Inlägg från: Pernilla0414 |Visa alla inlägg
  • Pernilla0414

BF inom två månader

Jessica 868 skrev 2014-10-15 13:50:33 följande:

Oj, låter som om något är på G. Håller tummarna.

Kram

Klockat värkar nu sedan 13.30 och de kommer var åttonde min hela tiden. Hoppas detta är latensfasen på riktigt nu och inga jäkla pinvärkar. För de gör riktigt ont. Men jag välkomnar smärtan oxh är glad och hoppas verkligen de här gör nytta nu!!! Våga inte hoppas så mkt än!

Hoppas din lille envise också vill komma nuuu!!!

Kram
  • Pernilla0414
    BigMami skrev 2014-10-15 15:49:06 följande:
    Pernilla0414 skrev 2014-10-15 14:23:18 följande:

Klockat värkar nu sedan 13.30 och de kommer var åttonde min hela tiden. Hoppas detta är latensfasen på riktigt nu och inga jäkla pinvärkar. För de gör riktigt ont. Men jag välkomnar smärtan oxh är glad och hoppas verkligen de här gör nytta nu!!! Våga inte hoppas så mkt än!

Hoppas din lille envise också vill komma nuuu!!!

Kram

Oh shit så spännande! ! Håller alla tummar och tår att det verkligen är på G nu!! Kanske behövde vara "där nere" och reta upp lite smile5.gif
    Ja jag hoppas verkligen jag är inne i latensfasen. Senaste timmen kommer de förvärkar var femte min.

Minns första förlossningen då jag hade timmarvis med riktigt onda värkar och täta utan någon nytta alls. Så jag vågar inte hoppas på för mkt. Kommer inte ringa in förrän värkarna är täta och att de är så starka i smärta att jag inte klarar mer hemma.

Men magkänslan säger att allt kommer snart stanna upp o jag kommer gå ytterligare några dagar över :/
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-15 18:01:40 följande:

Åh, blir nästan avundsjuk på din smärta trotts att ingen vill ha ont .. Hoppas verkligen att din bebis vill ut. Tror faktiskt han kommer ikväll/natt och imorgon bitti kan jag läsa hur bra allt gick och så får jag se det lilla underverket. smile1.gif åh, kommer tänka på dig hela kvällen...

Lycka till nu och bara kämpa och glöm inte krysta eb massa snart.

Kram

Tömt tarmen en gång till o ännu mer blodblandad flytningar ha kommit.

Värkar var femte min senaste timmen. Men så pass hanterbara att jag ska gå på hockey?! Haha lär ångra mig men det är så tråkigt att vara hemma o klocka hela tiden. Tro nog detta kan bli utdraget.

Är som starka starka sammandragningar och tryck ner och mensvärk mest framtill.

Njaa vi får se va detta bär av :)) jag förstår din avundsjuka, hade känt likadant om det var tvärtom!!! Hoppas du snart få ont eller få du be sambon "hinnsvepa" dig :P

Kram
  • Pernilla0414

Nu är han här , lille Charlie :)

Det var latensfasen 13.30

Riktiga värkar 21.00

Krystvärkar 01.00

Föddes 01.22

Allt gick bra o vi mår bra

Ha inte sovit något än så ska blunda nu :) vi hörs lite senare. Hoppas du mår brA?! Kram

(Hinnsvepning is the shit) ;)

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-16 13:14:23 följande:

Håller tummarna att det blir idag smile1.gif

Heja dig Jessica! Snart är det din tur!!

Jag njuter av lilla bebis men fyfanken , ha inte sovit sen han kom.

Heeeelt slut o eftervärkarna är grymma efter andra barnet. Å brösten svider gör ont när ja ammar konstant. Men visst, ska inte gnälla, jag hade inte velat byta plats med dig ! Hoppad verkligen du får din ögonsten snart.

