• Venne

fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?

Hej!
    Känner att jag inte hör hemma i trådarna där andra som försökt så länge hänger. Vi har försökt ca 2 år och 3 månader och har hunnit få 2 mf i ca vecka 6 båda gångerna. Vi har gjort utredning som visar att vi är fullt friska, jag har gjort spolning och vi har även gjort utredning på koagulationsförmåga och genetiska avvikelser. Allt är perfekt. På grund av det och att vi fått mf får vi ingen hjälp. De menar att vi har större chans att bli med barn på naturlig väg än med deras hjälp. Vi måste vänta typ ett år till iaf.

Fler som sitter fast i detta eviga väntande och kämpande?

• Svar på tråden fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?
  • Venne

Så det finns fler alltså :) Månadens försök för min del är att dricka grapejuice. Man blir lite knäpp och testar husmorskurer i ren desperation, när man inte får annan hjälp.

• Venne

Miala, får du behandling för din pco.?

Thotis, har du mycket som tyder på endo? Hur ska de undersöka det?

• Venne

Ok! Har hört att många med pco blir hjälpta av lchf. Bara ett tips att läsa lite om ifall du känner för det

• Venne

Välkommen lolsing hoppas du får igång ägglossningen snart!! Tempar du för att kolla eller? Jag har börjat hålla koll med fertility friend, det är faktiskt rätt bra!

• Venne

Välkommen hit

Jag lyckades få Äl-sekret med hjälp av grapefruktjuicen. Första gången på åratal! Hoppas det gör någon nytta.

• Venne

Hej

Har inte orkat skriva något på ett tag. Fick en riktig dipp i mitt mående för ett par veckor sedan och bara grät över eländet vi sitter i. Känns så hopplöst emellanåt. Man kämpar och kämpar, men får inget för det... och ibland tänker man att det aldrig kommer hända. Att det är meningslöst. Nu känns det förvisso lite bättre igen, men det hade varit mycket lättare om man åtminstone hade ett datum framför sig. Att om vi inte lyckas om si och så många månader så kommer vi få hjälp. Men när vi var på rmc förra året sa de åt oss att försöka minst ett år till själva. Sedan blev jag gravid, men fick mf i våras. Så om jag ringer om ett par månader kommer de säkert skjuta upp att ens ta emot oss, pga missfallet. De tycker ju att vi kan själva då. Trots 2,5 år utan att komma längre än till vecka 6. Det borde ju finnas NÅGOT de kan testa, även om det inte är IVF med en gång. Det kan ju inte stämma att allt är perfekt, när det inte funkar. 

• Venne

Håller tummarna för att det går bra! Ska de göra mer än bara kika, ifall det visar sig vara endo?

• Venne

Fy vad tråkigt besked men då borde ni väl få ställa er direkt i kö till ivf nu iaf? Om ni vill det alltså. Hoppas det håller sig borta så du mår bättre fysiskt.

• Venne

Okej, ja det borde väl va lättare för er att lyckas sen. Eller varför rekommenderade läkaren ivf även sen efter 6 månader?

• Venne

Ok, som jag uppfattat kan det ta tid med köer för ivf. Så det kanske är bra att kolla upp ett bra tag innan ni känner er redo. Känns det bara pest? Eller är det "skönt" att veta vad som är fel? Jag inbillar mig att det hade varit skönare... Men det kanske bara är pga att jag inte får några svar.

• Venne

Ja precis, sådär håller jag också på. Testar allt och inget hela tiden.

Svar på tråden fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?