig du är som gjort att man inte tar sig in på din profil och kan följa dig ;p
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!