Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

BIM oktober 2014 -

Tigerhonan, du kan inte se på tappen om du är gravid så här tidigt (före BIM). Inte ens bm kan göra det (säger dom).

Josephiine Ang. temp så gör du det det första du gör på morgonen, innan du stigit upp ur sängen och med minst 3-4 timmars sömn före.

Tempen stiger på morgonen efter att ägget har släppt och ska sedan hålla sig hög ett par dagar (4-5). Den kan sjunka lite sen men fortsätter vara högre fram till mensen då den sjunker dagen före eller samma dag som mensen. Om du är gravid brukar den forstätta vara lite högre, men detta stämmer så klart inte på alla.

Jag använder tempen för att se om jag har haft äl eller inte, då jag får en väldigt tydlig höjning efter äl.
  • Ellonbellon
    Charli­e40
    När har du BIM?
    Om den har sjunkit så ligger du ju i riskzonen för att få mensen idag eller imorgon.
  • Ellonbellon
    Charlie40 skrev 2014-10-20 13:52:55 följande:

Bim 25:de jo det är trist hoppas den går upp imorgon

Ok... Lite tidigt för e dipp tror jag. Håller tummarna!!
  • Ellonbellon
    rosali84 skrev 2014-10-20 15:04:39 följande:

Så less nu! Ska det aldrig få bli våran tur!? 16:e försöket ser ut att vara kört det oxå :(

Vet verkligen hur det känns!! Man tänker att nästa månad måste det ta sig, kastas mellan hopp och förtvivlan. Kram!!
  • Ellonbellon

Satte du verkligen in den åt rätt håll? Om du inte får indikator att den är redo så blir testet ogiltigt.

Jag skulle säga att du inte har äl ännu men kanske om några dagar...

• Ellonbellon

Man ska bara trycka in dem mot varandra så det klickar lite och så ser man en figur i översta vänstra hörnet... Det tog lite längre tid första gången, men inte så lång tid.

Kan batteriet ha laddats ur? Har du använt dem tidigare? Jag har för mig att batteriet bara räcker till en månad,

• Ellonbellon

Ja, det ser ju riktigt ut. Tog du av hylsan efter du satte in den? Tror inte det spelar någon roll men...

• Ellonbellon

Om du nyligen köpte så tycker jag att du kontaktar clearblue och blir ersatt för köpet, och så köper du ny förpackning. Jag har använt dessa stickor och har aldrig haft problem med dem... men känns ju som att batteriet är dåligt.

• Ellonbellon

Märkligt att du får två felaktiga på rad... Mitt var väldigt enkelt att använda, gick liksom inte att misslyckas. Och du har ju gjort rätt eftersom du stoppar in pilarna mot varandra.

• Ellonbellon

Jag har BIM på fredag den 31, men kan stå kvar på 30 :)
    Tror inte det blev något denna månad heller, men lever väl på hoppat i två dagar till ungefär...

• Ellonbellon

Tack! Helt overkligt!
    Håller alla mina tummar för er andra, det är en fantastisk känsla och den önskar jag att ni alla får känna snart Hjärta

• Ellonbellon
    Sept90 skrev 2014-10-30 09:06:57 följande:
    åh herregud så mycket grattis! vad roligt! :D
    Tack! :)
  • Ellonbellon
    Elina1979 skrev 2014-10-30 11:36:46 följande:

Ni som har plussat, har ni några magiska tips?

Nu har jag ju hållt på 17 gånger så jag har väl testat allt... Denna månad åt jag ingen rosenrot, och bara 5 bidrottningsgele (det som var kvar), dom tog slut tre dagar innan äl. Åt hela förra månaden.

Sedan var jag mer laid back denna gång, vi hade sex kvällen före, på morgonen på äl och förmiddagen efter äl. Vet inte vad skillnaden var men det är verkligen det enda vi har gjort denna månad.

Ja, och så har man väl legat med benen i luften och inte rest på sig på en halvtimma efter utlösning, men egentligen tror jag inte riktigt på det. Vi använde också Pro-Seed, men det är för att jag har så lite flytningar. Denna månad hade jag lite mer än annars vid äl, så kanske bara berodde det på det :)
  • Ellonbellon
    Alvolina skrev 2014-10-30 16:12:58 följande:
    Stort grattis, så underbart! känns som att vi var många som försökt länge som faktiskt lyckades denna månaden. :)
    Ja, en guldmånad! :)
    Nu håller jag tummarna att det är fler som får +!
Svar på tråden BIM oktober 2014 -