Inlägg från: Pernilla0414 |Visa alla inlägg
  • Pernilla0414

BF inom två månader

Jessica 868 skrev 2014-09-26 15:19:06 följande:

Hej.

Låter du gått igenom en hel del som ung mamma, men skönt att du klarat av det och gjort det bästa av situationen smile1.gif

Ingen bebis inatt heller, MEN. Vaknade av att jag mådde jätte illa. Gick på toaletten och efter att ha gjort nummer 2 somnade jag om efter ca två timmar. Trodde något var på gång, men icke. Idag har jag haft jätte ont i becknet. Kan knappt gå så ont det gör. Så jag hoppas det är bebisen som trycker på och kommer tidigare. Jag skulle egentligeb varit uppe och rört på mig så kanske värkarna satt igång, men det gör så ont att jag inte orkar. Hade bara något varit garanterat att bebisen kom hade jag gjort det.

Håller tummarna att bebisen kommer ut snart, för så här ont vill jag inte ha i flera veckor smile4.gif

Hur mår du idag?

Nä fy för smärta :(

Idag körde jag till en kompis 7 mil hemifrån, satt med sammandragningar i bilen hela vägen, sen när jag va hos henne fick jag sd o mensvärk hela tiden, likadant vägen hem igen. Sen när jag va hemma o gick på toa kom de vita "klumpar" i toan. Tjocka flytningar antagligen. (Ursäkta den äckliga infon) men fan va glad jag blev, menssmärtan kanske gör nytta då tänkte ja.. Googlade såklart o läste vissa som fått det så o sen ha de satt igång. Mensvärken fortsatte nån timme efter men nu är den borta igen :(

Så kommer gå o lägga mig inatt med förhoppningar som vanligt ;) haha tro de oftast kommer igång på natten?! Fått för mig det iaf.

Snart är det soffhäng, räktoast, idol o tända ljus. Älska hösten!

Hoppas smärtan avtagit lite för dig. Hemskt att inte kunna gå normalt :/

Trevlig kväll!
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-27 01:28:33 följande:

Min smärta är tyvär kvar smile4.gif det är nog foglossning, men va fasen ska jag få det så här sent i graviditeten för. Jag vill hellre att allt startar än att jag ska behöva känna så här i nån vecka.

Hoppas iallafall inte längre att det startar ikväll eftersom sambon fått i sig lite för många öl. Blir så förbannad på män ibland att dom lixom inte har någon gräns eller vett i huvudet. Nog om det, han vet att han inte får följa med in på förlossningen om han är onykter, hur pinsamt hade inte det varit..!

Nu ska jag försöka sova iallafall , 01:27 är klockan och jag är pigg. Får bara hoppas jag vaknar utan den här jäkla smärtan imorgonbitti. Ett satans tryck.

Känns som jag är den där bitterfittan du var här om dagen smile1.gif hehe.. Någon måste nog va det.

Godnatt.!

Nä det är ju jäkla onödigt att få foglossning nu ju ! :( räcker väl med att man är tung som fan liksom.

Förstår om du bli arg på honom för det. Det problemet slipper iaf jag då jag är tillsammans med en "nykter alkolist".

Är smärtan mindre idag?!

Mådde lustigt imorse, kände mic febrig o illamående. Hade två st riktigt starka förvärkar på fm med 5 min mellanrum, höll i sig länge och gjorde ont men sen försvann de, bara haft vanliga sd sen. :( man får ju förhoppningar som fan när det blir så. Men men. Jag är inte riktigt på humör idag. Tycker jag är tillsammans med en omogen tonåring. Redan skrivit av mig i en annan "gnäll-tråd" haha

Snart dags att försöka hitta kläder till förbannade kalas (orka inteeee) men men.. Tanken att jag snart har min skatt här hos mig gör det lite enklare att leva just nu :) försöka tänka positivt även när det är som jobbigast.
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-28 12:49:19 följande:

Hej.

