• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Frallanz skrev 2015-02-21 12:20:54 följande:

Beklagar kärringen röd! Men henne slipper du snart när ni plussat :) bra att du har humöret uppe och håller en positiv inställning till det hela.

Hejar på er o håller tummarna för er!

Tänkte precis skriva att första kuren med hormoner är tagna, CD14 idag och har för första gången en mjuk tapp och vattniga flytningar! Vi ska mysa på idag och imorgon om jag får en temp höjning :D känner mig positiv till detta, hoppas att sista mensen på 9månader redan är avklarad <3
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-21 23:29:59 följande:

Ja, ååh vad jag hoppas för er skull nu!

Mys på nu och tänk på varandra och glöm allt annat. Ta det som det kommer och mys mycket före och efter.

Håller tummarna så hårt för er :) HEJA BEBIS!

Iiiih! Fick en extrem såndär "innan-ägglossnings-dipp" idag som alla andra får men jag aldrig fått. Från 36.47 till 36.18!!! Ååh vad jag hoppas!! tänker lite på nemo nu.. "fortsätt simma, fortsätt simma!" ;)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-22 09:57:15 följande:

Hahahahah ja det där passar ju in perfekt :D

Fick mig ett gott skratt när jag läste det. Nu fortsätter jag att ha den meningen i huvudet så hoppas jag att dem simmar snabbt och rätt så att säga :)

Skrattade rätt gott när jag skrev det också, fick lite "vad tusan är fel med dig" blickar av sambon ;) tur man kan ha lite humor emellanåt ;D

Tack, jag hoppas innerligt att detta är vår tur att bli föräldrar! Varit barnvakt till lillebror i helgen också, han är 12 men man får ändå känna på lite hur det är att vara förälder :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-23 16:19:57 följande:

Haha ja men humor måste man ha :) snnars blir det lite långtråkigt.

Ja jag skulle bli jätteglad om det tog sig för er nu. Tycker det är SÅ orättvist att det finns så många som har barn, men skiter i dem eller de som väljer att ta alkohol eller droger i graviditeten, o sen finns de människor som verklgen förtjänar ett barn men som får färsöka jättelänge. Nej usch. Nu får de vända med lycka till de som behöver den mest!

Ja jag har själv 4 småsyskon, de två minsta är 9 och 12 (13 nästa månad) och när den första föddes av dem så var jag själv 13 år så man har ju tagit hand om dem båda som om de vore mina egna :) mysigt med mammakänslor.

Uhm.. Blankt äl-test idag och ingen temphöjning.. Vad händer?! Känns som att ägget måste ha släppt idag och att det hunnit sjunka under dagen, haft smärtor så blir mys ikväll hursomhelst :D

Ja, det känns så hemskt, sen läser man om alla som gör abort och man liksom "ge mig graviditeten!!"

Awh, jag var 11 då min lillebror föddes och 19 då lillasyster föddes, hon har man tyvärr mammakänslor för och det är smått jobbigt då man inte lyckas få till ett barn själv.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-23 20:00:04 följande:

Nemen vad konstigt! Hm, din kropp vill inte ge sig till känna riktigt ;) luring!

Är du som mig, får mensvärk vid ägglossning? Så jobbigt, men det är väl tur att man känner av litegrann, även om man inte kan veta exakt var i ägglossningen man befinner sig just då. Mys på nu, tänd lite ljus och ta en dusch tillsammans och gosa till det ordentligt ;) HEJA BEBIS!

Ja, jag förstår att det kanske känns lite jobbigt att ha moderkänslor så sätt. Men vet du, du kommer få vara gravid en dag, och du kommer bli mamma! 

Lycka till! 

Ja. Den är riktigt knasig.. Den vill inte alls.

Jag fick som små hugg eller något, svag mensvärk typ.. Men ingen temphöjning än. Blir galen, det här går ju inte :s min kropp gör allt den inte borde och ingenting den borde.. O.o
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-24 16:48:04 följande:

Ja, men det enda man kan göra är att vänta och försöka slappna av så gott det går. Man kan ju inte beställa bebis tyvärr :/ önskar man kunde det, men så enkelt är det inte.

Vi får avvakta o se :) när har du bim?

Jo det är ju det, försöker att inte tänka på det alls men är svårt.. Ska träna och ta en vaaarm dusch ikväll, vilket kommer bli skönt och sen tända ljus och umgås med min älskade karl! Är så glad att relationen inte tärs av allt detta iallafall :)

Jag vet inte säkert då jag inte är 100 på när äl var, men runt 9-11 mars :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-02-25 01:09:44 följande:

Sålänge man har varandra, och kan hålla kärleken stark i jobbiga dagar så kommer man långt :) att ha en stark relation till mannen i sitt liv är den största trösten i en jobbig vardag tycker jag.

