Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Tycker du att det är rätt att äta kött?

Jag kan bara hålla med Pastella och EnAnonumius.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee
    Jennie med ie skrev 2015-01-07 21:36:57 följande:

Nej.

Kan du utveckla det?
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Jennie med ie skrev 2015-01-07 21:51:29 följande:
    Ja.

Jag tycker det är fel att utnyttja, döda och äta upp djur då det inte behövs för vår överlevnad vilket gäller en stor del av människosläktet och i princip varenda kotte här i vår del av världen.

Tack! Då förstår jag hur du tänker.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    ruuu skrev 2015-01-07 22:45:26 följande:

Nej, rätt tycker jag inte att det är, eftersom det finns alternativ och det är dåligt för miljön.

Nja, alternativen (soja, till exempel) är inte så bra och nja, all djurhållning är inte dålig för miljön.

Urskiljning....
  • Aniiee
    StevenDiese skrev 2015-01-11 23:34:35 följande:

Det var bättre förr när vi sprang ikapp älgarna och bet dem i strupen. Jävlar va de sprattlade med sina långa ben.

StevenDiese skrev 2015-01-11 23:35:21 följande:
    Eller nej nu blandar jag ihop oss med vargarna.
    Solig

Stenar, senare spjut, senare pilbågar, har vi jagat med, innan något stolpskott uppfann geväret.....

Jag jagar ibland med pilbåge. En del skulle kanske kalla det inhumant, men men. 
Svar på tråden Tycker du att det är rätt att äta kött?