Hur är det idag.? Hur gick det med kalasen/festerna?

Själv går jag här hemma och blir snart galen..! Jag vill bara att förlossningen ska starta nu för jag är så otroligt rastlös. Denna sista tiden är så onödig och jag vill bara ha bebis och mysa. Fick det där hållet i magen som jag haft en gång innan, men det släppte så klart igen smile4.gif åh... Hoppas jag inte hinner bli gråhårig innan bebisen kommer.

Nä, nu ska jag göra allt jag kan för att starta värkar. Haha.

God kväll :)

Jag överlevde helgen, känns riktigt skönt att ha alla kalas bakom sig :))

Att ha gått in i vecka 39 känns ju inte fel heller :D

Och nu över till gnället: aj som fan min rygg?! Idag ha jag haft sån värk i ryggen :( inte mensvärk utan mer svankande-för-mkt-värk.

Men ha vatt på toaletten o gjort nr 2 många ggr o haft extrem mensvärk i magen och sd och ilningar o tryck ner så jag trott att "det är nog dags ikväll" men sen slutar allt. Haha är nog bara meningen man ska plågas de här dagarna/veckorna innan så man välkomnar smärtan än mer för varje dag som går! :)

Imorgon är det bm dags, sista besöket innan bf. Han ligger fortfarande med rumpan väldigt mkt på tvären. Få se vad hon säger. Och jag ha även svullnat rejält om händer och fötter de senaste dagarna. Får knappt i fötterna i mina foppatofflor, riktigt svullen alltså :) är du med vätskefylld ?!

Nu kom mensvärken igen o sd medan ja skriver.. Kommer lägga mig o somna med förhoppningar som vanligt ;)

Godnatt , hoppas du får sova bra inatt.

Har du mensvärk om dagarna ? Rygg eller mage?
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-29 19:12:02 följande:

Usch va tråkigt med denna smärta.

Jag har det så olika från dag till dag. Igår hade jag knappt ont alls i rygg eller fogar. Men idag, herregud. Det var knappt jag kunde gå tillbaka till soffan efter en dusch. Jag orkar snart inte med att ha så jäkla ont. Trycker och fogarna känns som dom ska spännas ut och bara smälla av.

Sista bm besök, vad sa hon om den lilla? Ska du göra något åt att han ligger snett eller det blir ks?

Jag tänkte be min bm på nästa besök 10/10 ( bf dagen ) om inte bebis kommit att göra en hinnsvepning på mig. Jag ska berätta hur ont jag har och hoppas hon förstår och hjälper mig på traven. Egentligen gör dom nog ingenting förän man gått över tiden många dagar, men det går ju inte att ha såhär ont när man har ett till barn som kräver uppmärksamhet. Nä, bebisen är mer än väntan NU..

Sambon ska till Småland imorgon i en dag, jag är nästan lite nojjig att allt kommer starta imorgon natt bara för att han inte är hemma.

Vi får se och håller tummarna för oss båda att våra små liv vill ut innan bf eller på bf dagen.

Skönt att kalasen gick bra och att du är nöjd.!

Godkväll.

Ja det där med smärta är verkligen från dag till dag. Igår led jag av sån ryggvärk, idag har jag känt mig "tipptopp" i kroppen dock har han varit alldeles för lugn i magen så jag blivit orolig. Han rör sig men inte alls så mkt som han brukar. Men det är skönt att sambon kan höra hjärtljuden så jäkla tydligt när han sätter örat till. Kan ju önska att bebis vill spara krafter till en förlossning inatt?! :D

Bmbesöket. Han ligger väldigt högt upp fortfarande. Huvud är rörligt. Hjärtljud 135, SFmått 38, BT 125/85. Så helt okej värden.

