Inlägg från: camifranky |Visa alla inlägg
  • camifranky

BIM oktober 2014 -

Alvolina skrev 2014-09-30 00:01:06 följande:

Åkt på en urinvägsinfektion idag. Får se hur det blir med ägglossningen nu:/ man borde väl kunna försöka som vanligt? Ska till vårdcentralen i morgon och hoppas på att få lite penicillin. Kanske det tar dö på alla mina åkommor och gör mig frisk och kry till nästa månads försök om inget annat.

Jag hade urinvägsinfektion under min förra äl. Var hemskt och fick penicillin efter ca 1v. Vet inte om det påverkade äl något men borde inte ha gjort det.
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-09-30 11:45:52 följande:

Tjejer, jag plussade svagt imorse bim-7! Syns tydligt irl!:D hoppas det håller i sig, ska testa fredag igen och hoppas på starkare plus innan jag firar:)

Åh grattis!! :)
  • camifranky
    Emeeliiee skrev 2014-09-30 17:14:18 följande:

Kunde inte hålla mig längre, nyfiken och otålig som jag är.. Testade först med clear blue plus och det vart ett tydligt streck. Kunde inte riktigt ta in resultatet så testade m digitalt. Jag är gravid! Känns overkligt..

Grattis!! Är riktigt glad för allas skull, men måste medge att det på något sätt känns som att jag har mindre chans när så många plussar. Vet att det är dumt men om man tänker statistiskt så känns det som jag inte har en chans denna månad nu.

Men massa grattis verkligen! :)
  • camifranky
    ammela skrev 2014-09-30 19:01:04 följande:

alltså är ju helt sjukt att man tänker så, och jag är precis likadan, fy.

Kan även tänka ibland att om jag inte testar mig så kommer jag inte bli gravid, som att själva testningen påverkar .... *idiot är jag*

Blir många deppiga negativa tankar. Vi får påminna och själva och varandra att hålla oss positiva :) att det inte är bråttom och att vi har ny chans varje månad. Är tufft men inte så farligt egentligen om man tänker efter.
  • camifranky

Någon som har dator och kan uppdatera listan? Jag är inte hemma från jobbet förrän imorrn kväll tyvärr men kanske kan fixa det då om ingen gjort det redan. Kommer nog testa mig på torsdag morgon. Är svårt att vänta.

• camifranky

Kul med så många nya! Längtar och gruvar mig inför tor då jag ska ta mitt test. Grattis alla som plussar o lycka till alla som väntar :)

• camifranky
    MiniCatti skrev 2014-10-01 08:50:13 följande:

Nån här som vet lite om Äl-symptom?

Jag hade som mensvärk, svullen/uppblåst mage och ömma bröst. Jag var även känslig i mitt humör runt Äl.

Nu är alla symptom borta! Var ca en vecka sedan Äl-dagen.

Betyder det här att det är kört? Eller kan jag fortfarande hoppas att jag lyckats bli gravid och symptomen kommer tillbaka senare?

Jag får ömma bröstvårtor och ont i äggledarna runt äl. Det onda försvinner efter någon dag, men de ömma bröstvårtorna sitter i ca en vecka innan det går över.
  • camifranky
    nygift skrev 2014-10-01 06:46:39 följande:

Tog ett test nu idag - blev det. Så nu är de bara o vänta o se slm sagt bim på fredag så hoppas på ett plus då . Börjar ge upp denna verkstad nu...

Åh vad tråkigt :( men ge inte upp! Du kan fortfarande få ett plus
  • camifranky
    Therese2014 skrev 2014-10-01 18:35:33 följande:

Kanske är låghormonare? Håller tummar och tår för dig iaf:)

Hoppas på det! Testar nog varje morgon till mensen kommer ^^ tack så mycket :)
  • camifranky

Testade negativt nu på morgonen. Ska testa imorrn med men har inga förhoppningar. Får försöka köra någon metod nästa månad med att sexa varannan dag fram till äl. Är bara rädd att det ska bli så mycket "verkstad" då istället för att bara göra det när vi känner för det :/

• camifranky
    nygift skrev 2014-10-02 09:09:09 följande:

Åh vad tråkigt men det finns chans än.

Vi har kört på som verkstad sen typ feb. (Började försöka i dec, vissa månader har jag haft ägglossnibg två ggr) o både jag o min man tycker drt är så sjukt tråkigt nu, vill bara få de dära plusset så vi kan få gå vidare med våra liv :)

Vad tråkigt :/ förstår det. Måste bli jätteskönt när man kan släppa det. Slappna av o kärleka som man borde :)
  • camifranky
    nygift skrev 2014-10-03 08:24:59 följande:

Bim idag spännande ingen mens än så länge inga spottings heller igår fick jag ont i bröstvårtorna o imorse vakna jag av att jag var så hungrig att jag var på väg att kräkas. Har dock inte vågat testa än väntar till kanske imorgon eller söndag

Starkt att vänta med att testa! Jag testade negativt i morse :( väntar bara in mensen nu o ska försöka med verkstad nästa mån. Ska köra bidrottninggele, rosenrot o bisolvon. Går det inte då heller så vet jag inte vad. Då struntar jag väl i allt o så får det ske när det sker. Det tar för mycket på humöret att hålla på såhär
  • camifranky

Ni som har o haft bim men inte fått mens än, hoppas verkligen det är ett gott tecken! :) jag är lite osäker på när jag har bim, men borde få min mens nu i helgen skulle jag tro. Är testoman o har rätt mye test så ska testa varje dag till den jäkla mensen kommer :p

Har känt smått antydan till mensverk igår och idag, så kommer nog när som :/ har iaf inte haft hemskt pms som jag brukar, så det är ju nåt att vara tacksam över iaf (;

• camifranky
    nygift skrev 2014-10-04 09:00:57 följande:

Hörrni brudar! Idag vaknade jag av molvärk sprang upp o kollade om min mens kommit icke tog ett cb fick ett svaaaagt + rev upp förpackningen på det digitala gravid 1-2 herregud säger jag bara vi har lyckats !!! Så lycklig att jag bara skakar trodde verkligen jag var skengravid

Ååh grattis! De flesta verkqr lyckas den här månaden :) jag testade neg i morse. Mensen borde komma idag eller imorrn
  • camifranky
    nygift skrev 2014-10-04 12:56:51 följande:

www.apotea.se/holistic tips på er som inte blivit gravida än så finns det holistic magnesium o zink o progesteron (stavning?) Kräm funkade förmig

www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

Bra att veta! Grattis igen, det var verkligen din tur nu :) Hoppas allt går som det ska hela vägen :) jag känner verkligen att jag kan vänta några månader om det betyder att sådana som försökt längre får plussa före :) jag borde ha nästa bim 31a så tänkte hänga kvar i den här tråden en cykel till iaf :)

När det inte sker på en gång känns det direkt som att nåt är fel, att vi inte kan få av någon anledning. Men när folk som försökt över ett år blir gravida så ger det hopp att bara fortsätta försöka. Det sker antagligen när det är meningen :)

Stora kramar o lyckoönskningar till alla!
  • camifranky
    glaesir skrev 2014-10-04 16:13:07 följande:

Vi är inne på första försöket. Hade ÄL i tisdags, BIM 14/10.

Imorse hade jag en liten blödning, nu inget alls! Nidblödning? Hoppas det iallafall. Har lite ömma brösten upplever jag men svårt att känna med silikonbröst...

Håller verkligen tummarna!!

Jag har också silikon, vet du hur det funkar med amning och så? Är allt precis som vanligt bara så det inte påverkar alls?
Svar på tråden BIM oktober 2014 -