Har du regelbunden mens? Eller brukar den vara väldigt konstig? Om du har en menscykel på ca 28-30 dagar så kan jag rekommendera WomanLog i telefonen :) den använde jag mig av för att hålla koll på min mens. Den räknar även ut äl och fertila dagar :)

Precis! Dom kan vara det bästa som finns vissa dagar. Bara få umgås emellanåt är också skönt, hade riktigt mysigt igår men ändå ingen höjning... Hm..

Well. Min cykel var 29-31 dagar april-november, sen Decembers cykel blev 37 dagar och senaste 69 dagar.. Nu vet jag inte alls när äl borde vara men med tanke på hormonerna borde den redan varit tycker jag.. Kanske behöver dubbel dos för att fungera?! Bara fortsätta iallafall och hoppas på det bästa :)
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-01 18:44:23 följande:

Ber om ursäkt för att jag inte är inne så ofta, men varit så mycket nu men ska försöka bli bättre på att uppdatera här :)

Jag vet inte hur det fungerar med hormonerna, men det kanske behövs en mens innan kroppen känner av hormonet lr så, ingen aning. Jag vet iaf att du snart kommer bli gravid, inom detta år :) det känner jag på mig!

Det är lugnt! När jag är gravid kommer jag garanterat tänka på annat än att hänga här ;D

Woho, fick ägglossning för 4 dagar sedan, temphöjning och ett fint positivt äl-test. Vi mös dagen innan så jag hoppas det räcker, hade mjuk och hög tapp den dagen, dagen jag fick positivt äl-test var tappen hårdare så jag hoppas det räcker fint! :D bara vänta och se vad som händer nudå :) blir beräknad runt 20 November om jag har en liten i magen, är trött som ett as men tror förkylning är på G, orkade bara hälften av vad jag brukar igår på gymmet :|
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-02 15:29:58 följande:

Ja jag menar det. Man har liksom lite annat runtom men alltid kul att läsa och prata med andra här på FamiljeLiv :)

Fick hämta ut järntabletter idag, typiskt. Så nu hoppas jag att jag är en av dem som får (ursäkta) lös mage istället för hård av dem.

Åååh hoppas det tar sig! Koppla av och gå inte och leta symtom (vet att det kan vara lätt att göra det), men faktiskt efter vårat försök så tänkte jag inte mycket på en graviditet. Jag intalade mig att det händer när det är min tur helt enkelt, så påsåvis så blev jag ganska avslappnad i kroppen och fokuserade på annat. Ett tips bara :) håller tummarna för er!

Jo man har ju det, inte alltid man orkar sitta vid dumburken ;D

Jag äter järntabletter varannan dag för att magen inte ska bli hård, då håller den sig mer i trim :) alltid haft lågt järnvärde så lika bra att knapra!

Nädå, är 100 att det inte tagit så går och väntar på mensen och sysselsätter mig med jobb och hobbys istället för att ens tänka på det ;D lyckats gå ner 5kg nu så jag fokuserar på det helt enkelt!
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-03-02 21:28:06 följande:

Jag har FamiljeLiv i telefonen :) laddade ner deras app och det funkar helt OK. Jag sitter aldrig vid en dator, så telefonen är mitt allt haha.

Okej, jag hoppas min mage kmr hålla sig som din då och inte bli ännu trögare än vad graviditeten gör den just nu :/ finns inget värre än att bli halvt förstoppad, haha!

Jag kan bara hålla tummarna för dig! Just nu är jag väldigt glad för din skull att din kropp verkar sammarbeta någorlunda :) vad kul att du gått ner! Jag ska tänka mer på min vikt när lillen är ute. Fick beröm av BM i torsdags när jag vägde mig. Gått upp endast 4 Kg sen inskrivningen i v 10 och jag är nu i v25 :) får hoppas att det håller i sig hela vägen ut, helst!

Jag har kollat efter deras app men hittar den inte, men läser via webbläsaren i telefonen oftast, är få saker jag gör via datorn också. :) logga vissa saker måste jag ha datorn till då datumen inte går att ändra via appen :p

Mja äter jag varje dag är jag körd, håller tummarna att det går bra för dig!

Ja, någonting händer iallafall så vi får se vad som händer :) hur faen har du lyckats med det?! :o jag vill också bara gå upp så lite ^^ min mamma hade havandeskapsdiabetes när hon väntade mig, så nolltolerans för socker har jag redan då jag blir gravid och har i princip slutat med det redan nu! Har Honung eller stevia som sötningsmedel dom gånger jag vill ha det. Vill inte behöva gå igenom sanmma som hon gjorde :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!