Inlägg från: Jessica 868 |Visa alla inlägg
  • Jessica 868

BF inom två månader

Någon mer som läser utan att lämna ett spår bf den 10/10 du också? Då är det 6 dagars övertid idag för dig med..

Jag försöker vara glad om dagarna nu, har nog gett upp. Bebisen kommer ju ändå snart

Tinanders skrev 2014-10-16 07:41:09 följande:

Stort grattis Pernilla! Har följt dig och Jessica några dagar i DNA tråd. Hade bf 10 okt men inget på g ännu.

Njut av ert underverk,

• Jessica 868

Håller tummarna att det blir idag

Tinanders skrev 2014-10-16 09:36:48 följande:

Jag hoppas så klart att det kommer igång snart men skulle inte tro det. Gick över 12 dagar med nr 1. Men en kompis Sa att den tiden kan halveras när det är andra graviditeten. Så det hoppas jag på idag

Får se hur jag ska tänka imorgon.

• Jessica 868

Låter helt underbart. Vill så gärna också bara få ett slut på detta nu. Har lite ont i rygg idag så hoppas det är ett tecken på en helg bebis.

Gör ont tror jag säkert det gör, men när man är gravid så vill man nästan ha ont fast inte i stunden. Åh, känslan att få upp bebisen på bröstet, underbart.

Hur tog sambon allt.? Var han lugn.?

Mys massor så hoppas jag skriva ett inlägg snart att bebisen är ute

Kramar

Pernilla0414 skrev 2014-10-17 09:28:19 följande:

Heja dig Jessica! Snart är det din tur!!

Jag njuter av lilla bebis men fyfanken , ha inte sovit sen han kom.

Heeeelt slut o eftervärkarna är grymma efter andra barnet. Å brösten svider gör ont när ja ammar konstant. Men visst, ska inte gnälla, jag hade inte velat byta plats med dig ! Hoppad verkligen du får din ögonsten snart.

Det var latensfasen 13.30 onsdagen. Klockade dem först var åttonde min, när vi stod i ishallen kl 20.00 så klockade ja dem var fjärde min. Sa till sambon att det är nog dags att åka hem. Vi var hemma o packade de sista, ringde till förlossningen, tog vovven o åkte. I bilen in blev de mer smärtsamma men ändå hanterbara genom andning. De kom då var tredje min.

Fick ett förlossningsrum direkt. Var inne cirka 21.00 Öppen Max 2,5 cm (sååååå besviken, visste det)

Så jag tog lavemang sedan badade jag runt 45 min. Gjorde för jäkla ont så ja steg upp. Bad om Edan. Fick ta lustgas o tog hål på hinnorna. Tog en bra stund innan han kom o kunde ge mig Edan (öppen 5cm 23.00)

Edan fick jag cirka 23.30 tog doxk bara på halva ryggen. Så ja hade fortfarande ont av värkarna men iaf lite mindre. Slapp vrålskrika som en tok :)

01.00 är Jah fullt öppen och krystar till 01.22 då han är ute.

Intensiv smärtsam förlossning. Men ändå bra :) jag är nöjd men fan så ont det gör, eller ja upplevde smärtan som ännu grymmare, huu!

När han kom upp på magen äntligen så var det sådan overklighetskänsla, händer detta verkligen? Ögonblicket jag väntat på i åratal . Magiskt :)

Nahe dags att ta hand om Charlie, hoppas ja snart läser här att du fått!! Kramar

• Jessica 868

Grattis. nu har alla fått utom jag.? Orättvist. Hehe. Jag hoppas verkligen att bebisen vill komma i helgen. Vill inte vänta fler dagar nu. Tiden och dagarna blir så långa

Njut massor.

Tinanders skrev 2014-10-17 10:32:04 följande:

I natt klockan. 00.25 föddes vår prinsessa. 52 cm och 4045 gr. Allt gick bra. Värkarna började kl 19 med 8 minuters mellanrum. Åkte in runt kl 22 och hade då värkar med 2-3 minuters mellanrum. Var öppen 3 cm. Sen gick det ganska snabbt och hon kom ut efter ca tre krystor.