Det var latensfasen 13.30 onsdagen. Klockade dem först var åttonde min, när vi stod i ishallen kl 20.00 så klockade ja dem var fjärde min. Sa till sambon att det är nog dags att åka hem. Vi var hemma o packade de sista, ringde till förlossningen, tog vovven o åkte. I bilen in blev de mer smärtsamma men ändå hanterbara genom andning. De kom då var tredje min.

Fick ett förlossningsrum direkt. Var inne cirka 21.00 Öppen Max 2,5 cm (sååååå besviken, visste det)

Så jag tog lavemang sedan badade jag runt 45 min. Gjorde för jäkla ont så ja steg upp. Bad om Edan. Fick ta lustgas o tog hål på hinnorna. Tog en bra stund innan han kom o kunde ge mig Edan (öppen 5cm 23.00)

Edan fick jag cirka 23.30 tog doxk bara på halva ryggen. Så ja hade fortfarande ont av värkarna men iaf lite mindre. Slapp vrålskrika som en tok :)

01.00 är Jah fullt öppen och krystar till 01.22 då han är ute.

Intensiv smärtsam förlossning. Men ändå bra :) jag är nöjd men fan så ont det gör, eller ja upplevde smärtan som ännu grymmare, huu!

När han kom upp på magen äntligen så var det sådan overklighetskänsla, händer detta verkligen? Ögonblicket jag väntat på i åratal . Magiskt :)

Nahe dags att ta hand om Charlie, hoppas ja snart läser här att du fått!! Kramar
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-17 14:24:30 följande:

Grattis. smile1.gif nu har alla fått utom jag.? Orättvist. Hehe. Jag hoppas verkligen att bebisen vill komma i helgen. Vill inte vänta fler dagar nu. Tiden och dagarna blir så långa smile4.gif

Njut massor.

Hur mår du? Händer det något? Tänker på dig. Kram
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-19 20:02:40 följande:

Tyvär ingen bebis idag heller. smile4.gif mitt hopp är hinnsvepning imorgon hos bm. Tycker att jag haft lite fler sammandragningar/förvärkar idag, men det utvecklas inte till något mer.

Kanske vaknar inatt, annars får jag hoppas det hjälper imorgon. Ska vara hos bm kl 10 imorgon sen ska jag minsann föda barn..

Kram

Jag hoppas o tror imorgon kväll/natt :) på mig tro jag hinnsvepningen var anledningen till att det drog igång, annars tror jag att jag gått över ytterligare några dagar !

Håller tummarna !! Och stort lycka till!
  • Pernilla0414

Fy vad jag tycker synd om dig med! Liten envis tjej ;) mammig redan innan födseln :) följer tråden och väntar med spänning på nör du skriver "äntligen" :)

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-25 15:24:34 följande:

Nu har vi varit en runda till på förlossningen. Hjärtat, fostervatten, UL, hinnsvepning nr 2 gjordes. Allt såg bra ut och bebisen mår bra. Fick en ny tid för kontroll på Måndag 9:30 om inte bebisen kommit innan. Sen är det igångsättning på Tisdag. Så på onsdag har vi vår bebis i vår famn om inte innan smile1.gif känns bra att allt var bra med bebisen. Hoppas nu denna hinnsvepningen vill hjälpa. Denna var jätte snäll och jag var "bara" öppen 3cm, men allt kändes bra sa hon och hon svepte runt huvudet. Nu är det bara att vänta.

Har just nu lite ont i rygg ( mensvärk ) och förvärkarba gör lite mer ont. Men så va det sist jag fick en hinnsvepning också. Så det kan vara falskt alarm denna gång också. Har inga förhoppningar alls. Får se hur kvällen/natten blir. Håller tummarna att jag håller vår son/dotter i famnen innan Måndag.

Spännande :) så nära nu !! Ska bli kul att snart få se en bild på er lille/lilla skatt :)

Hur mkt beräknades h*n väga nu?!
Svar på tråden BF inom två månader