Dock visade det sig att jag ha vita blodkroppar i urin, skickades på odling. Så nu nojar jag mig att jag ha gbs och att han kommer bli smittad vid förlossning o kan medföra massa otäcka risker. Blir helt knäpp i huvudet när jag läser för mycket på internet. :(

Nä hon säger inget om hans position. Han ska ligga så och förhoppningsvis bli det bra när han vill komma ut. Huvud ligger iaf neråt. Sen tippar han med bena o rumpan åt olika håll :) när hon lyssnade på hjärtljuden sa hon att det är så extremt tydligt, ligger o buktar med ryggen upp, så man kan höra bara genom att sätta örat. Mkt coolt, vill med höra :D

Jaså du ha bm då.. Ja hoppas hon lyssnar och hjälper dig då. Är ju ett helvete att ha så ont. Jag ha inte nästa bmbesök förrän 15/10 och det besöker hoppas jag verkligen att jag slipper gå till :)

10 små fjuttiga dagar kvar imorgon!!! Av 280! Helt otroligt så nära vi är egentligen... Snaaaart snaaart kan vi lägga upp bilder här på våra sötnosar ;) o berätta om våra (underbara) förlossningar ;)
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-09-30 21:44:07 följande:

Puh, vilken kväll jag haft. Skulle lägga dottern och det gick jätte bra tills hon bestämde sig för att inte alls somna. Höll på en timme att bara få henne ligga still i sängen. Konstigt att inte värkarna satt igång så jäkla förbannad man blir och man känner hur hela kroppen spänner sig.

Satt och tänkte hur i helsike jag ska klara av att ha en liten bebis sidan om mig när dottern får sådana ryck. Man blir ju rent galen och tappar tålamodet.

Den jäkla trottset gör mig galen, hehe.! Och fet värsta är att jag vet att det inte blir bättre.

Hur gjorde du när din dotter var mindre och skulle sova? Du kanske har tips att ge smile1.gif

Med all denna ilska i kroppen sitter jag nu i soffan med en cola flaska och massa godis. Ska snart se på paradice hotel sen ska jag försöka sova.. Hoppas min bebis kommer Nu, jag orkar inte vänta längre. 9 fjuttiga dagar kvar imorgon. Jag är såååå otålig.!!!

Usch, vilket hemskt inlägg känner jag. Massa illska, men en ny dag imorgon. smile1.gif

Natti

Ja de små kan göra en galen! Jag vet :)

Tips, nja hon va bortskämd att sova i min säng länge då vi levde själva i många år. Men läsa saga o ligga bredvid en stund o klia på rygg och prata om dagen som varit ha alltid fungerat.. Gör så än idag. Även om hon är tio år så lägger jag mig bredvid i 10-15 min o bara myser.. Vet hur uppskattat det är oxh ska försöka hålla i det även om vi ha bebis snart. Sambo få ta bebis den stunden:)

Haha gotta dig med godis o tv gjorde du rätt i ;)

Själv är jag inlagd på förlossningen. Bli sova här inatt. Ha ju haft en väldigt livlig stark bebis o mkt sd sedan v.17 till igår då han blivit väldigt slö. Var så lugnt hela dagen igår så jag ringde till förlossningen imorse. Fick tid 9.30 gjorde en ctg kurva, den var bra. Sedan fick jag en skeptisk gammal tant som skulle göra UL innan dom skickade hem mig som mer tyckte på att jag "var löjlig" "helt normalt med minskade rörelser nu"! Men när hon inte inte kunde väcka honom eller få något svar när hon "boxade" honom i huvudet o på kroppen så blev hon ödmjuk i ton. "Ja jag vill inte skicka hem dig utan gå en runda på stan o kom tillbaka kl 13.00"

Jag kände själv att han bara sov, inte ens när jag svepte iskallt vatten ville han reagera. Han som annars håller låda dygnet runt och hickar 3-5 ggr per dag. Knappt inga rörelser alls och om han rör sig är de "slöa rörelser"

Kl 13.00 så gjorde tanten likadant, var hårdhänt mot hans huvud men han vakna inte. Så det blev bestämt att jag ska ligga på observation på förlossningen.

