Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Droginducerad psykos - vad händer nu?

Carnitas skrev 2014-09-12 11:55:19 följande:

Förföljelsemani är nått som inte så himla ovanligt att få om man är på amfetamin.

Så behöver inte vara en psykos.

Hoppas någon som har lite mer erfarenhet om amfetamin, som kan reda ut denna.

Helt riktigt, kan räcka med några flunitrazepam och några sexor whiskey. Jag har haft flera amfetaminpsykoser, vart intagen på psyket flera gånger, irrat omkring som en riktigt skugga runt stockholm många gånger. Oftast ger sig psykosen av Bensodiazepiner eller alkohol, eller bara sömn. Vilket kan funka att få med hjälp av nozinan eller liknande skit.
  • Anonym (M)
    Anonym (sömnbrist) skrev 2014-09-12 15:07:18 följande:

i och för sig uppfyller tillståndet kriterier för en psykos men det är att överdramatisera det hela, det är en naturlig följd av sömnbrist, har inte mycket med amfetamin i sig att göra ens, håll dig uppe några dagar kanske en vecka så får du uppleva det med eller utan.

För mig slocknade ljuset punktligt på dag fyra, slog aldrig fel, hade en lucka på 6-12 timmar där minnesfragment kom tillbaka senare över vad man har gjort.
    Mani har hänt, en gång var mitt rum en båt, tolv meters hög båt och kaptenen ville jag skulle gå på plankan ut genom fönstret
    En annan gång satt jag och spelade civilisation, fick för mig att om jag bara bygger rätt så kommer jag få belöning, det kommer ut en påse tjack från cd driven, hhmm blev lite besviken där efter att ha lagt ner min själ i spelet

Har varit uppe i 13 dygn allt som allt på streck och kan säga att man mår inte bra i huvudet under tiden, värre dimma får man leta efter, som tur är så kan man  åtgärda tillståndet enkelt genom att ta lugnande av nått slag, alko kanske fast det rekommenderar jag inte eller bara landa, må skit äta sova, sen är man återställd, nått så när i alla fall.

Jag träffade Pavarotti en gång, han satt vid en damm, och jag bad honom om ursäkt för att jag tyckte att hans musik var dålig. Samma natt var jag jagad av buskar och träd. Jag hade ett munspel som vapen. en annan gång var jag så rädd så jag gick fram till en väktare och sa att nu fan år han hjälpa mig, ser han inte att hela pendeln är på väg mot mig? Han ringde snuten, snuten kom, det sista jag minns innan jag vaknade upp på st.göran var varför snuten hade packat ner min tjej i en påse. en hel del skeva grejer har jag upplevt på tjacket, en gång trodde jag att jag hade kommit in bland såna här som kör drakar och demoner lajvare, vet än idag inte om det var så eller om det var psykosen (troligtvis), Ska sägas att jag blandade med fenazepam några av de här märkligaste gångerna. Skönt att man kommit bort från den där skiten
  • Anonym (M)
    Anonym (alkohol och drogterapeut) skrev 2014-09-12 23:04:01 följande:

Vad bra att dom åkt in igen.Hoppas och tror att han får ett LVM(lag om vård av missbruk)
    I det tillstånd han är behöver han tvångsvård.

Får säkert bara sova så han kommer till sans sen släpper dom hem honom igen,
Svar på tråden Droginducerad psykos - vad händer nu?