• DenLille

Tycker du att det är rätt att äta kött?

Motivet gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att det är rätt att äta kött?
  • Farsa på stan

Ja, men som köttindustrin ser ut idag tycker jag man ska se till att köpa närproducerat och ekologiskt. Vill eller kan man av någon anledning inte det finns det gott om vegetariska alternativ. Det är ganska oursäktligt att köpa skitkött från plågade och sönderavlade djur som fraktats runt halva världen och tvättats i ammoniak.

• Aniiee
    Jennie med ie skrev 2015-01-07 21:36:57 följande:

Nej.

Kan du utveckla det?
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Jennie med ie
    Aniiee skrev 2015-01-07 21:46:56 följande:
    Kan du utveckla det?
    Ja.

Jag tycker det är fel att utnyttja, döda och äta upp djur då det inte behövs för vår överlevnad vilket gäller en stor del av människosläktet och i princip varenda kotte här i vår del av världen.
  • Aniiee
    Jennie med ie skrev 2015-01-07 21:51:29 följande:
    Ja.

Jag tycker det är fel att utnyttja, döda och äta upp djur då det inte behövs för vår överlevnad vilket gäller en stor del av människosläktet och i princip varenda kotte här i vår del av världen.

Tack! Då förstår jag hur du tänker.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • HerrFantasi
    Helnil91 skrev 2014-09-10 02:44:46 följande:

Självklart är det rätt att äta kött.

Dock så är det fel hur vi behandlar djuren.

Skulle du säga till ett lejon att det är fel att äta en gasell eller? Nej för det är inte fel. Det som är fel är hur vi behandlar många djur innan slakt.

Kött ingår i naturens näringskedja, även våra närmaste släktingar apor äter kött.

Felet är den ekonomistyrda massindustrin, som ser djuret som en produkt istället för ett levande väsen.
  • Vanillaextract

Nja. Enbart om man själv dödat djuret på ett humant sätt och djuret levt ett långt liv i frihet. Möjligtvis kan man även köpa ifrån privata smågårdar där man vet att djuren behandlas bra.

Storskalig industriell köttindustri kan aldrig och kommer aldrig att vara human.

Så nej jag tycker inte att det är fel att äta kött. Men 99% av svenskarna äter kött som kommit till på ett sätt jag finner fel.

• Meddelande borttaget
  • Aniiee
    ruuu skrev 2015-01-07 22:45:26 följande:

Nej, rätt tycker jag inte att det är, eftersom det finns alternativ och det är dåligt för miljön.

Nja, alternativen (soja, till exempel) är inte så bra och nja, all djurhållning är inte dålig för miljön.

Urskiljning....
  • Josephine96

Är lite kluven i den frågan. Alltså jag älskar alla djur och tycker det är hemskt och försöker själv äta så lite kött som möjligt. Dessutom tycker jag att det är onödigt eftersom det inte behövs för överlevnad för oss i rika länder längre. Lite kött är hälsosamt, kanske 1-2 ggr i veckan. Samtidigt förstår jag att det ligger i vår natur och det går inte att styra folk ändå. Jag sköter mitt samvete och andra får sköta sitt.

• Pentra
    Vanillaextract skrev 2015-01-07 22:39:23 följande:
    Nja. Enbart om man själv dödat djuret på ett humant sätt och djuret levt ett långt liv i frihet. Möjligtvis kan man även köpa ifrån privata smågårdar där man vet att djuren behandlas bra. Storskalig industriell köttindustri kan aldrig och kommer aldrig att vara human. Så nej jag tycker inte att det är fel att äta kött. Men 99% av svenskarna äter kött som kommit till på ett sätt jag finner fel.

Bra sagt!
  • StevenDiese

Det var bättre förr när vi sprang ikapp älgarna och bet dem i strupen. Jävlar va de sprattlade med sina långa ben.

• StevenDiese
    StevenDiese skrev 2015-01-11 23:34:35 följande:

Det var bättre förr när vi sprang ikapp älgarna och bet dem i strupen. Jävlar va de sprattlade med sina långa ben.

Eller nej nu blandar jag ihop oss med vargarna.
  • Ogenomtänkt

Om det är ekologiskt och närproducerat, absolut! Det är svårt att driva ekologiskt jordbruk utan djurhållning.

Kött kan man äta Max en gång i veckan. Dagens hamburgekultur förstör både naturen och människors hälsa.

• Aniiee
    StevenDiese skrev 2015-01-11 23:34:35 följande:

StevenDiese skrev 2015-01-11 23:35:21 följande:
    Eller nej nu blandar jag ihop oss med vargarna.
    Solig

Stenar, senare spjut, senare pilbågar, har vi jagat med, innan något stolpskott uppfann geväret.....

Jag jagar ibland med pilbåge. En del skulle kanske kalla det inhumant, men men. 
Svar på tråden Tycker du att det är rätt att äta kött?