Tycker du att det är rätt att äta kött?
Motivet gärna ditt svar.
Motivet gärna ditt svar.
Motivet gärna ditt svar.
Ja, kött är mat. Jag tycker däremot inte att det är rätt med plågsamma liv för djuren innan de hamnar på min tallrik.
Ja..
Människan är inte karnivorer eller herbivorer.. Människan är omnivorer. Så jag följer bara min natur..
Där med är det inte sagt att jag gillar dåliga förhållanden för djuren, innan de kommer till min tallrik. Tvärt om jag vill att djuren får ett så shysst liv som möjligt...
Jag kan bara hålla med Pastella och EnAnonumius.
Självklart är det rätt att äta kött.
Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.
Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.
Självklart är det rätt att äta kött.
Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.
Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.
Ja, men vi har också en skyldighet att köpa "bra" kött, där djuren inte lider i onödan.
Rätt och rätt, det är inte fel i alla fall. Men det är heller inte fel att INTE äta kött. I övrigt säger jag som ovanstående - om man vill äta kött tycker jag att man har en skyldighet att välja "bra" kött.
Sen kan man ju debattera hur mycket t ex processat kött man bör äta för att inte riskera sin hälsa, men det är kanske en helt annan tråd.
Ja. Men inte i den mängd som vi äter idag. Och inte på det sätt som djuren behandlas.
Jag må vara vegetarian själv, men jag tycker ändå inte att det per se är fel att just äta kött. Min värdering ligger i hur man väljer sitt kött.