Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Och sen måste jag ju också säga grattis till dig Frallanz
Tack o tack, håller tummarna för er andra nu!
Vad tror ni om detta?
Grattis, där är ett extra streck så nog är det positivt allt :) vilken bimdag är du på?
Jag är lite osäker då jag har pco, så jag ska egentligen inte kunna bli gravid utan behandling :p men enligt min "mensapp" så är jag på bim -2 eller hur man skriver :p
Jag har också BIM 18/10 om man räknar på en menscykel på 28 dagar, Om inte mensen kommit innan den 21 så testar jag nog då, för att få ett säkrare svar
Jag har varit väldigt trött i ett par veckor och förr förra helgen fick jag en enorm smärta i ländryggen som jag fortfarande känner av. Molande värk och småstick i "tjejmagen" emellanåt OCH ett himla sug efter sötsacker! Är som ett monster som vill stoppa allt sött i munnen! Matlusten har dock förvunnit något... MEN inga ömmande bröstvårtor!
Hoppas inte att jag inbillar mig... Kommer bli så besviken om jag får ett -, efter alla symptom och allt "ansträngande" även fast man hellre hade velat sovit hihihi. bara att börja om på ny "KULA" om det inte går vägen denna gång!
Jag testade mig samma dag som mensen skulle komma, och på eftermiddagsurin tom och jag fick då ett säkert test :) så man kan testa på BiM dagen, men jag förstår om du vill vänta. Vissa får inget plus förrän långt efter BiM dagen heller.
Mina symtom var en enorm trötthet som sitter i än, den startade 12 dagar innan BiM, i samma veva som de ömma bröstvårtorna dök upp. Molvärken dök också upp samtidigt som bröstvårtorna, och höll i sig till två dagar innan BiM då det försvann.
Men återkom igårkväll igen :) Men utöver de tre sakerna har jag inte haft några som helst tecken på att jag är gravid - mer än ett positivt test då.
Lycka till!
Hippo83: Jag själv ställde in mig på att det inte tog sig på första försöket, jag kände mig inte ett dugg gravid. Sen närmade sig mitt nya jobb också, så all min fokus har och ligger fortfarande på det. Det är alltid bra om man har annat som tar upp all tid, så man inte tänker så mycket på BiM då stress kan göra det svårare att slappna av och kunna bli gravid.
Ge inte upp, tänk att "det händer när det händer", det gjorde jag.
Håller tummarna för dig :)
Hannap90: Ibland kan mensen bli försenad. Jag har varit med om samma som du, och då har den kommit på samma datum med plus/minus en dag ca. Har hänt mig en gång att den höll sig borta en hel månad och dök upp vid samma tidpunkt nästkommande månad som senaste jag hade den. Men det är väl individuellt, du får vänta och se :) Använder du dig av ÄL tester?
Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.
Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!
Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!
Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.
Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.
Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.
Men jag älskar som sagt vårat pyre <3
Känner att jag vill göra en liten uppdatering här då jag har varit lite "orolig/nojjig"
Så här såg mitt första test ut:
Idag såg det ut så här:
Vill att sträcket ska bli starkare så man kan känna sig mer "säker"
Idag fick jag på mitt digitala ägglossningstest så nu kör vi :)
Får hoppas att jag också plussar inom kort! Så avundsjuk på er som har fått ett plus....men också väldigt glad för er skull såklart :)