• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

moasam skrev 2014-09-19 13:35:30 följande:

Jag fick en tid idag man kunde tydligen ta provet på cykel dag 2 också, så nu är det bara att vänta på resultaten, sen har jag två till inbokade tider nu, blir tyvärr mycket prover och så nu. Det är inte så kul med blodprover tycker jag:p

Nej jag förstår att det är jobbigt :( men du får iallafall hjälp och kan starta nånstans :) så det är ju jättebra! Snart har du en bebis växande i magen :)
  • Frallanz
    louise1992 skrev 2014-09-19 21:20:15 följande:

BIM+1 här, hoppas kan man ju göra!Glad

Håller tummarna för dig! När tänkte du testa? :)

Hur går det för er andra som har bim i dagarna, några spec tecken som ni annars inte har? :)

Hoppas ni fortfarande vill vara med här, försöker svara så fort och gott jag kan :)
  • Frallanz
    Luttanlej skrev 2014-09-20 19:10:41 följande:

Hej alla! Det var länge sen jag skrev här inne. Jag följer er och håller alla tummar att det blir massa plus här. Jag plussade för 6 dagar sedan och det känns ffa konstigt. Har inte så mkt symptom men det e ju så tidigt än..

Är det fler som plussat?

Hur går det för dig Frallanz? Har för mig att du har bim snart?

Kram

Jag har bim den 12/10 så inväntar äl än sålänge :) känns som en evighet tills dess!

Grattis till er som plussat!
  • Frallanz
    Malin Cc skrev 2014-09-20 21:50:42 följande:

Grattis till er som plussat!

Hoppas verkligen på ett få plussa jag med. Har BIM 7/10 så är ju ett tag kvar.. :)

Ja, visst känns de som en evighet?! Jag har BIM 12/10, sä vi har i närheten av varandra :)

Hoppas vi plussar i oktober!

Grattis till er som plussat! :D HEJA!
  • Frallanz
    LovelyD skrev 2014-09-20 18:49:13 följande:

Mensen kom idag... men vi kör på efter ;)

Vad tråkigt!

Men bra att du taggar inför nästa äl! Bara på det igen! Du stannar väl med oss här? ;)

Kram på er allihopa som väntar och försöker ännu, och grattiskramar till er som plussat! :D
  • Frallanz
    emzerus skrev 2014-09-21 11:05:11 följande:

Jag har BIM 10/10 och tror att ägglossning är på fredag den 26 september. Min mens är inte på dagen längre sen jag slutat med ppiller men den brukar komma någorlunda jämnt iaf :)

Stort GRATTIS till er som har plussat!! Så roligt :)

Åker till Grekland imorgon med min man och hoppas såklart att komma hem tre ;)
    Det här blir som sagt vårt första försök och jag är inte jättepåläst på allt... men eftersom jag tror att jag har ÄL på fredag borde man försöka varje dag både innan och efter beräknad ÄL då? Eller hur tänker ni?

Har ÄL nångång då jag med :) vi tänker minst var tredje dag, spermierna lever ju nån dag också, men just i dagarna vid ÄL så skulle jag väl gissa på att "säkrast" är varje dag :)

Så har iaf vi tänkt.
  • Frallanz

Håller tummarna för oss alla att plusset är runt hörnet!

Hur känner ni er som precis plussat? :) villen känsla!

• Frallanz
    Luttanlej skrev 2014-09-21 20:45:46 följande:
    Först var jag orolig om jag skulle plussa och nu är jag orolig för att få mf. Jag oroar mig för allt. För att det värker i magen och för att det inte värker. Svårt att ta in. Kanske efter inskrivningen? Men självklart glad!
    Jag är också en orolig själ! Har oroa i kroppen även om allt är perfekt som det varit hittills ett par månader nu. Stressad för minsta lilla osv, lärt mig leva me det nu dock och dessutom lugnar min fästman mig väldigt mycket när jag behöver det :) så jag förstår dig!

Försök att fokusera ditt tänkande på nånting roligt. Nu är ju graviditeten i sig det mest fantastiska du har att väntadig, o svårt o inte lägga tankarna på det men tänk mer på tex namn, vad mysigt att NI är tre nu, försök se framför dig hur allt blr när h*n är ute hos er :) positiva tankar och avslappning på kvällarna har räddat mig många gånger. Försök! :)
  • Frallanz

Välkomna alla nya pluss-jägare! ;)

Vad kul att det trillar in fler som vill följas åt, det blir man glad av!

Jag själv känner mig rätt avslappnad nu, inför försök nr 1. Vill inte stressa upp mig för hört att det minskar chansen att ägget ska bli befruktat (låter rätt logiskt så sant är det nog).

För er som är ny så har jag BiM 12/10 så min första ÄL är på ingång nu i dagarna :)

Ni som gått över bim och ännu inte fått mens, när tänker ni testa om ni inte redan gjort det?

Och ni som inte gått över bim, har ni känt av nåt annorlunda med er denna månad? :)

KRAM PÅ ER ALLESAMMANS ?

• Frallanz
    ancl skrev 2014-09-22 11:47:29 följande:

En vecka kvar till bim...vill veta nu!

Spännande! :D jag har bim 12/10 och tycker det är en evighet dit :( vill ha bim imorrn så man kan få veta om plusset är kommet...
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!