Fängelse
När kommer han ut? Har du fortfarande känslor för honom?
När kommer han ut? Har du fortfarande känslor för honom?
Det verkar som att folk här aldrig träffat en mördare. Bry dig inte om dem.
Vad var det som gjorde att det var ett bergochdalbaneförhållande? Det måste ha hänt dåliga saker mellan er innan detta hände.
I mina öron så låter det lite som att du nu mest fokuserar på det positiva som var innan detta hände. Kanske vettigt stt fundera över hur ert förhållande verkligen var.
Men också hur du vill att framtiden ska bli. Om du tycker att det är jobbigt att få frågor, tänk på hur din dotter kommer att känna när hon förstår. Bor ni i en stor stad eller liten by? Är det mycket tissel om er? Är det viktigt för dig att bo kvar?
Bra att du håller kontakt med hennes farmor och farfar.
Nej, det är väl ganska normalt att de flesta av oss inte har träffat några mördare. Vilken märklig kommentar....
Jag har dock träffat mer än en mördare. De är alla olika, har olika personlighet, olika bakgrund, olika tillvägagångssätt och olika anledningar till att de mördade. Dock har de alla det gemensamt att något är fel inom dem.
Jag vet som sagt inte hur jag ska gå vidare. jag gick hos psykolog förra året men blev så illa bemött då dem tyckte jag tänkte så klokt så behövde inte dem, tog kontakt med öppen psyk men dem sa samma sak, du tänker så klokt, glöm han å gå vidare..det är inte så lätt...
att människan man har älskat bara en dag försvinner, plus att jag vittnade mot han.....
Det låter som att du är på väg åt rätt håll. Det tar ju tid att hämta sig efter en sån här sak. Det är ju lite som att han hade dött och på ett sätt nästan värre för nu finns skammen och skulden också att hantera. Utöver att din dotter mist sin pappa, i alla fall just nu.
Har du kontakt med honom?
nä enligt domen så var det inte planerat..ja jag har brev kontakt och vi pratar i telefon ibland, har även fått att vi får träffas men har inte vart och hälsar på han, vet inte om jag ska göra det heller..