• DenLille

Tycker du att det är rätt att äta kött?

Motivet gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är rätt att äta kött?
  • DenLille
    DenLille skrev 2014-09-09 23:10:52 följande:

Motivet gärna ditt svar.

Motivera ska det såklart stå.
  • Pastella

Ja, kött är mat. Jag tycker däremot inte att det är rätt med plågsamma liv för djuren innan de hamnar på min tallrik.

• EnAnonumius

Ja..

Människan är inte karnivorer eller herbivorer.. Människan är omnivorer. Så jag följer bara min natur..

Där med är det inte sagt att jag gillar dåliga förhållanden för djuren, innan de kommer till min tallrik. Tvärt om jag vill att djuren får ett så shysst liv som möjligt...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee

Jag kan bara hålla med Pastella och EnAnonumius.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Helnil91

Självklart är det rätt att äta kött.

Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.

Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.

• Ivan52x53
    Helnil91 skrev 2014-09-10 02:44:46 följande:

Självklart är det rätt att äta kött.

Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.

Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.

• Dixie

Ja, men vi har också en skyldighet att köpa "bra" kött, där djuren inte lider i onödan. 

• Butterscotch

Rätt och rätt, det är inte fel i alla fall. Men det är heller inte fel att INTE äta kött. I övrigt säger jag som ovanstående - om man vill äta kött tycker jag att man har en skyldighet att välja "bra" kött.

Sen kan man ju debattera hur mycket t ex processat kött man bör äta för att inte riskera sin hälsa, men det är kanske en helt annan tråd.

• fridlyst

Ja. Men inte i den mängd som vi äter idag. Och inte på det sätt som djuren behandlas.

• fluu

Jag må vara vegetarian själv, men jag tycker ändå inte att det per se är fel att just äta kött. Min värdering ligger i hur man väljer sitt kött.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Tycker du att det är rätt att äta kött?