• Venne

fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?

Hej!
    Känner att jag inte hör hemma i trådarna där andra som försökt så länge hänger. Vi har försökt ca 2 år och 3 månader och har hunnit få 2 mf i ca vecka 6 båda gångerna. Vi har gjort utredning som visar att vi är fullt friska, jag har gjort spolning och vi har även gjort utredning på koagulationsförmåga och genetiska avvikelser. Allt är perfekt. På grund av det och att vi fått mf får vi ingen hjälp. De menar att vi har större chans att bli med barn på naturlig väg än med deras hjälp. Vi måste vänta typ ett år till iaf.

Fler som sitter fast i detta eviga väntande och kämpande?

• Svar på tråden fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?
  • MiaIa90

Hej jag och min sambo har försökt få barn nu i liye mer en 3år och inye blivit något en själv har jag pco men inget fel på min sambo

• Thotis90

Vi har försökt sedan januari-12 och avslutade vår utredning förra hösten = inga fel hittades. Jag har varit gravid förut, med en annan man, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1. Jag har inte lyckats bli gravid efter den... Nästa vecka ska jag till kvinnokliniken och förhoppningsvis få utreda om jag har endometrios. 

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Venne

Så det finns fler alltså :) Månadens försök för min del är att dricka grapejuice. Man blir lite knäpp och testar husmorskurer i ren desperation, när man inte får annan hjälp.

• Venne

Miala, får du behandling för din pco.?

Thotis, har du mycket som tyder på endo? Hur ska de undersöka det?

• Venne

Ok! Har hört att många med pco blir hjälpta av lchf. Bara ett tips att läsa lite om ifall du känner för det

• lolsing

Försökt i två år. Gjort utredning som visade pcos. Ätit ett par kurer pergotime men som inte gett mig ÄL än.

• Venne

Välkommen lolsing hoppas du får igång ägglossningen snart!! Tempar du för att kolla eller? Jag har börjat hålla koll med fertility friend, det är faktiskt rätt bra!

• lolsing
    Venne skrev 2014-10-01 22:48:52 följande:

Välkommen lolsing hoppas du får igång ägglossningen snart!! Tempar du för att kolla eller? Jag har börjat hålla koll med fertility friend, det är faktiskt rätt bra!

Tack! :) Nej jag är inne på VUL efter varje kur för att se om äggblåsorna växt. Aha! Jag får kika på det :)
  • Theresan

Jag och min man har försökt i snart 3 år, de senaste två åren har vi kämpat med pergotime. Har blivit gravid tre gånger men fått missfall. Är inne på tredje kuren pergo sedan senaste missfallet

Svar på tråden fler som försökt runt 2 år, men inte är på gång med IVF?