Vilket härligt inlägg skrattade och kände igen mig. Tjock, ful, svullen och det jag hatar mest är den hängiga rumpan jag fått.. Hatar också att inte kunna se mitt kön. Haha. Sambon är där på egen risk, för hålla det snyggt ( om du förstår vad jag menar ) är omöjligt nu när magen är där.
Har rört mig mycket idag också, det känns nu. Benen känns som elefantben och magen ömmar. Puh. Men här måste ju städas och lagas mat när sambon inte är hemma.
Om jag fick bestämma hade jag velat gå i koma eller bara sova tills förlossningen startar. 17 dagar är ingenting egentligen, men varje dag känns som en evighet.
Ska till bm imorgon, sista gången innan bf
Hur vet man att man fått havandeskaps förgiftning? Har inte alls läst på om det.
Förstår precis hur du känner inför helgen. Jag är inte heller på topp humör. Tjock och i samma kläder som alltid. Haha. Mina mammakläder jag köpt passar inte längre och allt annat är för smått. Min garderob och kropp längtar jag efter.
Lycka till i helgen iallafall och hoppas du gardet trevligt trotts alla människor. Du får skylla på att du är gravid om du vill gå och lägga dig.
Ps: jag har förlängt mina ögonfransar för att få ett extra lyft nu när man bara känner sig tjock. Vaknar och ser sminkad ut trotts att jag är jätte trött
Pernilla0414 skrev 2014-09-23 15:02:33 följande:
Jag har redan ett oktoberbarn så att vara gravid samma årstider är nog det enda som är detsamma denna graviditet :)
Första graviditeten: illamående, fet hy, svullnad,extrem halsbränna, ischias, havandeskapsförgiftning, fixerad o låg rätt tidig vecka.
Denna grav: HUNGER istället de första veckorna(sjukaste jag varit med om) haha
Lite foglossning, lite halsbränna, mycket sd, mkt ont i bröst. Tvärläge länge o fortfarande ej fixerad.
Jag var inlagd förra grav 39+0 pga hsf.
Slemproppen gick några dagar efter jag blivit inlagd. 39+6 vaknade av mindre smärtsamma värkar. Sedan var det igång. De tog hål på hinnan så vattnet kom. Var öppen bara 2cm jätte länge. Hade riktigt onda värkar på fm,em ville ha EDA men fick ej. (Pga för lite öppen) Badade en stund, fick mest panik för värkarna var så våldsamma, fick dropp som stärkte värkarna än mer så de skulle göra nytta. Satt i gungstolen med lustgas som en psykopat i timmar, andades i masken konstant. Satt där gungandes till 19.00. Då skulle de äntligen känna om ja var öppen tillräckligt för EDA , öppen 9cm o sen kom krystvärkar. Krystade 30 min,(hjärtljud sjönk på henne så ks förberedes och yttre press av två bm, kl 19,32 kom en liten flicka på 2910, 49 lång.
Så cirka 15h från första Värk. Endast lustgas.
Denna gång vill jag ha EDA och jag tror det kommer gå snabbare.
Som jag längtar!!! Haha detta tjat men fan jag orkar inte mer. Ha tre kalas i helgen (vill inteeee) 40 årsfest lördag 16.00. 30års överraskningsfest 18.00 o söndag kalas för systerdotter 13.00
Är verkligen inte sugen minst på överaskningsfesten kl 18 som innebär massa alkohol o "tjohoande" pallar inte. Känner mig bara tjock o ful nu. Vill inte vara bland folk de sista veckorna. Låter som jag är asdryg kanske men jag får så dåligt självförtroende när jag gått upp i vikt. Väldigt fixerad vid att se tränad ut annars. Så nä, är bara obekväm. För några veckor sen var man "fint gravid" nu är jag bara tjock o gravid. Blääää
Gnällspiken här ;)