Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Katt som student?

Allt låter illa. Du bor på 25 kvm, tänker ha katten som utekatt trots att du bor i lägenhetsområde med spårvagnslinje utanför dörren, du tänker bara köpa en kattunge.
    Du har dålig ekonomi och kommer inte ha råd med kastrering, idmärkning, vaccinationer, kvalitetsfoder från djuraffär, försäkring, buffert till framtida veterinärbesök när katten blir sjuk eller skadad (som den kommer bli när du släpper ut den)
    Jag tycker det är mycket egoistiskt av dig att köpa en kattunge. Vänta tills du bor större och har pluggat klart.
    En sak till, de flesta hyresvärdar/föreningar har förbud mot fritt gående katter.

• nemo1
    Akua skrev 2014-09-07 21:37:07 följande:
    Vad har du fått information om hennes ekonomi?
    Känner du någon student som har bra ekonomi utan att samtidigt jobba?
  • nemo1

Kostar inte en katt? Den kan kosta ofantliga summor om den blir sjuk eller skadad då det även med försäkring är otroligt dyrt. Det kostar med kvalitetsmat. Kastrering hona ca 1200:-
    Sen vet jag inte hur många annonser jag sett där katten vantrivs för att ytan är för liten. En katt behöver yta för att må bra vilket knappast 25 kvm är.
    Sedan är det inte alla som kanske accepterar att de får låta bli krogbesök och dyl.

Och nu är ts inne på att släppa ut katten i trafikerat område och säkert innan katten är kastrerad, för det är ju så söt med kattungar.....

• nemo1

Kostar inte en katt? Den kan kosta ofantliga summor om den blir sjuk eller skadad då det även med försäkring är otroligt dyrt. Det kostar med kvalitetsmat. Kastrering hona ca 1200:-
    Sen vet jag inte hur många annonser jag sett där katten vantrivs för att ytan är för liten. En katt behöver yta för att må bra vilket knappast 25 kvm är.
    Sedan är det inte alla som kanske accepterar att de får låta bli krogbesök och dyl.

Och nu är ts inne på att släppa ut katten i trafikerat område och säkert innan katten är kastrerad, för det är ju så söt med kattungar.....

Svar på tråden Katt som student?