• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

vero91 skrev 2014-12-07 18:57:44 följande:

Hjälp mig att tyda! Är det ett plus?

Har du ingen bättre bild då den är platt? 
    Ser ut som positivt men svårt att tyda.
  • Ztarduzt
    GrönTröja skrev 2014-12-07 20:09:09 följande:
    Det är jättemysigt. Jag gjorde ett förra helgen då jag fick åka in akut pga smärta. Men allt var bra! Sambon knäppte ett kort så nu har vi lite bilder på telefonen :)

Håller tummarna på att du får ditt pluss snart! :)

Jag vill nog bara veta helt enkelt. Namn har vi typ redan klart. Men det kan ju såklart ändras när bebisen kommer ;) :)
    Åh, få se bönan i magen måste ju vara magiskt! Då vet man ju garanterat att man är gravid också, är nog svårt att förstå innan :) 

Jo, klart det kan ändras, men mina namn står i sten så jag tänkte försöka hålla mig med kön tills jag föder, läs - Försöka ;) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-07 21:08:53 följande:
    Ja precis!

Oj, det var några stycken visst! Aha, vad kul :) men förstår att det gör din längtan lite extra stark.

Jag har en storasyster (halvsyster) som är 33 år och har två barn och en storebror (helbror) som är 26 och jag 23 :)

Oj fy fan, haha! Det måste varit ganska segt :p
    Jo det är en del :) Tur vissa är på mammas sida och en del på pappas ;D 
    Jodu, det triggar en del så man vill ju ha egen då också, hjälper ju inte heller då mamma så gärna vill bli mormor, helst igår ;P sen min lillasyster på 4år triggar en del också :) 

okej, lagomt stor familj :) hur många barn vill du ha? 

haha jo, tror han tycker det också ^^ 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-08 10:10:39 följande:
    Haha, ja det får han verkligen lära sig, borde han ha gjort för längesen ^^ Ojdå, men det går säkert lite över, tror du kan vara lugn :) 

Ja, man kan ju inte riktigt låta bli. Har så många konstiga symtom nu, men min kropp har haft nya symptom runt BIM förr, så jag litar inte riktigt på den.. Äsch, vad synd! Håller tummarna med för att det går vägen för dig denna gång! Tack så mycket :) Ja, skoja inte, ibland kan inte tiden gå fort nog :)
    Haha ja, det borde han :) Äsch, är inte så petig med att dela dag ändå, men nån dag efter kan h*n ju komma iallafall ;) 

Det är ju lätt att bli skengravid också, händer allt för ofta att man känner efter liite för mycket och känner saker som inte ens finns där. Tack, förhoppningsvis gör julen mig lugn och inte stressad så kroppen kan göra sitt ;) Men, sen när tiden helst ska stå still så rusar den så fort att man inte ens hinner med.. förstår inte det där :s 
  • Ztarduzt
    vero91 skrev 2014-12-08 19:09:11 följande:

Åh jag köpte ett annat test och det visade sig att jag har plussat!!! Så glad :D ska på inskrivning nästa vecka hihi hur går det för er?

Grattis! Kommer också använda det där testet när jag plussat på ett billigt test :) 

Jag försöker för fullt och ger snart upp ^^ Har haft extremt ont i äggstockarna idag, nästan som mensvärk men ändå inte. Börjar tro att jag kan känna äl men det är ju alldeles för tidigt för det :s 
    BIM slutade den 5/12. 

Någon med förslag på vad som kan göra ont? 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-08 22:32:23 följande:
    Haha, ja :D

Nej men det förstår jag. Mamma tjatar inte som tur var, men min plastsyster ska ha barn om två månader så det känns ju lite :p

Ja precis :) jag vill ha tre barn vad jag känner just nu. Du då? :)
    Oh, ja det borde kännas lite.. bara se till att plussa! ^^ 

Just nu vill jag ha 3, då får hela familjen plats i en vanlig bil ;) haha
    Alla namn är redan skrivna i sten också ^^ 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-08 22:54:35 följande:

Haha, ja det hade väl varit bra ^^

Mm, dumt egentligen. Detta kanske är saker jag känt av innan jag försökte bli gravid, men då inte tänkt på det? Jo, verkligen. Synd att man inte kan bestämma när tiden ska gå fort och när den ska gå långsamt :) Idag kom mina grav-tester, så nu måste jag bara hålla ut till på lördag! Redan tisdag imorgon iallafall :)

Hm, kan ju ha varit så.. Synd man inte minns småsaker ibland, hade ju underlättat om du känt likadant eller inte innan :)

Haha, ojdå! Har en känsla att du kan testa nån dag tidigt? ;)
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-09 00:12:55 följande:

Jag skulle ha BiM antingen 7:e denna månaden eller den 11:e. Jag känner viss hopplöshet. Är det någon som tagit ut spiral för att bli gravid? Jag känner mig inte ett dugg gravid mer än jag har ont(liknande mensvärk) vid svanken. Och illamående. Inget öm i brösten eller liknande. Är det någon som plussat men varit "symtomfri"?

Antingen testar du nu om du har test, eller så väntar du tills den 11:e och ser om BIM kommer :)

Håller tummarna att du får positivt utslag!
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-09 00:33:09 följande:
    Ja, men så rädd för ett minus.. Men om jag testar på onsdag? Är det för tidigt med morgonurin?
    Imorgon borde du kunna testa med morgonurinet, visar det negativt, vänta 2 dagar och testa igen om inte BIM kommer, du borde få utslag imorrn om du är gravid, men du kan vara låghormonare så det kan dröja lite. 
    Förstår att du är rädd för minus, men det är bättre att veta och ta nya tag :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-09 01:15:50 följande:
    Hehe, ja :)

Ja det är ju bra :D har också några namn uppskrivna :)
    Ändå skönt att man har en del saker förberett, så när bebbe kommer har man namn redan på BB ;) 
    Bara för det ser inte ungen ut som det namn man  valt och man får söka nytt <.<
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!