Frallanz skrev 2015-03-07 22:34:42 följande:
Har också hög smärtgräns, men tror inte det spelar så stor roll när det väl är dags :p hoppas kan man ju. Det enda jag fokuserat på är att läsa på om de olika skedena under en förlossning, så man är med lite i vad som kommer hända osv. Det känns tryggt att vara lite påläst tycker jag :) i början grät jag, och var tokrädd. Men nu känns det tryckt och jag ser fram emot den dagen med skräckblandad förtjusning :p
Ja, men jag har ett städskåp i hallen med tre hyllor, som jag även kallar för "medicin skåp", där jag förvarar värktabletter och mina järntabletter då jag har två katter så vågar jag inte ha något framme ifall de skulle komma på golven. Nu kanske inte järntabletter är farligt på katter eller så, men tar hellre det säkra före liksom :) men annars så skulle jag gjort som du säger, ha en dosett framme som man kan titta på och komma ihåg. Men nu påminner min sambo mig varje kväll så det går bra än sålänge :)
Okej, vad spännande! Nu längtar jag till tis-ons och håller tummarna sååå hårt!
Kanske är det lite som mig, märkte inte av nåt symtom alls. Förutom en enorm trötthet, och mensvärk o ömma bröst, men dem två sakerna brukade jag alltid ha innan mens så det var ju inte speciellt nåt nytt :) hoppas vi kan få se en bild på ett posetivt gravtest från dig snart!
Ska också läsa mig in i förlossning, andningsövningar osv för att lyckas, min mamma skrek aldrig med någon av oss utan grymtade mest lite och jag har högre smärtgräns än henne, så jag har en del att leva upp till, haha ;) läste om en som använde yoga för att andas ut bebisen utan skrik osv, utan lyssnade på kroppen och så var bebis ute :p
Vi har också katter, två busfrön men dom är aldrig på bänken bredvid spisen så har min dosett där :) dom har varit o famnen medans vi lagar mat och kollat, men avskytt fräset maten gör så dom hoppar aldrig upp :) ja, sålänge han påminner dig är det ju bra, då är ni två :)
Jag också, hoppas på ett fint plus denna månad. Då vet jag vad som krävs då syskon ska bakas :)
Ja trötthet känner jag, men det har jag alltid innan mens så ingenting att gå efter :p däckade 9 i fredags och sov till 8, så hoppet växer i samband med tempen men vill inte bli besviken heller så håller mig neutral och lever som vanligt ^^