Tycker du att det är rätt att äta kött?
Motivet gärna ditt svar.
Motivet gärna ditt svar.
Människan skall äta kött, vi är skapta för det och det är nyttigt.
Ja, men som köttindustrin ser ut idag tycker jag man ska se till att köpa närproducerat och ekologiskt. Vill eller kan man av någon anledning inte det finns det gott om vegetariska alternativ. Det är ganska oursäktligt att köpa skitkött från plågade och sönderavlade djur som fraktats runt halva världen och tvättats i ammoniak.
Nej.
Nej.
Självklart är det rätt att äta kött.
Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.
Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.
Nja. Enbart om man själv dödat djuret på ett humant sätt och djuret levt ett långt liv i frihet. Möjligtvis kan man även köpa ifrån privata smågårdar där man vet att djuren behandlas bra.
Storskalig industriell köttindustri kan aldrig och kommer aldrig att vara human.
Så nej jag tycker inte att det är fel att äta kött. Men 99% av svenskarna äter kött som kommit till på ett sätt jag finner fel.
Nej, rätt tycker jag inte att det är, eftersom det finns alternativ och det är dåligt för miljön.
Är lite kluven i den frågan. Alltså jag älskar alla djur och tycker det är hemskt och försöker själv äta så lite kött som möjligt. Dessutom tycker jag att det är onödigt eftersom det inte behövs för överlevnad för oss i rika länder längre. Lite kött är hälsosamt, kanske 1-2 ggr i veckan. Samtidigt förstår jag att det ligger i vår natur och det går inte att styra folk ändå. Jag sköter mitt samvete och andra får sköta sitt.
Ja annars hade jag inte ätit kött.
Det var bättre förr när vi sprang ikapp älgarna och bet dem i strupen. Jävlar va de sprattlade med sina långa ben.
Det var bättre förr när vi sprang ikapp älgarna och bet dem i strupen. Jävlar va de sprattlade med sina långa ben.
Om det är ekologiskt och närproducerat, absolut! Det är svårt att driva ekologiskt jordbruk utan djurhållning.
Kött kan man äta Max en gång i veckan. Dagens hamburgekultur förstör både naturen och människors hälsa.