• Minza83

nattorrhet som försvann??

när min son fyllde 5 i våras så blev han torr på natten bara sisådär. det kunde hända en olycka varannan vecka ungefär.

sedan åkte vi på 1v semester i somras och efter det så har han behövt nattblöja (även under själva semestern!)

vad ska vi göra? han är snart 5.5!
    varken han eller vi vill ju att han ska ha nattblöja??
    och varför upphörde nattorrheten??? vad kan vi göra för att återfå det som han hade innan??

detta var sista veckan i juli, vilket nu är 6v sedan då..
    ingenting annat har förändrats varken före eller efter semestern. så jag vet inte riktigt varför han inte är torr nattetid längre..

önskar råd och tips, och erfarenheter!

tack

• Svar på tråden nattorrhet som försvann??
  • Minza83

han har problem med hård mage och förstoppningar svar ja. men det är mycket bättre nu än i vintras.

han var torr hela maj och juni och halva juli... nattetid alltså.
    däremot är han väldigt ledsen när jag måste lämna honom på förskolan, och han har enormt mycket frågor om döden.. Funderar på om det kanske hänger ihop?

han vaknar när han har kissat ner sig, det gör han.
    alltid jätteledsen.  De månader han var torr så vaknade han Själv av att han behövde kissa och vi fick hjälpa honom på toa.
    om vi skulle väcka honom för att han skulle kissa så blir han vansinnig, skriker och vägrar kissa.. vi har försökt det flera ggr.. utan framgång.

att kissa innan läggning gör han, ska försöka minimera drickandet kvällstid också! :)

Svar på tråden nattorrhet som försvann??