Katt som student?
Jag är nybliven student i en större stad och jag bor i en rätt lugn förort i en liten etta på 25 kvadratmeter. Just nu funderar jag på att skaffa katt (en kattunge från mitt familjehem) men har fortfarande inte bestämt mig.
Jag kommer att skaffa ett stort klösträd och leksaker till katten. Jag är också rätt mycket hemma och pluggar, men jag funderar på hur det blir med det sociala livet och hur mycket katten klarar sig själv. Någon dag i veckan är jag i skolan ca 5 timmar, men annars är det mycket ledig tid. Jag bor på bottenvåningen, dock vill jag gärna ha henne som innekatt (till en början i alla fall) då det faktiskt är en spårvagnslinje i närheten. Annars kan jag tänka mig att låta katten vara ute på dagarna och så när hon blir lite äldre, men som sagt, vill helst ha henne som innekatt då jag inte riktigt litar på människor och vad dom kan få för sig.
Jag älskar katter och vill att hon ska ha det bra. Hon är utekatt just nu, men trivs med att vara inne och är en väldigt gosig och social katt. Tror ni det kan fungera?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-07 13:18
En uppdatering ang det sociala livet... jag tycker om att träffas på någon bar någonstans och ta någon öl eller så, men jag tycker inte om att dricka mig full och vara ute hela nätterna. Någon gång ibland, visst, men jag är ändå ingen festprisse och hade inte lämnat katten ensam hela nätterna.