Nu njuter jag av vårt underverk och väntar på att hennes pappa ska komma hit. Fanns tyvärr inget familjerum.

Jessica din bebis kommer nog i helgen!

• Jessica 868

Tyvär samma här. Ingenting händer. Tror inte bebisen kommer förän kanske på måndag efter bm besöket och förhoppningsvis en hinnsvepning då. Känns så tråkigt att ingenting händer. Går som en zombie här hemma och bara väntar och väntar. Var ute med dottern idag på en promenad med vagnen. Dottern hade sin docka där i och fick känna på hur det var men ingenting hjälper. Går, myser mm men bebisen trivs mycket bra i magen.

Snart, snart är bebisen här. Fast att vara gravid i vecka 42 känns inte naturligt. Det ska man inte vara.

Hoppas bebis kommit innan helgens slut, annars blir det nog måndag.

Tänker på dig och din bebis också, vill också mysa med min.. Är lite avundsjuk faktiskt.

Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-18 10:04:54 följande:

Hur mår du? Händer det något? Tänker på dig. Kram

• Jessica 868

Nä, vräkningen mår inte fram. Kontraktet är slut om en vecka iallafall och då är det minsann ingen som bor i mig hehe..

Tyckte jag hade lite mer ont i ryggen nu ikväll, så hoppas det smäller till inatt .. Men hoppas inte allt för mkt.

Kram

BigMami skrev 2014-10-18 19:11:10 följande:

Va tråkig att den har det för bra där inne! Är du säker på att vräkningsordern har nått fram? Nä, skämt å sido.. Lider verkligen med dej

Hoppas och håller tummarna på att du får en hinnsvepning som fungerar toppen!

• Jessica 868

Den gör ju det

Mår som vanligt nu och ska sova , så tror inte det kommer någon bebis inatt..

Godnatt

BigMami skrev 2014-10-18 20:41:30 följande:

Meeen åh! Skönt i alla fall att veta att den är vräkt om någon vecka Du skämmer bort bebisen i magen Hoppas , hoppas det kommer igång inatt! Har ju inga bra tips att komma med heller då den kommer när den är redo.. Typiskt!

Krsm

• Jessica 868

Tyvär ingen bebis idag heller. mitt hopp är hinnsvepning imorgon hos bm. Tycker att jag haft lite fler sammandragningar/förvärkar idag, men det utvecklas inte till något mer.

Kanske vaknar inatt, annars får jag hoppas det hjälper imorgon. Ska vara hos bm kl 10 imorgon sen ska jag minsann föda barn..

Kram

BigMami skrev 2014-10-19 19:37:43 följande:

Men nu har det varit tyst i tråden och jag HOPPAS på att du är inne och föder bebis nu, Jessica

Kram!

• Jessica 868

Bm imorse var positiv och jag var öppen 4cm. Hon sa att hon kände huvudet och det kom mycket blod. Hon trodde inte det var långt kvar till förlossning. ???????? hjärtat slog snabbt på bebisen så hon bokade en tid till mig på förlossningen 12:30. Väl där inne gjorde vi en CTG och allt såg bra ut, så jag blev hemskickad???? bm på förlossningen var så negativ och sa att en omföderska kan vara öppen någon dag eller tom veckor innan det är dags. Vi fick en tid på Lördag för kontroll men är allt bra då så sätts jag inte igång utan får vänta ytterligare dagar???? så den bm på förlossningen tyckte vi var en bitter fitta och min bm imorse var mycket positiv. Sitter hemma nu med ont i ryggen ( mensvärk ) så jag tror det sätter igång idag/natt. ??

BigMami skrev 2014-10-20 11:31:31 följande:

Hej!

Hoppas det har gått bra idag på besöket och att allt kommer igång nu!

Kram

Svar på tråden BF inom två månader