• Upptaget

gravid trots sammanväxningar på äggledaren?

Att bli gravid med en äggledare vet vi ju funkar, antar att det säkert går trots sammanväxtning men såklart trögare.

Sa din läkare inget om dina chanser att bli gravid?

Har själv förlorat en äggledare pga X för 9 månader sedan, vi försöker och hoppas att det vill Sig snart. Rädd att jag också har sammanväxtning då min gynekolog misstänkte att det kan vara orsaken till mina misslyckade graviditeter, läkaren som opererade såg dock inga.

Försök några månader - ett år, annars be om utredning och ivf.

Beklagar ditt X och hoppas verkligen det vill sig snart igen :)

• Upptaget

Aha okej! Spolning ja. Det är något jag fick remiss gör att göra för länge sedan, men gjorde det aldrig, vågade inte!

Fast 4-5 månader är ju ganska kort tid egentligen. Spec med en äggledare också, då får man ge det lite mer tid. Men ändå skönt att någon följer upp det :)

• Upptaget

Absolut! Läste att det gör jävligt ont. Dessutom va det otroligt svårt att få tid då dem hade få tider som dessutom skulle parera med min menscykel. Sen går ju remissen ut efter någon månad. Spolning ger bara svar på om där är sammanväxt, det spolar inte bort det, tyvärr. Så egentligen spelar det ju ingen roll, blir inte mer gravid pga spolning. :)

Svar på tråden gravid trots sammanväxningar på äggledaren?