Jag hoppas o tror att han bara ha en lat dag o piggar på sig till imorgon!! :)

Längta hem till min säng ! Godnatt!!
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-01 12:30:06 följande:

Hur går det? Har tänkt på dig hela dagen. Är han ute? Mår ni bra? Är du hemma?

Hoppas allt är bra.!

Kram

Söta du... :) Är hemma nu, med bebis I magen fortfarande ;) nä allt ser bra ut. Han är väl bara lite tröttare nu o vilar upp sig troligen.

Det känns bra att de är noggranna iaf, kollade idag med UL på hjärnans o hjärtats flöde och det ser bra ut. Fick en ny tid om en vecka (ctg o kanske ul) bara för de vill vara på säkra sidan.

Men hoppas o tror han velat komma ut innan dess :) fick en söt bild med mig hem.

Haft känningar hela tiden,massa förvärkar o tryck ner.. Undra hur länge man ska gå såhär innan de e dags.

Hur mår du?! :)
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-01 13:29:36 följande:

Va skönt att höra att ni är hemma. Fast bebis kunde varit ute hos dig smile1.gif men nu är det skönt att allt är ok. vilken söt bild. Jag längtar såååå mycket på att se vem som gömmer sig i min mage. Är det en till liten tjej eller är det en pojke.? Jag kan knappt bärga mig.

9 dagar kvar och jag känner att jag blir mer galen för varje dag som går. Mitt tålamod är inget att leka med, hehe.

Idag har jag fruktansvärt nere vid blygbenet, det trycker men känns inte som foglossning utan mer som att huvudet ligger lågt och trycker på som attan. Förstår inte att det kan kännas så här utan att inget händer. Jag vill bara krysta så att bebisen kommer ut. 9 dagar innan är inte alls för tidigt . Jag är mer än redo.!

Ha en bra dag

Ja det är skönt att vara hemma igen! Ja de va kul att få en sån bild :)

Haha ja, spännande, undra va du får , jag vet va jag tror iaf ;)

Gick en promenad på 4,5 km.. Fullt med sd o tryck ner. Sedan stått o kollat på hockey i en ishall i 2,5h.. Kände massa tryck ner och "hugg" o ilningar. Känns som hans huvud ska ploppa ut typ. Märklig känsla ! Så här kände jag absolut inte första grav. Hade inga känningar alls förra gången men denna gång är det helt otroligt. Borde ju gå fort när det väl sätter igång?! Mensvärk o sd består dagarna av.

Ett tecken på att de snart börja är att man tömmer tarmen ofta?! Hoppas på det iaf ;)

Jag är med redo!! Inatt kanske du eller jag får, eller båda två? who knows ;)

Godnatt!! :)
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-02 10:06:18 följande:

Vad tror du jag får?? smile1.gif

Det jäkla trycket jag har gör mig galen. Gör så ont . Jag hoppas verkligen att allt går jätte snabbt när det startar.

Ska det vara ett tecken att man tömmer tarmen? Hm, gjorde det mer än tre gånger igår, fast inget har hänt än smile4.gif

Hur mår du idag?

Flicka :) (eftersom jag skrev det någongång och trodde du hade sagt det o visste att du bar en flicka) haha

Jag tror nog det kommer gå snabbt för båda oss när det väl drar igång på riktigt, frågan är bara nääär ??!! Jag ha ju sagt 4/10 hela tiden och där är vi ju snart :S alla tror jag kommer få tidigare, bara för de så lyckas jag väl gå över :P vill inte !!

Jag mår bra idag, hade lite för ont i ryggen igårkväll men efter en natts sömn så är det som en ny rygg igen :) inga riktiga förvärkar än idag. Bli oftast mer på kvällen.

Ja jag läste lite om att nör förlossningen närmar sig så bajsar man oftare några dagar innan. Haha letar efter alla tecken! Men ingen slempropp har gått än :/

Nä bebisar ska vi ha i helgen!! Eller hur!?! :)
Svar på tråden BF inom två månader