Hur blir första tiden?
Om ni kan samarbeta kring beslut rörande barnet och någon av er vill ha GV finns det stor sannolikhet att domstolne dömer till GV.
Det är inte samma sak som att han umgängesrätt.
Om ni kan samarbeta kring beslut rörande barnet och någon av er vill ha GV finns det stor sannolikhet att domstolne dömer till GV.
Det är inte samma sak som att han umgängesrätt.
Men nu pratar jag första tiden, alltså första året. Är det lämpligt t.ex. att vi som inte är ett par eller bor ihop ska dela på föräldraledigheten. Hur blir det då med barnets trygghet och rättighet till en stabil och trygg miljö.
Skulle vi ha gv från start skulle det i praktiken betyda att efter mitt halvår av fl är slut så ska barnet vara med pappan minst 10 timmar om dagen då jag går tillbaka till jobbet. Är detta en vanlig lösning att man gör så?
Jag är klar över att vårdnad och umgänge inte är samma sak och den fråga jag har handlar kring vårdnad då umgänge är inget jag tänker förhindra utan det hoppas jag blir så mycket som möjligt av.
Är du sakkunnig i frågan Kjell2 eller är det bara personliga åsikter och erfarenheter?
hej! sitter i samma sits som du! ska på tisdag till familjerätten och få veta VAD som gäller angående den första tiden...känner mig oerhört stressad över dessa föräldradagar.